Rift: Planes of Telera

Permalänk
Medlem

Sitter och köar nu. Startade på cirka plats 600 och är nere på 400 nu. ^^

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Hur vet jag om jag kommit in på betan? för mig på account management står det under "codes applied to your account" en RIFT beta VIP, men hur vet jag om jag kan lira? vart laddar jag ner det? får jag något mail eller liknande?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Turbojan:

Hur vet jag om jag kommit in på betan? för mig på account management står det under "codes applied to your account" en RIFT beta VIP, men hur vet jag om jag kan lira? vart laddar jag ner det? får jag något mail eller liknande?

Logga in på Trion account management och acceptera EULA:an och sen kommer Download Client till höger under Action.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Skrivet av Wishy:

Sitter och köar nu. Startade på cirka plats 600 och är nere på 400 nu. ^^

Har inte ens fått ett könummer.... startade launchern för sent

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk

Han in och döda 2 monster på min character sen dök servern.

Retry på 49% ett bra tag nu

Permalänk
Medlem

nu är jag inne och min polare som verkade gått in på fel server sitter i 49% träsket och väntar.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Verkar som EU servers e nere.

http://www.riftstatus.com/

EDIT: Enligt deras Facebook sida. Altså de e inte nere.

Citat:

An absurd amount of people are online and all servers are listed as HIGH-FULL, if you cannot connect keep trying you will get through eventually!

Permalänk
Medlem

Dom är inte nere, sitter inne på Cloudbourne nu och väntar på min vän. Det är bara något som är konstigt. Kanske blev lite väl mycket många nycklar utdelade för denna betan.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk

Nu har jag suttit en stund och tryckt reconnect och nu kommer det upp Disconnected from server och den laddar till 79% :/
Konstigt.

Visa signatur

Phenom2 X6 1090t | Hyper 212 Plus | ASUS Crosshair V Formula | 8GB Corsair Vengeance | GTX 570 | HX 650W | Fractal Design Arc

DeviantArt: http://invation.deviantart.com/
YouTube: http://www.youtube.com/user/inVationGFX

Permalänk
Medlem

doh jag fick dc och sitter fast jag med nu haha. smått störande

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Den här betan har problem, förmodligen stora belastningsproblem. Det har jag inte upplevt förr med disconnections. Fast allt fungerar bra när man väl är inne så det är bra.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem

Jo jag misstänker att det skickades ut lite väl mycket invites utan att öka antalet servrar tillräckligt. Men nu har dom iaf testat och sett att det blir problem med servrarna när dom är för snåla med utrymme.

Visa signatur

Define R3, GA-Z97X, i5 4690k, 8GB Corsair, GTX780

Permalänk
Medlem

Hade inga problem att komma in direkt, 5 min kö på riptalon. Inget lagg och inga dc's. Dock har jag samma problem som i beta 4. Cut-scenes flimmrar och vid questen man ska springa till bron och leka med någon nisse så får jag den vanliga ATI crashen. Snygga rosa eller gråa ränder på skärmen iaf ^_^

Permalänk
Medlem

Hela tiden failed to connect to server.. hade Disconnected from server ett tag innan dess, wtf? -.-

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Första betan jag kommit med i, men får failed to connect to server först på 89% o sen på 49% hela tiden. Någon som vet om det bara är o hammra på eller kan det vara något fel från min sida ?

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

49% stannar min med på hehe, keep on trying!

Visa signatur

Gamestation |AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2Ghz| |Corsair TWINX 2048Mb PC3200 400Mhz| |2 x GeForce 7800GTX 256Mb SLI| |Western Digital 320Gb 7200rpm 8Mb S-ATA2| |MSI K8N SLI Platinum nForce4| |Antec TX1050B Black Miditower 500W|
Dell Vostro 1500 |T7250 2.0Ghz| |160Gb 7200rpm| |3Gb RAM| |8600M GT| |9Cell batteri|

Permalänk
Medlem

Jag lirade i ca en kvart och loggade sen ut, nu sitter jag också fast i 49% träsket. Var/hur ser man sin fps förresten?

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av J-Ballz:

Jag lirade i ca en kvart och loggade sen ut, nu sitter jag också fast i 49% träsket. Var/hur ser man sin fps förresten?

Åkte nyss ut med..
FPS ser du nere i vänstra hörnet, om du håller pekaren över settings (tror jag, dator-grejjen iaf)
Körde med absolut allt på högsta, men fick runt 25 fps.. surt att behöva dra ned lite.. men stängde av aa och fick genast 60 fps

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk

Aj aj. Spelet flöt inte alls bra på gamla bettan. Dock flyter t.ex Age of Conan mycket bättre, på högre inställningar dessutom. :/

Jag fick sitta och nöta på OK knappen bra länge innan jag kom in. Men sen ändrade jag lite grafikinställningar och starta om spelet. Så var man tillbaks på ruta ett. Smart man känner sig

Permalänk
Medlem

För er som är fast i 49%/89% träsket testa med recover alt. stänga ner rifterrorhandler.exe. Funkade för mig i beta 4.

Permalänk
Medlem

Slutade spela wow för några dagar sedan och visste inte riktigt vad jag skulle lira. Men så sa polaren att han kommit med i betan på ett spel som heter Rift. Han skickade en vip key till mig så ja kunna joina. Hittills av det jag spelat idag så verka det riktigt lovade Jag förbokade det precis på webhallen så det här liret ska jag ge en chans

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hawkshaw:

För er som är fast i 49%/89% träsket testa med recover alt. stänga ner rifterrorhandler.exe. Funkade för mig i beta 4.

Då hann man bli lvl 4 innan det skulle gå ner i 30 minuter, tackar för tipset! Blir till att pröva mer imorgon, helt klart intressant spel! Kanske värt att satsa på

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Jag hann bara bli level 3 hehe.... men då körde jag lite på min gubbe från förra betan först

Visa signatur

Nvidia RTX 2080Ti | Intel Core i7 3,7GHz | RAM 32Gb 1333Mhz | Acer Z-321QU 32' 2560x1440@144HZ|

Permalänk
Medlem

Servrarna skulle tas ner för uppdatering, ca 30min innan de är uppe igen stod det .

Inte igår man lirade ett mmo, verkar ju helt okey, iaf för lite casual spelande.

Permalänk
Medlem

Verkligen trevligt spel såhär långt
Kanske blir en förhandsbokning för min del.
Mycket bra att man kan blanda själar med, dock så brukar jag få beslutsångest i andra mmo´s med bara 1 träd.. nu har jag 3 haha

Visa signatur

MSI P67A-GD65 | I5-2500K+Scythe Mugen 2 rev B | Corsair 8GB (2x4096MB) 1600MHz XMS3 | PowerColor Radeon HD6950 2GB | 1TB Samsung Spinpoint F3 | BenQ TFT 21.5" G2222HDL LED | Fractal Design Define R3, Svart
Zepto 6224w
Ps3

Permalänk
Medlem

Nu har jag endast spelat ca 30 min totalt och visst det är bara en beta men första intrycket är väl ändå lite "meh". Jag kan endast jämföra med WoW och visst grafiken i Rift är mycket bättre men det känns ändå lite "budget Korea" :).

Tror jag skippar detta spel och väntar på Guild Wars 2 och Diablo 3

Visa signatur

i7 4790K @4,4Ghz/Thermalright Macho Rev.B/Asus Z97-C/2x8GB DDR3 G.Skill 2400Mhz/MSI GTX 970 Gaming OC/Crucial M4 128GB/Sandisk Ultra II 960GB/Samsung F3 500GB/Western Digital Green 2TB/EVGA G2 750W/Define S/HP Pavilion 23xi/Windows 7 Professional 64bit

Permalänk
Medlem

Humhum... åt mig är alla servrar Låsta, dvs dom är gråa och har ett lås vid vänster sida om namnet.. vad händer?

Permalänk
Medlem

Det är likt wow på många sätt, men det är svårt och komma på nya bra grejer. Nästan omöjligt att text komma på 10 000 quests som aldrig skådats i onlinevärlden.
Wow har ju också en jäkla massa år på nacken & är finslipat som bara den. Så ja tycker inte man ska gämföra allt med wow. Dock är det många grejer som fungerar ypperligt och är bekvämt att använda i wow som passa bra till andra spel också, tex rift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Det är två skilda spel. Du menar Rifts från Palladium va?
Om jag förstår det rätt så ska det vara väldigt likt, minus den teknologiska världen som Palladium bjöd på.
Hitta en "insatt" kille på youtube som var lite upprörd över likheterna.

Själv kom jag in i Betan igår och jag blev positivt överraskad. Ser fram emot hur PvPn kan tänkas bli.
Tycker verkligen om deras "art" i spelet. De har lyckats få det riktigt snyggt utan några höga krav på hårdvaran... trots att det är i betastadie så flöt det bra.

Jag kör Rift betan just nu och trodde att spelet skulle ha låga systemkrav som jag sett någonstans. Jag spelar med dual core 2,5Ghz, ATI 4850 och har 8GB ram, ändå laggar spelet otroligt mycket. Jag upplever att jag har ca 10 FPS med högsta inställningar och ca 30 FPS med allt på lägsta. Skulle inte systemkraven vara snällare än så här? Skulle ett nytt grafikkort göra susen eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KonradA:

Jag kör Rift betan just nu och trodde att spelet skulle ha låga systemkrav som jag sett någonstans. Jag spelar med dual core 2,5Ghz, ATI 4850 och har 8GB ram, ändå laggar spelet otroligt mycket. Jag upplever att jag har ca 10 FPS med högsta inställningar och ca 30 FPS med allt på lägsta. Skulle inte systemkraven vara snällare än så här? Skulle ett nytt grafikkort göra susen eller?

Jag har dålig prestanda med min dator, se sign. Skillnaden blir inte särskilt stor på olika settings heller, vad jag märkt (runt 20 fps oavsett aa etc på en del ställen, till uppåt 50 som max). Får nog vänta på att spelet optimeras bättre för olika system.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]