Empire total war lagg

Permalänk
Medlem

Empire total war lagg

Hej hittade ingen tråd för samma sak men ursäkta om det finns
När jag spelar empire total war så laggar det båda i kartläget och i stridsläge, sorry för dåligt ordval.
Har maxat allt och det laggar bara i stridsläge när jag har max antal soldater men det är det i menyn som är störande någon som vet varför, det borde inte vara datorn tycker jag.
Tacksam för svar
Jag har
I7 930, GTX 470, 6 gig ram + lite till

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim

Permalänk
Medlem

Nej, det borde inte vara något problem med den datorn. Jag har en CPU från stenåldern och ett HD 4870 512MB och kör på max utom partiklar och enhetsstorlek (kräver bättre CPU än vad jag har).

Skulle tro att det kan vara driverrelaterat, de hade väldigt mycket problem med sådant i början när spelet släpptes. Spelet ska vara dock vara fullt patchat, då det är Steam och patchar automatiskt.

Det du kanske bör kolla först är ljudkortet. Du har väl antagligen inbyggt ljudkort, kolla moderkortstillverkaren och se vilken modell du har. Har du t.ex. Realtek kan du ladda driver från deras hemsida istället för moderkortstillverkaren.
Realtek
(High Definition Audio Codecs)

Du kan också testa en äldre driver för grafikkortet (inte beta).

Skulle det inte fungera, så kanske du kan få mer tips på deras officiella forum. Länk nedan.
[Empire Total War Support Forum] - Empire: Total War - Total War - Message Board

Permalänk
Medlem

Jag har logitech g35 headset och det använder inte ljudkort utan har sin egen programvara men måste man kolla ändå

Visa signatur

Intel i7 930, Asus P6T Deluxe V2, Corsair Vengance 6GB DDR3, Asus GeForce GTX 560 Ti 448, Corsair TX 750W, Samsung 830 256 GB, Samsung Syncmaster P2350, Logitech G35, Logitech G9, Logitech Z-5500, Playstation 3 Slim