Permalänk
Medlem

Lunarstorm stängs!

Lunarstorm stängs ner - IDG.se

Suck, var ska man nu hänga?

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Hedersmedlem

About god damn time!

Permalänk

Finns det fortfarande?? trodde de hadde försvunnit för flera år sen eller nått...

aja bättre sent än aldrig

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Har totalt glömt bort att den existerade äns.... tror det var minst 5 år sen som jag sluttade att logga in

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Nooooooooooooooooooooooooooooo

Visa signatur

Nintendomulator: Projektlogg
Main: Intel Core i5 2500k | Radeon 6950 2GB | Corsair Vengence 8GB | Intel SSD 120GB |
Server: MSI k8 Neo4 s939 | AMD 1800+ @ 2,5 GHz | Corsair 2 GB |
HTPC: Jetway NC81-LF (Mini-ITX) | 1TB 7200rpm | PC5300 2GB | AMD X2 4850e 2,5 GHz | 110w PicoPSU | Projektfilm

Permalänk

Community kommer och går, för lunarstorms del så är den för anonym likaså begränsad till sverige. Med anonym så har det nackdelen att det är svårt att leta upp folk, det blir då mer som ett vanlig forum och varför inte hänga på ett sådant då?

Jag själv var en av de första som skaffade lunarstorm, men var även en av de första som gick därifrån. Idag så tycker jag det är facebook som gäller även om denna har extremt många brister så jag vill se någon ny konkurrent.
Problemet med facebook är säkerhetsbuggar och att det inte finns något bra ställe att diskutera i, mest en massa grupper som folk blir "fan" för som de sedan aldrig kollar. Likaså är de flesta på facebook extremt torra. Samtalen håller typ samma nivå som jag pratar med en tjej på stan.

T.ex.någon skriver jag diskar. 5 personer väljer då att de gillar detta, några nämner att de också har diskat idag, en annan skriver att den inte har diskat sedan igår. Visst satir är roligt, men typ alla diskussioner håller denna nivå.

På lunarstorm var det mer vettiga diskussioner om jag minns, en förutsättning för detta är att man kunde vara lite anonym. Så jag skulle vilja se ett community som var mer blandat.

Jag tror detta kommer, men samtidigt har facebook nu blivit så stort. Typ alla har ett konto där, har någon inte det så ställer man sig frågan varför? Och det finns då en svårighet för andra community att växa sig starka, speciellt när facebook har ett bra utbud av spel och liknande.

Nå blev en hel del snack om facebook, men syftet var att diskutera ersättare till lunarstorm. Där jag tycker facebook saknar mycket, även om den på andra ställen är mycket bättre.

*edit*
Problemet med facebook är att många har släkt och gamla bekanta som inte tål skämt, varvid dessa sätter standarden i vad som får skrivas. Nu går det i o.f.s. välja bort någon med det är krångligt.

Annars vore det roligt att t.ex. skriva: I'm so fucking horny! sedan se hur många brudar som väljer att de gillar detta och även se om någon tjej i närheten skriver att hon också är det..
Alltså lite humor om man får be.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

Ojoj, förde över min profil från gamla lunar till LS8 nyss

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Äntligen..

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk
Medlem

Fattar inte grejen. De stänger ner en commynity och startar upp en likadan fast med annat namn och en ny udda färg. LS8 står till och med för Lunarstorm version 8.

De är bara ute efter gratis PR.

Visa signatur

---

Permalänk

Lunarstorm behöver verkligen ett nytt namn om dom vill komma igång igen, för att dimma ner sin gamla fjortis-stämpel. Så det var nog helt rätt. Har inte använt det på många år, men jag minns att det faktiskt var riktigt minnesvärda tider, med många nya kontakter som jag känner väl än idag. Saknar verkligen ett vettigt ställe där man lika lätt kunde hitta nytt folk. Facebook som är så jäkla hett idag är som sagt otroligt torrt och tråkigt. Folk vågar inte säga vad som helst eller snacka med vem som helst pga den obefintliga anonymiteten. Funkar utmärkt för att hitta gamla polare och dylikt, men utöver det så är det tragiskt, fantasilöst och poänglöst. Hade verkligen sett fram emot om "lunarstorm" eller någon liknande sida hade utvecklats lite mer än tema-byten.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

Facebook som är så jäkla hett idag är som sagt otroligt torrt och tråkigt. Folk vågar inte säga vad som helst eller snacka med vem som helst pga den obefintliga anonymiteten. Funkar utmärkt för att hitta gamla polare och dylikt, men utöver det så är det tragiskt, fantasilöst och poänglöst. Hade verkligen sett fram emot om "lunarstorm" eller någon liknande sida hade utvecklats lite mer än tema-byten.

Amen till det!
Torrare folk än de på facebook går inte hitta någonstans. Jag har försökt få igång lite humor, men folk verkar inte uppskatta sånt.
Istället är det statusuppdateringar som äta, se på tv, sova, rasta hunden som gäller, och folk väljer att de gillar dessa och kommenterar. Typ ingen skriver något roligt som att de spelar lite skinflöjt.

Så facebooks användningsområde är enbart som en presentationsbok, ihop kombinerad med en fullkomligt ointressant dagbok. Liksom jag skiter fullständigt i om någon sitter på toaletten och skiter just nu, det gör jag varje dag. Och jag känner igen behov av att informera mina vänner när jag gör detta.

Så jag vill se något nytt, problemet är att facebook har blivit så stort och det är svårt att få massorna att flytta. Speciellt sådana som inte är datorkunniga, de kommer stanna kvar på facebook ett bra tag.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Skrivet av bud_bundy:

Så jag vill se något nytt, problemet är att facebook har blivit så stort och det är svårt att få massorna att flytta. Speciellt sådana som inte är datorkunniga, de kommer stanna kvar på facebook ett bra tag.

Håller med. Det är ju internationellt, och används och respekteras av både företag, media och andra organisationer. Det första jag fick ställa in efter min tidszon på min nya mobil var mitt facebook-konto, och därefter synkade in typ alla mina facebook-polares mobilnummer i min telefon-bok (Suck), status-uppdateringar i nån widget på ett av skrivborden, 47 genvägar till olika facebook-aps och relaterade "favoriter", osv. Hur knäppt seriöst har inte detta blivit? Trots att det är så meningslöst som det är Väldigt sjukt fenomen måste jag säga. Men förr eller senare går alltid massan vidare till något nytt påfund.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Hängde lite på luna för en massa år sen fast lite mycket fjortisar. men hyfsat vettig standad på sidan innan den började rasa ihop allt för mycket med poäng jakt och massa onödigt skit.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Häng på bilddagboken istället 8D

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Skrivet av Konichiwa:

Häng på bilddagboken istället 8D

Hp is the shit

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Skrivet av -=FULLMOON=-:

Hängde lite på luna för en massa år sen fast lite mycket fjortisar. men hyfsat vettig standad på sidan innan den började rasa ihop allt för mycket med poäng jakt och massa onödigt skit.

Ungefär som Facebook har blivit idag då... 90% av mina kompisars inlägg är spam från diverse minispel...

skulle snarare kalla det Spam comunity än chat community. då det mesta som postas iaf för mig skulle kunna klassas som spam.

tror det bara är en tidsfråga innan folket kommer byta till något nytt med mindre onödiga funktioner och spam. för att folket tröttnar till sist.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ungefär som Facebook har blivit idag då... 90% av mina kompisars inlägg är spam från diverse minispel...

skulle snarare kalla det Spam comunity än chat community. då det mesta som postas iaf för mig skulle kunna klassas som spam.

tror det bara är en tidsfråga innan folket kommer byta till något nytt med mindre onödiga funktioner och spam. för att folket tröttnar till sist.

Det går att välja så att man döljer spammet.
Jag har också flera bekanta som spammar från spel utav bara de tusan, men orsaken är att spelkonstruktören har i många spel gjort så att man själv får bonus av att spamma. Vilket i sin tur gör reklam för spelet.
Men alla kan inte med detta att dölja, vilket innebär att vissa personers "nyhetssida" blir praktisk oläsbara. För min egen del kvittar det, då jag döljer varenda spel som dyker fram. (och så behöver jag aldrig mer se detta)

Angående byta så är jag inte så säker på det och det beror på vad man menar med folket, vi mer data-nördar kan förflytta oss ganska snabbt. Medans mer okunniga som våra föräldrar stannar kvar, eftersom det finns så gott om just andra liknande där.

Jag upplever idag facebook mer som ett ställe där alla i sverige finns, gör någon inte det, så undrar jag genast varför? Att byta till något nytt, ja då saknas folket. Däremot måste man idag komplettera.

Men det jag saknar är att kunna föra diskussioner med bekanta, t.ex. politik. Nu är i o.f.s. många så extremt rädda, så att de inte kan stå för om de är en moderat eller sosse. Just denna rädslan att inte våga diskutera förstör hela facebook, men genom att läsa facebook så kan jag få intrycket av att förstå varför barnafödandet bara sjunker, när folks kommunikationsförmåga är som bortblåst. (om man inte tänker efter varför den är det på facebook)

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Noes, StajlPlejs byter namn igen..

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr. Bravo:

Håller med. Det är ju internationellt, och används och respekteras av både företag, media och andra organisationer. Det första jag fick ställa in efter min tidszon på min nya mobil var mitt facebook-konto, och därefter synkade in typ alla mina facebook-polares mobilnummer i min telefon-bok (Suck), status-uppdateringar i nån widget på ett av skrivborden, 47 genvägar till olika facebook-aps och relaterade "favoriter", osv. Hur knäppt seriöst har inte detta blivit? Trots att det är så meningslöst som det är Väldigt sjukt fenomen måste jag säga. Men förr eller senare går alltid massan vidare till något nytt påfund.

Haha, låter som att du har en HTC Desire?

Visa signatur

| Asus P8P67 EVO B3, P67 Socket 1155 | Intel® Core i5 2500K | MSI GeForce GTX 580 OC 1536MB GDDR5, (800Mhz) | Corsair 8GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE | INTEL 320 Serie SSD 120GB SATA II |

Permalänk
Skrivet av slender:

Haha, låter som att du har en HTC Desire?

Jo faktiskt Vet iof inte om det är lika farligt på andra mobiler. Desire är min första "smartphone".

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro