Permalänk
Medlem

Advantech TPC-30T + MIIPS

Ett stycke advantech Touch-dator och en MIIPS (Mobile Internet IP Server) på labbet.

Advantech-datorn är en ruggad (IP65 klassad) touch-dator som Kör Windows CE.
Att den har en ethernet port och en com-port gör den till en perfekt lekkamrat med en MIIPS.
Specs:

CPU Intel PXA270 312MHz
Memory 64MB SDRAM
LAN 10/100
Storage 32 MB NOR flash
SD slot x 1
I/O RS-232/485 x 1 (Comport) Auto flow control
USB 1.1 x 1
Display 3.5" Resistive Touch @ 320 x 240

Fältcom MIIPS
Miips är en kommunikations-server med GPRS/Edge (Alternativt CDMA 3G @ Net1) och GPS. Den är automatiserad så allt som krävs är att man kopplar in el och har antenn på något vettigt ställe så har man uppkoppling via Korsad kabel och gps via kommunikationsport. För att nörda till det hela så har den också en PCMCIA-plats där man kan slänga in saker som Minneskort, WLAN, 3G-kort och i stort sett all man kan komma på.

Som om inte det räckte så har den en USB-port, åtta "larmportar" som kan skicka larm om de får en signal som utlöser ett fördefinerat villkor. Vidare har den fyra I/O portar för att styra externa gadgets, samt två klassiska COM-portar. MIIPS kör en linux-kärna, så den är öppen och fin.

Alltså kan man göra i stort sätt vad som helst med denna, och Advantech-datorn är ett ganska lagom interface för att göra det hela lite interaktivt.

Tyvärr har jag bara dess på bänken för att se till att de är redo att visas upp, men när de kommer tillbaka ska jag definitivt leka lite med dem och se vad man kan hitta på.

Advantech TPC-30T + MIIPS

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem

Synd att det inte gick maxa sweclockers.

Permalänk
Medlem

Jo det var det. får väl testa att köra in någon annan web-läsare med stöd för att zooma ut, internet explorer har aldrig vart särskilt trevlig på kompakta system.

Visa signatur

[Jag har coola grejer, jag lovar!]

Permalänk
Medlem

Den stödjer väl att zooma ut? Finns väl under "Visa".
Om inte annat CTRL + scroll ut