Det laggar för mig oavsett vilket spel jag spelar!

Permalänk
Medlem

Det laggar för mig oavsett vilket spel jag spelar!

Har ett Nvidia GeForce 7800 GTX. Det spelar ingen roll vilket spel jag spelar så laggar det. I början så flyter spelet på som det ska, sedan så börjar det bokstavligt talat "hacka sönder", sedan återgår det till det flytande igen efter ungefär 40 sekunder. Vad kan detta vara ? Har aldrig varit så här för mig förut!

Tacksam för svar!

Permalänk
Medlem

tänk om det inte är grafikkortet som är boven?

lista utförligt upp resten av komponenterna i systemet.
samt vilka spel / inställningar du kör.

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

Som sagt så spelar det ingen roll vilket spel jag spelar. Det kan vara spel som roller coaster tycoon, samma problem uppstår !

Permalänk
Medlem

Kolla kylningen på kortet. Lär ju vara fyllt till bredden med damm och annat ludd. Låter som värmeproblem.

Visa signatur

Cooler Master V1000 80+ Gold | Asus SABERTOOTH X79 | i7 3930K | 16GB Corsair VENGEANCE 1600MHz QUAD CHANNEL | SSD: Corsair Force Series 120GB HDD: Samsung 1TB | EVGA GTX1080 FTW

Permalänk
Medlem

Kan vara det. Jag stängde inte av den en enda gång under hela vintern.

Permalänk

Det kan ocksa vara nagot program eller virus som kors i bakgrunden och stjal prestanda.

Visa signatur

Asus Rampage II Extreme LGA1366, Xenon X5672@3,8GHz, Thermalright Ultra-120 Extreme med 2x Noctua NF-P12, Corsair Vengeance 1600MHz CL9 4x4GB, Palit Geforce GTX 1060 6GB, Sound Blaster X-fi Fatal1ty, Corsair AX1200W, Cooler Master Silencio 650, Qpad MK-80, Mionix Naos 5000, QX2710LED 2560x1440.

Permalänk
Medlem

Jag tänkte också på det. Jag tänkte formatera datorn, men jag hittade inte formateringsskivan. Pallar inte ladda ner OS, blir alltid programförfalskat.

Permalänk
Medlem

börja med att kolla tempsen. rengör från damm (använd INTE dammsugare)

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Skrivet av HoBb3:

börja med att kolla tempsen. rengör från damm (använd INTE dammsugare)

Varför inte? Det funkar inte lika bra som konserverad luft, men det är inte farligt. Såvida man inte petar på PCBn med metallmunstycket, det vill säga.

Permalänk
Medlem

Så ni tror att det som orsakar detta är dam runt grafikkortet ?

Permalänk
Medlem

Dammsuga är farligt, även om man e en halvmeter ifrån bildas statisk elektricitet, kan dock ta 20 gånger tills nåt går sönder

Permalänk
Skrivet av Werdes:

Dammsuga är farligt, även om man e en halvmeter ifrån bildas statisk elektricitet, kan dock ta 20 gånger tills nåt går sönder

Åfan, det visste jag inte. Alltid trevligt att lära sig något nytt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Så ni tror att det som orsakar detta är dam runt grafikkortet ?

Hahaha hoppas att det är DAMM du har i datorn, annars har nu nog värre problem
Skämt och sido...ja prova att damma av det med tryckluft

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,5 GHz| Gigabyte P55A-UD4 | EVGA 580 @ 820/4100 MHz | XMS3 8GB @ 1600MHz | Atcs 840

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Så ni tror att det som orsakar detta är dam runt grafikkortet ?

Eller damm runt processorn. Eller damm som blockerar insug/utblås.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Allt damm ska bort

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

grafikkortet eller hela datorn kanske spelar på sin sista vers? funkar den bra i övrigt?

Permalänk
Medlem

Har dammsugit hela datorn nu, och alla spel flyter på som de ska ! Problemet är fixat!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fjordlax:

Har dammsugit hela datorn nu, och alla spel flyter på som de ska ! Problemet är fixat!

...

Olämpligt ordval
Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB