Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberz:

Vad tyckte ni då?

Jag tycker att spelet har en viss potential men det är ju del att göra om de ska försöka konkurrera med WoW. Framför allt så flyter det inte direkt någe vidare. Men sånt kanske de fixar under tiden.
Ska spela lite mer så får man väl se....

Jag gillar det starkt, jag blev level 15 igår och har inbte blivit trött på grindandet än. Mest på grund av att man får ta del av mycket backstory till världen samt att det känns som man faktiskt är i en krigszon vissa gånger.

Dock är defiant spelarna mycket latare när det gäller att bekä,pa Rift. Alla spelare "inklusive mig) lät vår server helt bli overrun igår av Rifts. Det var toksvårt att questa överhuvudtaget. Och det tyckte devs inte om så de bara köttade på level 20 rifts. Jag vet inte om en server kan wipea men det var ganska nära misstänker jag haha.

Defiants tyckte jag var mycket roligare att spela än Champions.

De måste verkligen fixa prestandan alltså. Sitter med 2 st 6970 och kan få dips på 12 FPS ibland och jag har aldrig sett spelet ligga på över 48 FPS heller. Och detta är innan AA.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Tja spelet var till stor del ospelbart igår för min del. Det andra är att spelet är mer eller mindre en kopia av WAR, vet inte varför så många snackar WOW dödare Om något så konkurrerar detta spel med WAR inte WOW.

I alla fall får se vad jag tycker om spelet blir mer spelbart framöver men just nu ser jag inte något alls speciellt med spelet förutom att det mer eller mindre spelas och känns exakt som war.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tja spelet var till stor del ospelbart igår för min del. Det andra är att spelet är mer eller mindre en kopia av WAR, vet inte varför så många snackar WOW dödare Om något så konkurrerar detta spel med WAR inte WOW.

I alla fall får se vad jag tycker om spelet blir mer spelbart framöver men just nu ser jag inte något alls speciellt med spelet förutom att det mer eller mindre spelas och känns exakt som war.

De som tycker det är en WoW kopia refererar antagligen till att upplägget är identisk till WoW
Till ock när man trycker på b så får man upp bags, c gubben etc Jag tycker det är iof bra, då vet man.

Sen om det skulle vara WoW dödare, inte för att jag läst det nånstans att folk skulle tycka det, men nja... ända som kommer döda WoW är Blizzard själva.

Visa signatur

^^^
@¿@
o

Permalänk
Medlem

Så du menar att de tycker det är en EQ kopia då alltså Eller syftar du mer eller mindre på att store delen av spelarna inte vet mycket av MMO's och enbart mer eller mindre spelat WOW och tror att allt är en WOW kopia. WOW var ju till stor del en kopia på EQ när det kom. Och t.ex. de begreppen kommer därifrån.

För er dock som spelat WAR Så vet ni nog vad jag menar exakt med mitt påstående. Dessa rifts styrs och hanteras t.ex. som public quests ( faktum är att det är samma system då Rift använder WAR's motor ) Animationer samt grafik är också väldigt likt WAR men heller inte så förvånande.

Dvs det betyder inte att det är ett dåligt spel, men blev själv lite besviken då jag hade hoppats på lite mer unikt, speciellt när det handlar om känslan med mer dynamisk värld. Men får se, förhoppningsvis blir det mindre spelare online framöver så att det går att spela spelet.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

... ( faktum är att det är samma system då Rift använder WAR's motor ) Animationer samt grafik är också väldigt likt WAR men heller inte så förvånande.

...

Så det va därför spelmotorn kändes lik den i WAR
Än så länge är det jag sett efter 2h ok och bra, men ok och bra räcker inte i längden.

Permalänk
Medlem

Liret är riktigt bra hittills. Jag saknar dock rvr zones med battle objectives och dylikt som fanns i warhammer online. Jag saknar det sjukt mycket.

Annars så tycker jag liret är grymt. Det är inte linjärt som wow, du kan sätta ihop väldigt många olika typer av klasser med olika abilities med bättre eller sämre resultat som följd och det är bra! Möjligheterna just nu är stora, så det är riktigt roligt.

Körde just en justicar med 18 pts, 6 pts i en annan klass för att öka crits och så pet från ytterligare en klass som helar och ökar min dps lite. Jag kan exempelvis byta ut själen för vilken som helst av dessa, säg klassen jag har som ökar min crit (+ några abilities och buffs) till en klass som ger mig fler heals.
Många möjligheter och kombinationer. Sen har man upp till 4 roller. Så om du är tex cleric kan du ha healing build, dps build och en healing tank.

På min mage kan jag gå pet / healing / life leaching / utility / dps kombination av klasser. Mycket intressant och roligt.

Skrivet av MugiMugi:

Tja spelet var till stor del ospelbart igår för min del. Det andra är att spelet är mer eller mindre en kopia av WAR, vet inte varför så många snackar WOW dödare Om något så konkurrerar detta spel med WAR inte WOW.

I alla fall får se vad jag tycker om spelet blir mer spelbart framöver men just nu ser jag inte något alls speciellt med spelet förutom att det mer eller mindre spelas och känns exakt som war.

Jasså? Jag har inte sett många säga det, snarare så tror väll de flesta att inget kan döda wow pga alla low lives som har hela sina liv och vänskaps kretts i det gamla spelet?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Något som stör mig som fan är att global cooldown och att man inte kan queua spells. Kört en rogue till level 16 och har redan lessnat på det. Tyvärr inget för mig. Enda som kan rädda det lite grann för mig är om de lyckas med endgame men tror inte det.

Permalänk
Medlem

Nej Aion var bättre än det här..och det höll inte många sekunder.

Next gen? Vardå någonstan?

Visa signatur

Asus VI Hero ::: 4670K @4.4 8 gig Corsair Vengeance 2133 MHZ :::Asus GTX 780 ti

Permalänk
Medlem

Det kändes som en blek kopia av Warhammer Age of Reckoning, men inte lika underhållande och djup. Det enda intressanta med det är klass-systemet med en kombination av flera valfria klasser i olika kombinationer, annars så var det tråkigt värre.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Det kändes som en blek kopia av Warhammer Age of Reckoning, men inte lika underhållande och djup. Det enda intressanta med det är klass-systemet med en kombination av flera valfria klasser i olika kombinationer, annars så var det tråkigt värre.

De är olika. Warhammer är djupare men inget lir kan jämföra med warhammer angående historia i sig, wow är ett skämt i jämförelse med warhammer gällande lore. Å andra sidan har warhammer funnits i över 40 år och hade djup historia från början, rätt svårt att mäta sig med det!

Jag gillade war men alla buggar, fusk och otroligt dålig balans förstörde spelet totalt för mig. Det var dock otroligt roligt så länge det varade.

Rift, inte lika djup historia så klart, är ändå rätt roligt. Hittills har vi bara kört lvl 1-20 så mycket återstår att se. Kanske blir pvp biten underhållande senare, nu är det bara zerging, vilket iofs nästan alla mmos har problem med vad jag vet. Det skall finnas zoner som är delade av sidorna så de kan bli intressanta.

Pve biten tycker jag är bra och rift gör det hela ännu intressantare. Om vi sen kan köra scenrios som i war samtidigt som vi kör pve så vore det grymt.

Klass systemet är otroligt trevligt tycker jag. Flera roller som man kan byta mellan med ett musklick och så många träd att välja färdigheter från, det är underbart.

Om spelet senare har kraft att hålla en kvar återstår ju att se men just nu är då jag sugen på att köra mer!

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Hedersmedlem

Jag gillade spelet, speciellt grafiskt sätt till en början (Höll hela tiden en bra fps utan synbart lagg med mitt gtx 570). Dock tröttnade jag efter ett tag då det mer och mer kändes precis som alla andra MMOs jag spelat. För att jämföra med wow (slå mig inte) så tycker jag att det mesta var likt men allting lite bättre. Dock är upplägget fortfarande för likt alla andra MMOn jag spelat de senaste 4 åren. Det känns som man gör om samma quests vilket spel man än spelar. Nää ge oss en beta av GW2, ett spel som jag har större förhoppningar på men som kan kännas precis som Rift gjorde för mig. Ta ett random MMO gör det mindre glitchigt (wow och Rift är den ända MMORPG-spelen jag spelat som faktiskt känts färdiga och stabila på nästan alla punkter), lägg till Rifts (som egentligen inte tillför så väldigt mycket till spelet tyvärr men är en nice touch) och sist bättre grafik och du får Rift. Bra, men inte tillräckligt bra enligt mig.

Visa signatur

CPU: i5 760, SilverStone Argon AR01 MOBO: MSI P55A-G55 GPU: Nvidia 770 RAM: CORSAIR 8GB DDR3 VENGEANCE LP 1600MHZ SSD: Intel 120 GB Chassi: R4 PSU: Corsair TX 850W 80+ Mus: Qpad 5k Skärm: BenQ 24'

Permalänk
Medlem
Skrivet av tirim4:

Jag gillade spelet, speciellt grafiskt sätt till en början (Höll hela tiden en bra fps utan synbart lagg med mitt gtx 570). Dock tröttnade jag efter ett tag då det mer och mer kändes precis som alla andra MMOs jag spelat. För att jämföra med wow (slå mig inte) så tycker jag att det mesta var likt men allting lite bättre. Dock är upplägget fortfarande för likt alla andra MMOn jag spelat de senaste 4 åren. Det känns som man gör om samma quests vilket spel man än spelar. Nää ge oss en beta av GW2, ett spel som jag har större förhoppningar på men som kan kännas precis som Rift gjorde för mig. Ta ett random MMO gör det mindre glitchigt (wow och Rift är den ända MMORPG-spelen jag spelat som faktiskt känts färdiga och stabila på nästan alla punkter), lägg till Rifts (som egentligen inte tillför så väldigt mycket till spelet tyvärr men är en nice touch) och sist bättre grafik och du får Rift. Bra, men inte tillräckligt bra enligt mig.

Ditt grafikkort har inget med lagg att göra. Det är din ping/ routing som är lagg, dålig server kan medföra sever lagg.

Hur som helst så håller jag med, uppdragen är precis som i andra mmos. Det finns några annorlunda roliga man mycket är precis som i alla andra.
Vi har inte ännu sett hela spelet så vi får se vad mer som kommer. Nästa beta, på fredag blir intressant. Då är det lvl 25 och war fronts och nya områden.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Ditt grafikkort har inget med lagg att göra. Det är din ping/ routing som är lagg, dålig server kan medföra sever lagg.

Hur som helst så håller jag med, uppdragen är precis som i andra mmos. Det finns några annorlunda roliga man mycket är precis som i alla andra.
Vi har inte ännu sett hela spelet så vi får se vad mer som kommer. Nästa beta, på fredag blir intressant. Då är det lvl 25 och war fronts och nya områden.

Har diskuterats till döds men lag kan även användas för att förklara låg FPS.

"Lag in local video gaming

All video games incur some lag, since once an input from the player is received, the game must compute the next frame of video and that video frame must be scanned out to a display device. But in general parlance, video game lag refers to delays that are noticeable to a player. The tolerance for lag depends heavily on the type of game. For instance, a strategy game or a turn-based game with a low pace may have a high threshold or even be mostly unaffected by high delays, whereas a twitch gameplay game such as a first-person shooter with a considerably higher pace may require significantly lower delay to be able to provide satisfying gameplay. But, the specific characteristic of the game matter. For example, fast chess is a turn-based game that is fast action and may not tolerate high lag. And, some twitch games can be designed such that only events that impact the outcome of the game introduce lag, allowing for fast local response most of the time.

"

Btw Beta 4 smäller av nu på fredag

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Rift - MMORPG

http://www.riftgame.com/en/index.php

Citat:

Join legions of adventurers in RIFT™, a new fantasy massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) set in a world being torn apart.

Rifts violently rip into reality across the land and release powerful forces that threaten the very existence of Telara. Each breach brings with it new characters, events, and treasures, while the world itself changes dynamically around you.

Play with your friends across vast, lavishly detailed environments, or go head-to-head in challenging Player versus Player (PvP) combat as you battle to uncover the secrets of the planes. Build and advance your character using an innovative new class system with limitless possibilities.

The rifts have divided the people and endanger the world. Whether you fight to seal the rifts forever, or harness their power for your own, epic adventures lie ahead for those willing to fight for the future of Telara.

Raser:

RIFT™ provides many playable races to choose from. Each race has its own characteristic look, unique racial ability, and distinctive background story. Races also belong to one of two opposing factions, either Guardian or Defiant. Each race will offer players its own set of advantages and disadvantages during gameplay.

http://www.riftgame.com/en/races/index.php

FAQ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beta:

Gratis beta nycklar har delats ut av nVIDIA om man prenumerera på deras nyhetsbrev.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

Rift - MMORPG

http://www.riftgame.com/en/index.php

Citat:

Join legions of adventurers in RIFT™, a new fantasy massively multiplayer online role-playing game (MMORPG) set in a world being torn apart.

Rifts violently rip into reality across the land and release powerful forces that threaten the very existence of Telara. Each breach brings with it new characters, events, and treasures, while the world itself changes dynamically around you.

Play with your friends across vast, lavishly detailed environments, or go head-to-head in challenging Player versus Player (PvP) combat as you battle to uncover the secrets of the planes. Build and advance your character using an innovative new class system with limitless possibilities.

The rifts have divided the people and endanger the world. Whether you fight to seal the rifts forever, or harness their power for your own, epic adventures lie ahead for those willing to fight for the future of Telara.

Raser:

RIFT™ provides many playable races to choose from. Each race has its own characteristic look, unique racial ability, and distinctive background story. Races also belong to one of two opposing factions, either Guardian or Defiant. Each race will offer players its own set of advantages and disadvantages during gameplay.

http://www.riftgame.com/en/races/index.php

FAQ

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Beta:

Gratis beta nycklar har delats ut av nVIDIA om man prenumerera på deras nyhetsbrev.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem

"Betanycklar" har också givits ut av fz.se.
Däremot så är det inte riktiga betanycklar. Det är mer "Ställ dig högre upp i kön"-nycklar.

Ett konto betyder inte att man får spela. Servrarna är tokfulla hela tiden vilket betyder att man kan spela en eller två gånger per beta-stage. Det förstör betatestningen eftersom man inte hinner levla.

Spelet startar dåligt på min burk också. Blir bara svart. Får starta flera instanser av spelet tills det fungerar och stänga av alla som inte fungerar. Det går inte att stänga av spelet korrekt. Det fryser fast och går knappt att stänga av genom task manager.

Mycket skit jag spyr ut då.

Jag hoppas på en mer generös open beta.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

ööh, fel o posta i mmo forumet?

Permalänk

Öh nej, hurdå?
Ett mmorpg i mmo forumet? hur fan är det fel?

Visa signatur

My name is legion, for we are many.

Permalänk
Medlem

Fick vip key så kan spela på alla beta events spelade typ upp till lvl 12 sen blev det bara tårta på tårta som på wow. Ska man betala i månaden för ett spel så kan man lika gärna spela wow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Så det va därför spelmotorn kändes lik den i WAR
Än så länge är det jag sett efter 2h ok och bra, men ok och bra räcker inte i längden.

Antar att WAR baseras på Unreal 3 motorn för tydligen gör RIFT också det?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Relik 📜

*tråd flyttad*

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Hur är det sagt med PvPn i RIFT? Vilken lvl etc kan man börja PvPa?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem

RIFT ser rätt lovande ut faktiskt

Visa signatur

Hemmabio ljud Denon x2700h - Dali Oberson 7 - Dali Oberson 1 - Dali Vokal - Dali Altevo - Dali Sub e-12
Kamera Sony a7r iv - Sony 16-35 - Sony 105 - Sony 100-400
Hemsida Instagram

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Antar att WAR baseras på Unreal 3 motorn för tydligen gör RIFT också det?

Gamebryo ska vara spelmotorn.
Förbokat!

Permalänk
Medlem

Någon som tidigare har lira Age Of COnan pvp server som kan kommentera?

Visa signatur

Acer Predator G6-710-70013 - tower - Core i7 6700K 4 GHz - 16 GB - SSD 256 GB, HDD 2 TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FrankkTankk:

Gamebryo ska vara spelmotorn.
Förbokat!

Wat? Kan svära på att de sa det i en RIFT trailer jag kikade på iförrgår. Fusk!

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Launch är satt till 1/3 -11, men det har kanske redan nämnts tidigare i tråden.

http://www.riftgame.com/en/news/listings/010411_preorder.php

Jag är lite sugen på att testa det. Jag har signat upp mig för betan, får se om man får en chans att testa det lite innan man bestämmer sig. Vad tycker ni som kör betan - är det nåt att satsa på?

Edit: eller 4:e mars verkar det vara för oss som bor på rätt sida om Atlanten.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Medlem

Är det inte onödigt med 2 trådar om Rift?

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Nu borde jag säker läsa på lite mer innan jag ger mig in i den här tråden men vafan!

Jag fick uppfattningen om att alla klasser är ganska enformiga eller låsta eller hur man nu ska beskriva det.. om man nu jämför med wow så är ju de flesta klasser rätt så flexibla. T.ex. en Paladin kan heala, göra dmg och tanka, samma sak med Druid som dessutom kan välja på att vara en range eller melee dps. De klasser som enbart är DPS så kan iaf välja spelstil en aning.

Vad jag förstod så är man ganska låst i RIFT? Dvs en Paladin är helt enkelt en tank som använder svärd och sköljd osv?
Eller har jag fel? om inte så blir nog det här spelet inget för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scanian:

Launch är satt till 1/3 -11, men det har kanske redan nämnts tidigare i tråden.

http://www.riftgame.com/en/news/listings/010411_preorder.php

Jag är lite sugen på att testa det. Jag har signat upp mig för betan, får se om man får en chans att testa det lite innan man bestämmer sig. Vad tycker ni som kör betan - är det nåt att satsa på?

Edit: eller 4:e mars verkar det vara för oss som bor på rätt sida om Atlanten.

Gå till det officiella forumet och läs? Förr eller senare bör det komma free trials också men det sker ju aldrig vid lanseringstillfället när det gäller mmo's. Jag tycker liret har potential men datt på fredag köra lvl 1-25 med fler zoner ska bli riktigt intressant samt att tesata warfronts. Så jag bestämmer mig nog efter helgen. Det har bra potential dock.

Skrivet av Crom:

Nu borde jag säker läsa på lite mer innan jag ger mig in i den här tråden men vafan!

Jag fick uppfattningen om att alla klasser är ganska enformiga eller låsta eller hur man nu ska beskriva det.. om man nu jämför med wow så är ju de flesta klasser rätt så flexibla. T.ex. en Paladin kan heala, göra dmg och tanka, samma sak med Druid som dessutom kan välja på att vara en range eller melee dps. De klasser som enbart är DPS så kan iaf välja spelstil en aning.

Vad jag förstod så är man ganska låst i RIFT? Dvs en Paladin är helt enkelt en tank som använder svärd och sköljd osv?
Eller har jag fel? om inte så blir nog det här spelet inget för mig.

Hehe du borde verkligen läsa på.

Lek lite med denna så kanske du får en bättre uppfattning:
http://www.riftrolebuilder.com/builder/?calling=warrior
Du tar några själar som du tycker passar dig, tar de färdigheter i de själarna du är ute efter och skapar din egen warrior.
Wow i jämförelse är sjukt stelt.
Sen kan du ha upp till fyra roller, så med en knapptryckning utanför strid kan du gå från en tank till en pve maskin etc.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Hehe du borde verkligen läsa på.

Lek lite med denna så kanske du får en bättre uppfattning:
http://www.riftrolebuilder.com/builder/?calling=warrior
Du tar några själar som du tycker passar dig, tar de färdigheter i de själarna du är ute efter och skapar din egen warrior.
Wow i jämförelse är sjukt stelt.
Sen kan du ha upp till fyra roller, så med en knapptryckning utanför strid kan du gå från en tank till en pve maskin etc.

Aha! nå nu såg det ju genast faktiskt lite intressantare ut kanske man testar det iaf då när det kommer ut