League of Legends Sweclockers

Permalänk
Medlem

Jag återupplivar nu denna tråden lite, jag tog mig gårdagen åt att testa HoN nu under denna gratis helgen dom kör med.

Jag måste först säga att enligt mitt tycke är det inte i närheten av LoL's nivå då det (iaf enligt mig) känns som ett otroligt obalanserat spel.

Vid ett flertal tillfällen kommer det någon Legionnaire med portal key från halva mappen och teleportar rakt på mig, tauntar mig och jag dör innan jag har möjlighet att ens försöka fly.

Electrician är en annan gubbe vars disable är helt otroligt töntig, han skapar en "stråle" emellan dig och sig själv och drar sig SAKTA mot dig, och under tiden detta håller på är du helt stunnad på alla sätt och vis. Tydligen spelar det ingen roll om han gör den bredvid dig heller, då den har en viss tid du är stunnad, detta tillsammans med en Gauntlet gjorde det fullkomligt omöjligt att ens vistas på en lane under matchens gång.

Jag var ingen hardcore DOTA spelare direkt men jag tycker inte att detta spelet är så roligt när alla gubbar kan köpa en item som är en kopia av en karaktärs skill men starkare än originalet (Rift Shard's lvl 3 eller vad den nu kan bli är starkare än Scouts Disarm även om skillen är max lvlad) och jag hatar överdriva items som Portal Key då man kan teleporta, detta gör det fullkomligt omöjligt att veta när ett helt team ska komma upp och omringa dig på inte ens 1 sekund.

I LoL har man iaf möjlighet att fly undan ifall man håller koll på mini-mappen då de ända klasserna som egentligen kan attackera dig utan att du kan komma undan är Evelynn och Shaco om man inte har potion för att se osynliga.

Jag gav verkligen HoN en riktig chans (över 10 timmar igår tror jag t.om, det slutade bara i ilska, även om jag inte är så bra så stämde folks rating inte alls över hur bra de var.)

En annan sak verkar vara att nästan alla man möter i HoN verkar vara premades, alla kom samtidigt och attackerade samma person vid alla tillfällen och använde mera komplicerade strategier än mitt egna lag gjorde och jag tvivlar starkt på att nästan alla teams jag mötte under den tiden hela tiden råkade planera saker perfekt.

Detta är kanske en orättvis bedömning av detta spel men jag anser det inte ens vara nära LoL, även ifall det vore gratis.

Avskyr obalanserade skills med obalanserade items nått så in i bomben.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Har börjat spela lite smått. Heter ant0o0o0n

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Har börjat spela lite smått. Heter ant0o0o0n

Gött, addar nästa gång jag spelar Är rätt så upptagen med Demon's Souls

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Hur länge har man startgubbarna, har hört att de försvinner efter ett tag och man endast har kvar hjältarna man köper för IP?
Jag är level 7 nu tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anthons:

Hur länge har man startgubbarna, har hört att de försvinner efter ett tag och man endast har kvar hjältarna man köper för IP?
Jag är level 7 nu tror jag.

De byter hjältar varje vecka, du måste inte köpa hjältar, men hittar du någon du gillar så köp!
runor är bara onödigt att köpa innan lvl 20, bara så du vet

Permalänk
Avstängd

TJa, nån som vill lira, bara adda mig: "r3mpuh"

/r3mp

Permalänk
Medlem

Yay League of Legends!

Mitt nick är: Lord Spooner
Adda mig gärna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spooner:

Yay League of Legends!

Mitt nick är: Lord Spooner
Adda mig gärna

Jag såg att du adde mig på League of Legends. Accepterade men har inte tillgång till min dator just nu.
Vi kanske kan köra någon match imorgon?

btw, det är inte så långt kvar tills Season One börjar! Wohoo!

Permalänk
Medlem

Nickar: M4lem
Adda mig så kan vi köra någon match i helgen!

Vet någon vilka 10 champs som är free to play, just nu?
När jag spelat ett par matcher till har jag tillräckligt mycket IP för att skaffa mig någon rolig champ permanent.
Bra att de byter vilka 10 champs man kan spela "for free" varje vecka, så man får testa en massa hjältar innan man bestämmer sig!

Permalänk
Medlem

Jag föredrar LoL framför HoN, framförallt därför LoL är ju trots allt vidareutvecklat från vissa som va med o gjorde dota, HoN däremot är inte mer än 'exakt' som dota utan något eget vad jag kan see, men det ser iaf bättre ut, dock är det gameplay man kör dessa spel för, Man ska komma ihåg att HoN är ganska nytt eller nyare än LoL iaf så mkt kommer väl ändras med tiden

Visa signatur

Fractal design R2 | Asus p5q deluxe | Intel Core 2 Quad 9650 @ 4ghz | 4x 2gb Corsair 1066mhz ddr2 | Gigabyte gtx 560ti SoC | raid0 - 2x Intel X-25 M G2 80gb

Permalänk
Avstängd

5 Dagar kvar tills Season One. =)

Nu när Season One börjar och ladders/ranked games introduceras kanske vi skulle kunna få ihop till ett "Sweclockers team" eller något liknande?

Shit, vad lång tid 5 dagar kan vara! xD

Permalänk
Medlem
Skrivet av cccm:

Jag föredrar LoL framför HoN, framförallt därför LoL är ju trots allt vidareutvecklat från vissa som va med o gjorde dota, HoN däremot är inte mer än 'exakt' som dota utan något eget vad jag kan see, men det ser iaf bättre ut, dock är det gameplay man kör dessa spel för, Man ska komma ihåg att HoN är ganska nytt eller nyare än LoL iaf så mkt kommer väl ändras med tiden

Även om jag håller med om att det är en hel del som är kopierat så har de även en hel del helt egna heroes samt att de delvis gjort om visa DotA heroes för att passa bättre och bli mer competitive, många gånger med mycket lyckat reslutat (bl.a. Slither > Venomancer)

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

har spelat båda men jag måste säga att lol är bättre då de är mer relaxed. vem vill komma in i ett spel o bli kallad noob bara för man går lite fel? eller dör när man blir rapad av 3st?

heter benderoftruth i lol, adda mig, är inet så jätte aktiv nu när cata betan är i gång men går väll o klämma in nån match! ge os season one.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd rensad*

Precis som jag sa i HoN tråden så får ni skapa en ny tråd ifall ni vill diskutera skillnaderna mellan HoN och LoL. Den här tråden är till för medlemmar att komma tillsammans för att spela LoL.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Tjenixen, behöver lite mer folk på min lista för att kunna spela med. Lägg till "Dräparn"
Finns även på skype "ulf_svingfors"

Permalänk

Lägg gärna till "Gkyckling".
Skulle vilja påstå att jag är rätt ok. Hade varit kul att köra lite rated premades!

Permalänk

Ok, internet gick precis ner 2 min under champion select till ett ranked. Då fick jag en loss för det...
Kul...

Permalänk

Jag heter elefantaren och har precis börjat spela.

Permalänk
Medlem

adda mig heter: Thankyoumr

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 White | Kylning: Noctua NH-D14 | Cpu: AMD Ryzen 5 5600x | Gpu: ASUS Dual Radeon™ RX 6700 XT STD Edition 12gb | Ram: Corsair 16gb ddr4 | Mobo: Asus ROG Strix b550-f Gaming | PSU: Corsair RM750X | Skärm: Acer XB240H | OS: Windows 11 64bit | SSD: Samsung 850
Mobil: Iphone 12 Pro

Permalänk
Medlem

Om ni vill möta en noob så kan ni alltid adda mig

EDIT: Och jag heter ju självklart Saddl3r ^^

Permalänk
Medlem

Jag skrev i en annan tråd om detta, men det verkar vara denna som gäller nu. Hur som helst, jag söker folk att spela med också! Har spelat till och från sen betan. Brukar lira kvällstid efter kl20 ungefär ett par rundor. Är ingen elitspelare, men långt ifrån nybörjare. Spelar gärna tillsammans med några erfarna som vill ha kul tillsammans. Lägg till: Crase

Trött på att bli matchmaked tillsammans med franska premades.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

Lägg till mig: Otori

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

adda mig om ni vill NeXon66 spela så mycket jag kan =)=)

Visa signatur

Intel Core 2 Quad Q6600 NIVIDIA GeForce GTX470 Cooler Master Real Power M1000 MSI P35 Neo-F SyncMaster T220

Permalänk
Medlem

Fy fan för fransmän alltså. Vad är det just med dom som gör dom så förbannat dåliga? Nu är jag fördomsfull, men det har hittills visat sig vara befogat. Varje gång man hamnar i en premade så är laget fransmän.

De kan inte skriva på engelska.
De spelar förbannat illa.
De skriker glåpord på engelska (detta har de tydligen lärt sig).
De votar surrend och ställer sig i spawn efter dom insett att de lyckats feeda ihjäl.

Ja dessa punkter är rätt vanliga bland folk, men fransmän slår rekordet. Kan inte Diablo 3 komma snart...

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

+1
gillar inte heller feeders som ragequitar efter dom är färdig med feedandet

Skrivet av Sayn:

Fy fan för fransmän alltså. Vad är det just med dom som gör dom så förbannat dåliga? Nu är jag fördomsfull, men det har hittills visat sig vara befogat. Varje gång man hamnar i en premade så är laget fransmän.

De kan inte skriva på engelska.
De spelar förbannat illa.
De skriker glåpord på engelska (detta har de tydligen lärt sig).
De votar surrend och ställer sig i spawn efter dom insett att de lyckats feeda ihjäl.

Ja dessa punkter är rätt vanliga bland folk, men fransmän slår rekordet. Kan inte Diablo 3 komma snart...

Visa signatur

i7 3770k @ 4.2, 16gb dominator platinum @ 1866, 2x 780Ti Classified, FT02, Corsair m65 vit, Ducky Shine 3 MX Brown vita keycaps, Asus Xonar STX, Sennheiser HD650, Asus Rog Swift PG278Q

Permalänk
Medlem

jag lirar lol ,adda mig MeGoAlive