Steam - Ingen anslutning - Vad ska jag göra?

Permalänk
Inaktiv

Steam - Ingen anslutning - Vad ska jag göra?

Hej,

Sist gång jag fick "ingen anslutning" problemet, så varade det under max 1 timme, men nu har det gått mer än 2-3 timmar skulle jag tro. Fungerar steam för er? Någon som vet vad jag ska göra åt detta?

Permalänk
Rekordmedlem

Köp en xbox ? spela fia ? vänta ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Steam funkar men friends går offline hela tiden, reloggar jag så funkar de igen

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Inaktiv

mrgaffe, håll din Svenska humor för dig själv please. eXizoR, får du också upp den rutan "ansluter till ******" hela tiden?

WTF är detta för något, alltid ska det vara något problem med steam

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon93568:

mrgaffe, håll din Svenska humor för dig själv please. eXizoR, får du också upp den rutan "ansluter till ******" hela tiden?

WTF är detta för något, alltid ska det vara något problem med steam

Jag har haft noll strul med steam sedan 2004. Och att steams friendlist är nere ibland gör ju ingenting, har man skype eller MSN så kan man snacka där. Vill man spela MW2 så får man vänta, dock är spelet inte värt att vänta på.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Har du installerat tex PeerBlocker eller PeerGuardian? Där har du boven isf.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av FelixJ:

Har du installerat tex PeerBlocker eller PeerGuardian? Där har du boven isf.

Har inget 3.de parts program, eller det du skrev ovan. Installerade typ steam precis, och fick problemet direkt. Installerade om steam, och samma problem. Frågade en vän och han får också upp "ansluter till "dittnamn" rutan hela tiden (idag) .

Permalänk
Medlem
Permalänk

Steam fungerar för mig, men det verkar som om det är fler som har strul:

Permalänk

Trodde jag skulle hitta svaret på den här frågan på Swec, men nej. Och till min förvåning så hjälpte hamsterpaj mig! Steam Problem, Anslutning - Datorspel - Hamsterpajs forum

"Det kan vara som mypasswordislol säger. det är ofta ett problem.
om inte det funkar så ska du gå in i steam-mappen. där ligger det filer som har filendelsen .blob. dessa tar du bort och när du nu startar om ditt steam kommer det uppdateras på nytt. detta här funkat för mig ett flertal gånger."

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |