Permalänk
Medlem

GTA 4 Steam

Tänkte bara kolla mer er insatta. Gamear inte alls ofta längre, och har t.o.m min dvd läsare urkopplad nu.

Men när man väl vill lira, i detta fall GTA 4, så måste man ju köra med skiva i, och den ska låta som satan när den läser osv. Vet att många kör GTA 4 via Steam - slipper jag skivan då?

Och måste jag ominstallera hela skiten isånnafall? Vore segt, har ju låst upp allt redan.

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Huddit:

Tänkte bara kolla mer er insatta. Gamear inte alls ofta längre, och har t.o.m min dvd läsare urkopplad nu.

Men när man väl vill lira, i detta fall GTA 4, så måste man ju köra med skiva i, och den ska låta som satan när den läser osv. Vet att många kör GTA 4 via Steam - slipper jag skivan då?

Och måste jag ominstallera hela skiten isånnafall? Vore segt, har ju låst upp allt redan.

Tacksam för svar!

Köper du spelet via steam behöver du ingen skiva. Ditt steam-account verifierar äktheten och allt läses från disk.
Jag tror du behöver ominstallera det, men jag är inte säker. Förhoppningsvis fungerar ditt lokala spar.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Sparfilerna sparas på samma ställe! i gta iv\saves mappen, det du kanske måste göra är att starta nytt speal (via steam), avsluta osh sen flytta över de gamla sparfilerna till den nya sparmappen "user_---------". Sen ska det funka!.