Hjälp fort!!! Hur tar man bort det man gjort med Face Wizard??

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Hjälp fort!!! Hur tar man bort det man gjort med Face Wizard??

Hej!
Jag har ett moderkort som heter Gigabyte GA-EP43, och jag tog från min gigabyte cd och installerade Face Wizard, och jag ändrade till en annan bild när biosposten kommer upp, och nu vill inte jag ha tillbaka min gamla logga för gigabyte ultra duration lr nåt sånt, men jag vet inte hur man gör?? tacksam för alla svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Oj det står att jag inte vill ha tillbaka den originala loggan, men jag vill det, så vet någon hur man gör?????

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

vet inte om du fortfarande behöver hjälp men updatera/lägg till samma bios igen så återställs den.

Be wiser than other people if you can; but do not tell them so.

►Jag förbehåller mig rätten att ha helt upp åt väggarna fel◄

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Hur gör man det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010

du laddar ner @bios från gigabytes hemsida. sen är det rätt enkelt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Tack så mycket för svaret

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Var försiktigt när du meckar med BIOS

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Okej, det ska jag vara? Bara en fråga, vad kan hända om man gör fel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av Vintervitt:

BIOS kan bli korrupt vid handhavandefel och om ditt moderkort inte har en extra BIOS-krets kan du vara rätt körd om det skiter sig.

Men jag tror bara att du behöver gå in i BIOS och sätta "SHOW INIT DISPLAY LOGO" eller vad det heter
på ON istället för OFF och trycka F10 för att spara. Då borde loggan dyka upp igen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2010

Okej tack för tipset

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands väsby
Registrerad
Mar 2011

Räcker det inte med att ta loss batteriet några sek så återställer sig bios ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2008
Skrivet av daniilito:

Japp. Dock enklare att gå in i BIOS och ladda defaultinställningar istället för att gräva i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av daniilito:

Du "återställer" inte bios du tömmer CMOSen och det tar inte bort en bild som är skriven i bioset. Utan nollställer alla inställningar.

Edit: Till ovanstående post, tror du på fullt allvar att CMOSen rymmer en bild på 307,200 pixlar?

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002
Skrivet av Vintervitt:

I värsta fall får du köpa nytt moderkort om du laddar in fel BIOS etc.

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ucklum
Registrerad
Apr 2005
Skrivet av flashen:

I värsta fall får du köpa nytt moderkort om du laddar in fel BIOS etc.

Meh han kan ju inte precis göra mycket fel med Gigabytes @Bios. Går strömmen kan de gå åt skogen annars är det inga svårigheter Så han behöver inte vara orolig

Amiga 1200, CPU: 68K ACA1231 "030" 42MHz, RAM: 2MB chip 63MB Fast + 1MB rom map, GFX: AGA, HDD: 4GB PATA/SSD + 4GB CF 4-way EDIE'99, 11Mb/s 16bit Wifi (toppar 3,2Mb/s på grund av bussen), DVD-Brännare, Chassi: Wedge. Kylning: 5x 40mm fläktar (Hemmabyggd koppar kylare till 030:an). www.som99.se

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
skåne
Registrerad
Jul 2010
Skrivet av som99:

Meh han kan ju inte precis göra mycket fel med Gigabytes @Bios. Går strömmen kan de gå åt skogen annars är det inga svårigheter Så han behöver inte vara orolig

Precis!

Till TS stäng av så många program som möjligt (bara för att vara 100% säker att inget stör @bios) sen är det bara att klicka "update från gigabyte server" kolla att den vissar rätt mobo och sen trycker du "ok"(eller va det nu var) datorn kommer frysa till ett litet tag medan bios skrivs om du behöver inte bli orolig det är helt normalt