Det laggar för mig oavsett vilket spel jag spelar!

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig oavsett vilket spel jag spelar!

Har ett Nvidia GeForce 7800 GTX. Det spelar ingen roll vilket spel jag spelar så laggar det. I början så flyter spelet på som det ska, sedan så börjar det bokstavligt talat "hacka sönder", sedan återgår det till det flytande igen efter ungefär 40 sekunder. Vad kan detta vara ? Har aldrig varit så här för mig förut!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

tänk om det inte är grafikkortet som är boven?

lista utförligt upp resten av komponenterna i systemet.
samt vilka spel / inställningar du kör.

Permalänk
Medlem

Som sagt så spelar det ingen roll vilket spel jag spelar. Det kan vara spel som roller coaster tycoon, samma problem uppstår !

Permalänk
Medlem

Kolla kylningen på kortet. Lär ju vara fyllt till bredden med damm och annat ludd. Låter som värmeproblem.

Permalänk
Medlem

Kan vara det. Jag stängde inte av den en enda gång under hela vintern.

Permalänk
Medlem

Det kan ocksa vara nagot program eller virus som kors i bakgrunden och stjal prestanda.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också på det. Jag tänkte formatera datorn, men jag hittade inte formateringsskivan. Pallar inte ladda ner OS, blir alltid programförfalskat.

Permalänk
Medlem

börja med att kolla tempsen. rengör från damm (använd INTE dammsugare)

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

börja med att kolla tempsen. rengör från damm (använd INTE dammsugare)

Varför inte? Det funkar inte lika bra som konserverad luft, men det är inte farligt. Såvida man inte petar på PCBn med metallmunstycket, det vill säga.

Permalänk
Medlem

Så ni tror att det som orsakar detta är dam runt grafikkortet ?

Permalänk
Medlem

Dammsuga är farligt, även om man e en halvmeter ifrån bildas statisk elektricitet, kan dock ta 20 gånger tills nåt går sönder

Permalänk
Skrivet av Werdes:

Dammsuga är farligt, även om man e en halvmeter ifrån bildas statisk elektricitet, kan dock ta 20 gånger tills nåt går sönder

Åfan, det visste jag inte. Alltid trevligt att lära sig något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Hahaha hoppas att det är DAMM du har i datorn, annars har nu nog värre problem
Skämt och sido...ja prova att damma av det med tryckluft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Eller damm runt processorn. Eller damm som blockerar insug/utblås.

Permalänk
Medlem

Allt damm ska bort

Permalänk
Medlem

grafikkortet eller hela datorn kanske spelar på sin sista vers? funkar den bra i övrigt?

Permalänk
Medlem

Har dammsugit hela datorn nu, och alla spel flyter på som de ska ! Problemet är fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Har dammsugit hela datorn nu, och alla spel flyter på som de ska ! Problemet är fixat!

...

Olämpligt ordval