League of Legends Sweclockers

Permalänk
Medlem

League of Legends Sweclockers

Kom igen nu killar Tycker att ni som inte testat detta skall pröva på det, visst påminner det en hel del om DOTA för WC3.

Personligen gillade jag inte DOTA alls men LoL passar mig mycket mer och detta är faktiskt kul! speciellt ifall man har kompisar att spela med, så jag tycker ni skall regga er och skriva in game name här så kan vi kanske köra några rundor någon gång

League of Legends - Play For Free

om ni vill regga er.

Mitt ingame namn är Shinjed för er som undrar

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

kommer aldrig testa det där själv men alla jag pratat med säger att det är en sjukt vek dotakopia som saknar det mesta, enda bra folk har sagt är att communityn är trevlig.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av 20kr:

kommer aldrig testa det där själv men alla jag pratat med säger att det är en sjukt vek dotakopia som saknar det mesta, enda bra folk har sagt är att communityn är trevlig.

Jag vet inte, jag var ingen DOTA fanatiker direkt, de flesta som var extremt hardcore DOTA spelare kör tydligen HoN men jag gillar LoL mer, trevligare spel overall, plus att det är gratis.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

är det sant att det är de som har gjort dota är de som har gjort LoL?

Permalänk
Medlem

Jag lägger till dig! ^^

/tarmdjur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quickzor:

är det sant att det är de som har gjort dota är de som har gjort LoL?

Negativt.

Skaparen av DotA jobbar med Valve nu om jag inte kommer ihåg fel.

Permalänk
Medlem

IceFrog var med och skapade League Of Legends!

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av EgoOo:

Negativt.

Skaparen av DotA jobbar med Valve nu om jag inte kommer ihåg fel.

Har för mig att de faktiskt var några av de som gjorde DOTA som var med i skapandet av LoL, men samma med HoN tror jag också

Lite komplicerad situation, HoN är mer rakt-av DOTA nästan medans LoL kör sin egna spin på det, gillar personligen LoL mer pga att det är gratis och inte lika hardcore iaf inte ännu.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk

Valve kommer fixa till det rejält hoppas man

Visa signatur

CPU: E2500k 4.9ghz GPU: AMD 290x

Permalänk
Medlem

Man kan alltid hoppas Rastafelix Skulle vara skoj med ett steam spel liknande DOTA så länge man iaf kan ha liknande Runesystem/talentsystem som i LoL då man inte alltid börjar om totalt från början och man kan customiza sig lite

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godn0ken:

IceFrog var med och skapade League Of Legends!

icke, guinsoo är inblandad i lol, icefrog är anställd på valve numera

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Loika:

icke, guinsoo är inblandad i lol, icefrog är anställd på valve numera

Läs vad han skrev, "Skapade" han kanske inte är med längre, men han var med när de gjorde spelet.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Shinjed: That's right!

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godn0ken:

Shinjed: That's right!

xD

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Läs vad han skrev, "Skapade" han kanske inte är med längre, men han var med när de gjorde spelet.

nej han var ej med och skapade lol. det var guinsoo bara.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem

Nickar Marwe, lägg till mig så kan vi köra några rundor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

nej han var ej med och skapade lol. det var guinsoo bara.

Hm, det stämmer faktiskt.. jag var så säker på att jag sett IceFrog skriva på bloggen att han efter att varit med och skapa League Of Legends skulle börja jobba på Valve.

Visa signatur

Asus M4A79XTD EVO DDR3 | AMD Phenom2 X4 955 3,2Ghz BE AM3 | Corsair 4GB (2x2048MB) 1600MHz XMS3 | XFX Radeon HD5770 1GB | 500GB Seagate Barracuda 7200.12 SATA II | Corsair TX 650W 80+ | Antec Two Hundred | Optiarc AD-7240S DVD±RW Svart SATA | Windows 7 Home Premium 64-bit | BenQ TFT 24'' E2420HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Godn0ken:

Hm, det stämmer faktiskt.. jag var så säker på att jag sett IceFrog skriva på bloggen att han efter att varit med och skapa League Of Legends skulle börja jobba på Valve.

Jag är också 99% säker på att jag har sett det någonstans o.o

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marwelln:

Nickar Marwe, lägg till mig så kan vi köra några rundor.

addat dig nu, hoppas på att se fler

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Shinjed:

Jag är också 99% säker på att jag har sett det någonstans o.o

SKulle ej förvåna mig om lol har det som slogan .Med tanke på vilken hur dom försöker kasta skit på hon etc. Deras slogan var jö. Paying 30$ for a game is scary.

Visa signatur

[antec nine hundred] [corsair 650w][asus p5q-e][q6600 oc 3ghz vcore 1.3] [4gb corsair dominator 8500 2x2gb] [powercolor 4870x2]

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

SKulle ej förvåna mig om lol har det som slogan .Med tanke på vilken hur dom försöker kasta skit på hon etc. Deras slogan var jö. Paying 30$ for a game is scary.

Inte ovanligt att två väldigt lika spel under samma period försöker vinna kunder, hur som helst föredrar jag LoL för det är mer lättsamt och man måste inte betala 30$ för att ens testa det, synd att HoN inte har någon trial eller så.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Inte ovanligt att två väldigt lika spel under samma period försöker vinna kunder, hur som helst föredrar jag LoL för det är mer lättsamt och man måste inte betala 30$ för att ens testa det, synd att HoN inte har någon trial eller så.

Det kommer trials inom kort till HoN, 10 dagar får man lira, sen får man köpa det. Inte testat LoL, skulle inte få för mig att göra det heller, varför ska saker "sparas" mellan varje match?

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk

Nickar NoXo7, adda mig gärna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Inte ovanligt att två väldigt lika spel under samma period försöker vinna kunder, hur som helst föredrar jag LoL för det är mer lättsamt och man måste inte betala 30$ för att ens testa det, synd att HoN inte har någon trial eller så.

Har ju haft beta i ett jävla tag -.-
(både closed och open...)

Visa signatur

| CPU: i7 860 @ 4GHz | Moderkort: Asus P7P55D | GPU: R9 390X Tri-X | RAM: Crucial BallistiX 8gb |

| SSD: Samsung 840 Pro | HDD: WD 1TB Black | PSU: Corsair GS600 | Chassi: Bitfenix Shinobi XL |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mosl92:

Har ju haft beta i ett jävla tag -.-
(både closed och open...)

Inte när jag tänkte testa det

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Det kommer trials inom kort till HoN, 10 dagar får man lira, sen får man köpa det. Inte testat LoL, skulle inte få för mig att göra det heller, varför ska saker "sparas" mellan varje match?

Därför att annars känns det som om man inte gjort någonting inte mycket som sparas i LoL ändå, bara att man får lite poäng man kan köpa "runes" för som ger dig lite stats och mastery points som man får per summoner level, tycker det gör spelet lite roligare.

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shinjed:

Därför att annars känns det som om man inte gjort någonting inte mycket som sparas i LoL ändå, bara att man får lite poäng man kan köpa "runes" för som ger dig lite stats och mastery points som man får per summoner level, tycker det gör spelet lite roligare.

Det är faktiskt en sak jag gillar med HoN, varje match börjar man från noll. Ingen jobbig grind, även om det inte gör någon jätteskillnad i LoL

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Vad tycker ni killar om att göra en Sweclockers klan i LoL och delta i turneringar etc?

Visa signatur

Extrem indiespel gamer

Permalänk
Medlem
Skrivet av svart_smurf:

nej han var ej med och skapade lol. det var guinsoo bara.

Korrekt, Icefrog har inget med LoL att göra det är Guinsoo, som även om han var med och skapade DotA från BÖRJAN så är det väldigt larvig marknadsföring då DotA på Guinsoos tid var extremt obalanserat och direkt dåligt. Det är Icefrog som har gjort DotA till vad det är idag och det känns lite billigt av LoL att använda detta som argument för sitt spel. Borde nästan vara något negativt..

Skrivet av Shinjed:

Inte ovanligt att två väldigt lika spel under samma period försöker vinna kunder, hur som helst föredrar jag LoL för det är mer lättsamt och man måste inte betala 30$ för att ens testa det, synd att HoN inte har någon trial eller så.

Över lag verkar det som att LoL har mycket större behov av att förvränga sanningen och försöka klanka ner på HoN. Har inte sett något negativt om LoL från S2s (företaget bakom HoN) sida. Är det lillebrorskomplex eller?
Dock är communityn i LoL vänligare, vilket nog direkt kan kopplas till att det inte är lika tävlingsinriktat som HoN. Om man aldrig testat denna typ av spel innan (DotA/HoN/LoL) så är nog LoL lättast om man inte vill bli whinad på, dock ur hardcore/competitive gamer synvinkel så bör man gå över till HoN senare om det är vad man söker.

Visa signatur

Home: i5 3570K, 16GB RAM, Gigabyte HD7950 WF, Samsung 830 SSD 128GB, Corsair 650W.
Work: Xeon X5260, 8GB RAM, nVidia Quadro FX 4600.

Permalänk
Medlem

Jag lirar LoL och HoN, tycker båda är bra men för mig passar LoL egentligen bättre då det inte är lika tidskrävande mm.
HoN kräver att du spelar väldigt mycket, matchmakingen verkar inte funka speciellt bra så man hamnar sällan mot liknande medspelare..
LoL har bättre matchmaking som tar hänsyn till en rating (som man tyvärr inte kan se) och till summoner level (din level). så spelar du lite kommer du ändå nästan endast möta andra som spelat lite.

Ananrs så gillar jag Runes och masteries som man får med level i LoL samt att det är gratis (om man inte är lat och snabbt vill ha fler heroes att spela med, själv har jag inte betalat ännu då jag anser att det inte behövs...)

En stor fördel med HoN är att är svårare, man har tillgång till MASSOR med statistik ( som i alla fall ajg gillar) och att det för tillfälligt är mer tävlingsinriktat. LoL har ännu inte startat sin första laddersäsong men den verkar vara på gång nu..

Visa signatur

Kan de inte bara funka...