It's the end of the world as we know it - lista saker att göra innan cataclysm

Permalänk
Medlem

Saker att göra innan Cataclysm aka Catastrophe släpps.

Spöa frun med lans i Argent Tournament grounds i duel. Det är helt omöjligt då hon är antingen 1: Smyg GM med en nerfstick lans. 2: Kompis med en sonika som ger henne en magisk uber leet lans. 3: Bara för bra helt enkelt.
Andra bra saker att göra är Loremaster of Northrend för de sista gulden för Artisan Ridingskill. Eller kanske Undying titel, eller göra en Dedicated Few achievement.
Det verkar finnas en hel del saker att göra innan man får möjligheten att gå vilse igen.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Asus P8P67 Pro | Core i7 2600 | Sapphire Radeon R9 290 | A-DATA SSD 510

Permalänk
Medlem

Lirade just min första horde char till 60 för deras lore och se hur horde områdena ser ut. Dock går det för snabbt att lvla nu så jag missade massa ställen. Ska nog ta en till till 60 för det jag missat.

Det är väl bara Azeroth som ska ändras, inte Outland och Northrend oxå?

Permalänk
Medlem

kom och tänka på en sak,vad händer med chars som man håller på att levla upp?låt säga att man har en massa quests som man håller på med eller har klarat av och sen så uppdateras spelet och världen blir anorlunda,vad händer då?resetas questen?eller det kanske är samma quests i cataclysm men i anorlunda värld?

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

I WoTLK så använde Blizzard sig utav olika "lager" på samma område om jag inte minns fel, t.ex. om du har gjort quest X så ser du ett läger där, har för mig att dom gjorde så med Argent Crusade (?) utanför den stora staden/samlingspunkt i Northrend (kommer inte ihåg namnet.. inte lirat på en låång tid).

Permalänk
Medlem

Phasing kallas det, används även rätt hårt i WOTLK. Fast i Cata kommer "världen" inte vara så, köper du Vanilla kommer även det ha alla ändringar från Cataclysm så att säga.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

kom och tänka på en sak,vad händer med chars som man håller på att levla upp?låt säga att man har en massa quests som man håller på med eller har klarat av och sen så uppdateras spelet och världen blir anorlunda,vad händer då?resetas questen?eller det kanske är samma quests i cataclysm men i anorlunda värld?

Jag gissar att vissa quests är lika i Cataclysm och det är bara att turna in quests för att få xp medans andra quests har försvunnit helt och du kan inte göra något med dom annat än Abandon quest.

Permalänk

Gör klart sina t0.5 kedjor kan man ju göra, grymt rolig och nostalgiskt är det:)

Permalänk
Medlem

För de som missat det verkar ZG försvinna med cata, så vill man ha tiger eller raptormount eller bara vill fixa ett rätt lätt exalted-rep så är det dags att börja farma ZG. De flesta klasser kan väll vid det här laget utan större problem köra dessa instanser solo. MC och BWL verkar dock vara orörda i cata, så man behöver inte stressa med waterlords-rep och sånt.

Pysslar annars med just t0.5 kedjan och de sista bitarna av AQ gates kedjan, helt klart roliga kedjor att göra, dock drygt att fixa alla delar av sitt gamla dungeon-set.

Permalänk
Skrivet av sfish:

För de som missat det verkar ZG försvinna med cata, så vill man ha tiger eller raptormount eller bara vill fixa ett rätt lätt exalted-rep så är det dags att börja farma ZG. De flesta klasser kan väll vid det här laget utan större problem köra dessa instanser solo. MC och BWL verkar dock vara orörda i cata, så man behöver inte stressa med waterlords-rep och sånt.

Pysslar annars med just t0.5 kedjan och de sista bitarna av AQ gates kedjan, helt klart roliga kedjor att göra, dock drygt att fixa alla delar av sitt gamla dungeon-set.

Vad har jag missat? Ragnaros flyttas ju till Hyjal och Nefarian till Blackwing Descent så torde inte MC och BWL då försvinna? eller finns dom kvar fast utan sina slutbossar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Vad har jag missat? Ragnaros flyttas ju till Hyjal och Nefarian till Blackwing Descent så torde inte MC och BWL då försvinna? eller finns dom kvar fast utan sina slutbossar?

Vad som händer exakt med rag/nef är väll osäkert, men att MC+BWL blir kvar är rätt säkert, Ghostcrawler har bl.a. sagt:

"We aren't removing MC or BWL as of this writing. We aren't going out of our way to remove old legendaries. The only risk there in a case like Thunderfury is if we change a zone like Silithus so much that the quests become hard to keep intact."

MMO-Champion BlueTracker | Need clarification on what is getting changed

Dessutom har de lagt in instance-kartor över BWL och MC i cata-betan (MMO-Champion - Cataclysm Dungeon Maps, Siamat, Blue Posts), och sen har de ju också lagt in guild-achievments för att just fixa thunderfury och hand of ragnaros, så det vore ju rätt konstigt om de tog bort MC/BWL.