Grafikstrul med Gudfadern 2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

Grafikstrul med Gudfadern 2

Tjena!

Köpte gudfadern 2 häromveckan och har nu installerat det och fick problem direkt. ungefär 1 av 20 försök att få igång spelet har funkat. I övrigt så har det varit ständiga problem. Det är lite olika hur långt jag kommer, ibland inte ens till huvudmenyn och ibland i alla fall till menyn innan hela skiten hänger sig och jag blir antingen utslängd i windows och får meddelandet att nån grafikdrivrutin spårat ur eller så får jag en bluescreen som säger att ati2dvag har fastnat i en oändlig loop.

Någon som har något kreativt förslag? Har installerat nyaste drivisarna till graffekortet samt uppdaterat spelet men det funkar fortfarande inte.

Förslag som "släng grafikkortet och köp nytt" och dylika kommentarer undandbedes

Tack på förhand!

/Nappe Den Galne

"...To the funnyfarm where life is beautiful all the time..."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
borås
Registrerad
Maj 2010

vad har du för system ???

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010

Släng chokladkakan och köp en ny! . . .

Nej lyssna på itkoll och berätta för oss vad du sitter på för något!

har du senaste dx? Eftersom ati2dvag fastnar så antar jag att du har ett ATI kort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

Sitter på en celeron D 3,33 ghz med 2 gig ram och ett ATI Radeon 5670 PCI-E grafikkort med 1 gig GDDR5-minne. Win XP Professional SP2. DirectX 9.0c

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vänersborg
Registrerad
Jan 2008

Är det det ända spelet där du har problemet?
Testa det under belastning med ex furmark ( FurMark: Graphics Card Stability and Stress Test, OpenGL Benchmark and GPU Temperature | oZone3D.Net) och se om de uppstår igen.

Men jag skulle tro det handlar om att spelet är buggigt det var i alla fall det första gudfadern.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Nov 2003

Testade med furmark nu och lät det stå på en stund (ca 5-10 min) och det var inga problem. Problemen i spelet uppstår ju inom 1-2 min så jag tycker det borde räcka.

Gudfadern 2 är enda spelet jag har problem med. 1an fungerade utan problem.