Call of duty MW2. lag! ha bra dator.

Permalänk

Call of duty MW2. lag! ha bra dator.

Hejsan! jag har haft lite problem med mitt call of duty mw2. jag har en helt ok dator:
amd phenom II X3 720
ATI radeon hd 5750
3 gig ram. 1x 2gig Crosair xms2 ddr2 minne dual path 800mhz och 2x 512 crosair. (på dualpath fungerar inte 1 minne. datorn startar inte och grafikkortsfläkten snurrar i ojämn takt. hjälp med det om någon vet. vill köra dualpath)
sedan har jag ett moderkort som jag ej minns namnet på. nytt iaf.
jag har även en 160 gig hårdisk. ganska gammal som jag inte installerat om på 2 år? men den har 20 gig ledigt på C.
Widows XP professsional service pack 2. 32bit

Jag har lagg på vissa banor i spelet. jag vet inte varför och hur jag ska göra. kör jag på max och lägst har jag lika hög fps på alla ställen. jag vet inte om det kan beropå driverna till graffen eller nått. om det finns någe som jag kan göra online skicka gärna länken då.

Nu till en annan fråga. Jag har 2st Crosair xms2 dhx dual-path ddr2 800MHz minnen på 2048 MB på varje. alltså 4gig. då det ena är i så funkar allt hur bra som helst och då båda är i så startar inte bildskärmen. allt flyter på som vanligt utom att bildskärmen inte går. förut innan jag bytte ut mitt gammla graffekort (ATI radeon hd 3750xt) så ökade grafikkortsfläkten och sänktes i olida RPM. kanske detta är felet till att det laggar ibland och ibland inte. och måste man ställa in sin x3 kärniga processor nånstans eller driver till den?

Här är en print på mina inställningar i Cod MW2! jag kör med 1024 x 768 http://img683.imageshack.us/img683/9971/codinst.png

hoppas att jag får svar inom kort då jag snar ska på ett mindre lanfestival med tävling i bla CoD mw2.

MVH// Simon

P.S! vet ej om detta är rätt forum och om det finns en annan tråd. men isf länk please!

Permalänk
Medlem

skulle ju inderlätta om man visste vilket graffikort du har?

Permalänk
Medlem

Kanske han sitter på något integrerat eller något lite äldre typ 8600gt.

Permalänk
Entusiast

har inte nå bra svar på detta men när jag testade Windows xp själv så laggade jag **** I CoD. Sen nu när jag installerade w7 igen så kör jag med flytande över 90FPS hela tiden på högsta.

Mvh

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

dualpath (mer känt som dualchannel) betyder 2 minnen, med ett minne kör man single.

Permalänk

oj fan! sorry! det är ett ATI radeon hd 5750. nån som vet varför inte datorn startar då jag installerar båda dualchannel minnena? kan det ena vara trasigt?

mvh

Permalänk
Medlem

Då är helt klart nåt snett 5750 ska absolut inte ha något problem. Testa minnen var för sig, då du kör 4 minnes stickor kan memory volten vara problemet testa öka den lite manuellt.

Permalänk

störigt att man inte kan ta bort tråden och jag har posta 2..

Permalänk
Permalänk
Proffsmoddare

Detta problemet hade jag med. leta upp config_mp.cfg och config.cfg filerna som har raden "Draw_water 1" ändra till 0 Detta tog bort allt lagg för mig filerna ligger i steam/steamapps/common/call of duty modern warfare2/players Som jag förstod det så var detta något fel i ati rutinen. Hursomhelst funkade det klockrent för mig och jag såg ingen direkt skillnad på vattnet i spelet.

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR