Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sundsvall
Registrerad
Okt 2002

Hdmi

skulle koppla in min ps3:a på våran andra tv så att barnen skulle kunna spela.
kopplade in allt och surfade in på HDMI kanalen,men ingen bild,ser mest ut som störningar.
antar att det är pga att ps3:an är inställd på 1080p och den tvn stödjer inte detta,så,för att slippa koppla ur och kånka tillbaks åbäket till den här tvn igen,kan man på nått sätt ändra så att det blir en annan inställning utan att kunna se?nån knapp på dosan man ska hålla in under uppstarten kanske?

keep your friends close but your enemies even closer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
varberg
Registrerad
Mar 2010

du kan resetta ps3an genom att hålla in power knappen i 5 sec eller vad de va har jag för mig, vet att de går men inte vilken knapp
dock så kommer du inte få någon bil av hdmi tills du ställer in de igen, så med andra ord behöver du den kassa sladden som är scart

i7 920 2.66ghz @3.8ghz turbo boost off HT on, Gigabyte GTX 680 2GB OC in SLI, 12GB DDR3 1600mhz memmory, AStro a40 headset, 5TB harddrives for backup, Samsung 830 256GB for os/games, Raptor 10k rps for games, GA-EX58-UD4P motherboard, 3x24" asus widescreen in Surround

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2002

Nej du behöver ingen scart, med äldre firmware skickade inte ps3an ut någon bild på hdmi som standard men nu gör den det.

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.