BFBC2 - Har min dator vad som krävs?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

BFBC2 - Har min dator vad som krävs?

Tjena, när jag lirar BFBC2 så är det till och med lite laggigt när jag kör på lägsta upplösningen + lägsta settings som möjligt. Kan dock lira MW2 utan problem. Varför?!

Mitt grafikkort är 512MB GeForce 9600 GT och processorn är AMD Athlon 64 X2 6000+.

Kan inte mycket mer än att spela på datorer, tack på förhand för hjälp!

MW2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

För att BC2 kräver mer av din processor? BC2 gillar 4 kärnor. Dock ska ditt grafikkort räcka för spelet men som sagt, man behöver en Quad.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

Det går att köra på dual också men inte allt på det högsta i grafik dock.

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Tack för svaren! Kan det bli bättre om man rensar datorn lite? Har nog ganska mycket skit om ligger och skräpar.

MW2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

En quad, eller åtminstone en snabbare dual är ganska nödvändigt för BC2 spelet är väldigt kinkigt vilken CPU man har, och en 6000+ är inte mycket att hänga i granen idag

För tillfället en sketen Acer gaming laptop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

vet att det flyter på fint med kompisens amd 250 3ghz, 4gb ddr2 och ati 5770. han kör 1280x1024 och högsta på detaljer men ingen bdao och aa på.

In science we trust!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av Joelgbg:

vet att det flyter på fint med kompisens amd 250 3ghz, 4gb ddr2 och ati 5770. han kör 1280x1024 och högsta på detaljer men ingen bdao och aa på.

vilket beror på att en athlon II 250 är betyderligt mycket bättre än en athlon 6000+

here we go!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kållered
Registrerad
Maj 2003

japp den är bättre men spelet borde ju fungera om han sänker grafiken.

In science we trust!