Roger Waters - The Wall (Live, 2010 ~ 2011).

Permalänk
Medlem

Roger Waters - The Wall (Live, 2010 ~ 2011).

Riktigt kul att Roger kommer hit till Sverige den 4 Maj 2011! Jag som är ett stort Pink Floyd fan och The Wall är ett av de bästa albumen som gjorts imo, så måste jag sprida denna nyhet

Någon mer som kommer att se?

Roger Waters :: The Wall Live :: Official Site

Why am I doing the Wall again now? Roger Waters :: The Wall Live :: Official Site

Fallen Loved Ones Roger Waters :: The Wall Live :: Official Site

Permalänk

Ooooh, det skulle jag vilja se

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem

Kommer inte David Gilmour? Drar ändå dit! Kommer minst sagt vara en religiös upplevelse.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Min dröm har varit att få se ett återförenat Pink Floyd, eller ett Pink Floyd utan Roger Waters. Nu är ju det kört. Roger Waters har skrivit många väldigt bra låter men jag tycker att The Wall inte håller hans högsta klass. Plus att jag tycker att David Gilmour är den som faktiskt lyfter de flesta av RW låter med en mycket bättre röst och bedårande gitarrspel. Med det sagt så menar jag inte att jag inte vill se RW, man kan ju inte alltid få som man vill.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Att få se David Gilmour igen skulle vara fantastiskt, med eller utan Roger Waters. David Gilmours solo i Comfortably Numb är minst sagt otroligt. Fast nu vet jag inte om man kan komma så mycket närmare Pink Floyd

Permalänk
Medlem

Jag kommer. Hela familjen & ett stort gäng har redan bokat in det. 10-20 pers.
Det finns förresten redan nu svindyra biljetter via Euroteam, för den som vill vara alldeles säker på att sitta bra.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Kommer inte David Gilmour? Drar ändå dit! Kommer minst sagt vara en religiös upplevelse.

Nu har Gilmour sagt att han kommer på en av konserterna. Så man får ju hoppas att det blir i Stockholm

En video där han berättar lite om varför han gör The Wall igen.

YouTube - ‪Roger Waters - The Wall / Tour 2010/2011‬‎

Permalänk
Medlem

Jopp. Om ekonomin tillåter så kommer jag. Och om David Gilmour kommer så kan jag dö en lycklig människa.

Permalänk
Medlem

Jaha, igår släpptes ju biljetterna då. Kl. 0900 på morgonen.

Min fru hade uppdraget att fixa plåtarna som nu decimerats till sju stycken.
Hon satt som en hök redan två minuter i & bokade direkt, men vi fick ändå spridda platser.
Alltså, sju biljetter & ingen av oss sitter intill någon annan. Som en hagelsvärm.

Aja .. det blir säkert trevligt i alla fall. Nu har jag biljett i alla fall. Vi ses där.

Permalänk
Medlem

Fick tag på 3 stycken den 20de. Pre-sale datum, riktigt dyrt. 5400kr för 3 stycken, bästa platserna.
Det verkar som om dom ska spela dagen efter i globen också!

Permalänk
Medlem

Jag har förköpt mig på biljetter, 6st fastän vi bara är två som ska gå
Fick tag på parkett 11:e raden. 1640kr st :S

Var på Roger Waters i globen 2002, och det var helt magiskt, detta lär inte bli sämre!

Visa signatur

🖥 AMD 5600X (+ Noctua NH-L9a-AM4 chromax.black) | ROG Strix B550-I | 32GB Corsair Vengeance 3600Mhz | Asus TUF RTX 4070 Ti | Samsung 980 Pro NVMe | Corsair SF600 | Lian Li A4-H2O | 2 x Noctua NF-A12x25 | Acer Predator XB271HU | ⌨️ Varmilo VA109M | 🖱 Razer Deathadder V2

Permalänk
Medlem

Har bokat två biljetter på parketten, blev 1600 st ungefär! Vi ses där

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

2 biljetter köpta

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Fick platserna nu, Parkett 14:e raden. Inte så dåligt
Ses där!

Permalänk
Medlem

Jag ska dit! Såg honom 2007 (?) och det var ju otroligt bra!

Permalänk
Medlem

Någon mer som är taggad till imorgon?
Kommer bli förbannat bra det här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Någon mer som är taggad till imorgon?
Kommer bli förbannat bra det här.

Jag är taggad!

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Konserten var underbar, man satt och njöt från början till slut.

Effekterna var minst sagt häftiga.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Det var helt otroligt. Bättre än vad jag hade väntat mig!

Permalänk
Medlem

Köpenhamn imorgon!

Permalänk
Medlem

Helt magisk kväll! Som JackieShan skrev, bättre än förväntat! Har en liten filmsnutt men jag väntar med att lägga upp den tills SweCarna som ska se i Köpenhamn sett showen, vill ju inte spoila

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Lagom avundsjuk!

Låtlista?

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cloudstone:

Helt magisk kväll! Som JackieShan skrev, bättre än förväntat! Har en liten filmsnutt men jag väntar med att lägga upp den tills SweCarna som ska se i Köpenhamn sett showen, vill ju inte spoila

Var satt du någonstans? Hade en rätt bra plats, och fan vad mäktigt det kändes när hela väggen var klar, speciellt under Run Like Hell! Ångrar att jag inte köpte biljetter tills idag också.

En liten bild jag tog: http://img820.imageshack.us/i/54608718.jpg/
Fick inte med så mycket, satt och njöt under hela!

Skrivet av Lasse.L:

Lagom avundsjuk!

Låtlista?

Hela The Wall.

Permalänk
Medlem

Naww, så surt. Jag skulle åka dit idag men det kom en sak i vägen, så jag gav bort min biljett. :'(

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Var satt du någonstans? Hade en rätt bra plats, och fan vad mäktigt det kändes när hela väggen var klar, speciellt under Run Like Hell! Ångrar att jag inte köpte biljetter tills idag också.

En liten bild jag tog: http://img820.imageshack.us/i/54608718.jpg/
Fick inte med så mycket, satt och njöt under hela!

Nice plats! Jag satt också nere på parketten, men en bra bit bak, rad 41. Ja det var sjukt mäktigt och verkligen berörde en. Jag gillar att det var lite moderniserat också, det var snyggt gjort. Blev rädd där innan pausen att det skulle vara slut en sekund

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

http://www.facebook.com/video/video.php?v=10150192580970737&o...

David Gilmour var med den 12e maj i London, även Nick Mason var där!

Skrivet av Cloudstone:

Helt magisk kväll! Som JackieShan skrev, bättre än förväntat! Har en liten filmsnutt men jag väntar med att lägga upp den tills SweCarna som ska se i Köpenhamn sett showen, vill ju inte spoila

Har du lagt upp din filmsnutt någonstans?

Permalänk
Medlem
Skrivet av JackeShan:

Har du lagt upp din filmsnutt någonstans?

Ah! Jag glömde helt, är alldeles för tankspridd ibland.
Här är klippet - https://www.facebook.com/video/video.php?v=10150570938725293

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |