Star Wars The Force Unleashed 2 Cinematic Trailer.

Permalänk
Medlem

Hade inte kollat in detta ännu men det verkar som det blir ytterligare ett spel där man bryter Star Wars känslan rejält i jakt på att försöka vara coolt med överdrivna effekter i jämförelse med filmerna. Jag tycker det känns trist att de inte känner att de kan förlita sig på bra storytelling istället så de kan göra ett spel som faktiskt känns som det passar in i franschisen.

De får tyvärr George Lucas att framstå som duktig på kontinuitet i en jämförelse. Nu är det kanske inte så väldigt konstruktivt att bara gnälla men jag har svårt för de som använder licenser men ändå inte gör sitt bästa för att hålla sig till det.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Evil Peter:

Hade inte kollat in detta ännu men det verkar som det blir ytterligare ett spel där man bryter Star Wars känslan rejält i jakt på att försöka vara coolt med överdrivna effekter i jämförelse med filmerna. Jag tycker det känns trist att de inte känner att de kan förlita sig på bra storytelling istället så de kan göra ett spel som faktiskt känns som det passar in i franschisen.

De får tyvärr George Lucas att framstå som duktig på kontinuitet i en jämförelse. Nu är det kanske inte så väldigt konstruktivt att bara gnälla men jag har svårt för de som använder licenser men ändå inte gör sitt bästa för att hålla sig till det.

Jag tycker dock inte att det gör så mycket att det bryter något mot storyn/filmerna även fast jag gillar dom... Tycker gärna dom kunde starta ett nytt spel till som har samma principer, utan vader, obiwan yada yada som utspelar sig på nån annan planet. Tycker också att dom borde ha spelet med mer dragon age stuk där man gör annat än att bara choppa allt som rör sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jag tycker dock inte att det gör så mycket att det bryter något mot storyn/filmerna även fast jag gillar dom... Tycker gärna dom kunde starta ett nytt spel till som har samma principer, utan vader, obiwan yada yada som utspelar sig på nån annan planet. Tycker också att dom borde ha spelet med mer dragon age stuk där man gör annat än att bara choppa allt som rör sig.

Det största kontinuitetsproblemet är väl att en liten lärjunge till Vader har sådana extrema krafter som vida överstiger vad Yoda, Darth Sidious osv visat i filmerna.

Det bästa de kunde gjort med detta hade nog varit att förlägga det i någon era likt KOTOR för att få så mycket distans som möjligt. Håller dock med om att ett mer Dragon Age-inspirerat stuk hade varit bättre än denna rena actionvariant, vilket i princip hade betytt ett spel i just KOTOR-andan.

Men det är ju ingen som tvingar en att spela.

Permalänk
Medlem

Jag gillade verkligen inte trailern, it made no sense.
Varför säger Vader åt fyra sketna troopers att döda en jedi, när han själv lika gärna hade kunnat göra det direkt och vara säker på saken.
Varför springer alla troopers emot han i det stora rummet? han har melee-vapen, dom har ranged.. Jag hade sprungit bort från han.

Jag kan förstå att han krigar runt med den fyrbenta roboten innan han knögglar ihop den, får han att känna sig oövervinnerligt eller whatever.. Men alla stormtroopers verkar ju vilja dö i den där trailern.

Gameplayet verkar lika tråkigt som ettan.
Ush.

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Avstängd

Ni bara klagar. Spela Jedi Knight så blir ni nöjda!

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twiggeh:

...när han själv lika gärna hade kunnat göra det direkt och vara säker på saken...

Jasså? I ettan verkar det inte så enkelt kan man tycka...

Skrivet av Twiggeh:

...Varför springer alla troopers emot han i det stora rummet? han har melee-vapen, dom har ranged.. Jag hade sprungit bort från han.

Därför att Vader kanske inte är så förlåtande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Jasså? I ettan verkar det inte så enkelt kan man tycka...

Nej, men det lär vara svårare för 4 storm troopers än för Vader.

Skrivet av Dalton Sleeper:

Därför att Vader kanske inte är så förlåtande?

Varför skulle Vader säga åt sina egna trupper att springa emot en jedi?
Visst att han är hänsynslös, men han är inte efterbliven.. Jag menar, vad är det dom ska göra när dom sprungit fram? kittla han?

Visa signatur

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Permalänk
Medlem

Detta spel lär väll inte komma som nerladdningsvariant?
Vart brukar ni handla, snabb leverans (vid release), ev pris?
Köpte SW:FU I på webbhallen typ när det kom...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dalton Sleeper:

Detta spel lär väll inte komma som nerladdningsvariant?
Vart brukar ni handla, snabb leverans (vid release), ev pris?
Köpte SW:FU I på webbhallen typ när det kom...

TFU2 kommer nog via Steam så småningom.

Visa signatur

PC #1: 60GB Corsair Nova2 Series|Samsung Spinpoint 250GB, WDC 500GB, WDC 1TB, WDG 1TB, Seagate 1TB|BENQ G2222HD, BENQ G2400W|Fractal Define R3|MSI 790XT-G45 Crossfire|Phenom II 720 BE X4 3.5GHz|Sapphire HD5850 1GB 725/1000|4GB DDR2 800MHz|Corsair 650W TX PSU|Logitech G15 Blue|ACE EDGE 3200|Corsair HS1A|Asus XONAR DX|Logitech X-530 | HD555.
PC #2: i5 2500k 4.2GHz|8GB DDR3 1600MHz|HD6970 Crossfire|850W Corsair|60GB SSD|WDC 1TB