Frågor för er som har Dirt 2 (PC)

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Frågor för er som har Dirt 2 (PC)

Hej,

Fick nyss spelet och har lite frågor :

1. Pinsamma frågan först : När man ska lira online, hur markerar man att man är "redo"?
2. Finns ju 2 olika modes när man spelar Online, "protour" och "jam", är nåda rank baserade, eller är det bara "protour" där man får rank?

Tacksam för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

om du läser det inringade så ser du att endast protour är rankat.

ready up knappen... ready betyder redo på engelska , om du mot förmodan inte gått ut sexårs än

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Devildoll:

http://i48.tinypic.com/25q5dz6.jpg

om du läser det inringade så ser du att endast protour är rankat.

http://i45.tinypic.com/35lt5bm.jpg

ready up knappen... ready betyder redo på engelska , om du mot förmodan inte gått ut sexårs än

Mycket tacksam för svaren. Hade nog för bråttom, men jag vet att jag inte såg någon ready up knapp där ändå, men nu vet jag.

Tack

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006

Har en till fråga gällande rank över online osv. Jag har endast spelat Jam och ändå så får man någon slags rank, jag har nu kommit upp i lvl genom att endast spela JAM, finns det någon fördel med ju högre rank man har, eller är det bara statistik? Jag har sett att man inte kan se hur många gånger man har förlorat, utan det visar bara hur många gånger man har spelat och vunnit, samt protour tuneringar man har spelat?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005

level vill man gå upp i , rank vill man gå "ner" i ( 1 är bäst you know )

så det är två olika saker.

| HAF932 | Xeon X5675 @ 4 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 18 GB @ 1391 MHz | R9 290X | O2 + ODAC | Samsung 850 500 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win10 Pro 64-bit |

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Devildoll:

level vill man gå upp i , rank vill man gå "ner" i ( 1 är bäst you know )

så det är två olika saker.

Jo, men vad händer vid högre lvl i Online delen? Finns det ingen mätare som visar hur många gånger man har förlorat osv?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av david_dellblom:

Jo, men vad händer vid högre lvl i Online delen? Finns det ingen mätare som visar hur många gånger man har förlorat osv?

jo det finns stats i spelet , om du går in i husvagnen och sedan letar dig fram till my stuff så hittar du en hel del.

om du spenderade lite tid i spelet istället för här i forumet så skulle du lista ut allt det här själv.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av Devildoll:

jo det finns stats i spelet , om du går in i husvagnen och sedan letar dig fram till my stuff så hittar du en hel del.

om du spenderade lite tid i spelet istället för här i forumet så skulle du lista ut allt det här själv.

Ok, nu skall du inte överskatta din kunskap. Online ranken som finns under my staff visar endast hur många race man har spelat, samt hur många tuneringar man har vunnit osv, och vilken lvl man är på. Anedlningen till att jag frågade detta var för att på GRID så fanns det ett system som visade all information inkl hur många gånger man hade förlorat osv.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Okt 2005
Skrivet av david_dellblom:

Ok, nu skall du inte överskatta din kunskap. Online ranken som finns under my staff visar endast hur många race man har spelat, samt hur många tuneringar man har vunnit osv, och vilken lvl man är på. Anedlningen till att jag frågade detta var för att på GRID så fanns det ett system som visade all information inkl hur många gånger man hade förlorat osv.

står däremot hur många race man kört , samt hur många man vunnit .
så man kan räkna ut hur många man förlorat , sålänge man räknar en andraplats som förlust.

jag visade dig var statsen fanns sen att inte just förluster fanns med får jag väll beklaga.

resten informationen som fanns i grid som var frånvarande i dirt 2 kunde jag inte riktigt säga nått om , eftersom du kom med den info'n i ett inlägg efter jag skrev mitt svar.