Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010

Sims 2 HJÄLP!

Hallå!
Som ni ser på titeln behöver jag hjälp med sims.
Jag har redan sims 2 på datorn, fungerar utmärkt, men sen när jag försöker installera studentliv / nattliv / djurliv så kommer det upp en pop-up där det står : " Vissa av filerna som behövs blev skadade under installationen. Var vänlig installera om The Sims 2"
Jag har installerat om det flera gånger, fungerade inte. Jag har uppdaterat sims 2 men det fungerade inte heller. Jag har kört installationen som administratör, fungerade inte det heller och jag har ändrat kompabiliteten, inget har fungerat.

Jag hittade inte detta någonstans på nätet (en lösning på problemet) så jag bestämde mig för att skriva in själv. Skulle väldigt mycket uppskatta hjälp / lösning på problemet.

Tack!

Specs: Windows 7 Ultimate 64-bit
Intel® Core™ 2 Duo-processor T5800 2 GHz
4 gb ram 800 MHz
ATI Mobility Radeon™ HD 3430 256 mb

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Funkar det på andra datorer med samma skivor då? Annars kan det ju vara så att det är skräp, fingeravtryck eller repor på skivorna.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Phukkitt:

Funkar det på andra datorer med samma skivor då? Annars kan det ju vara så att det är skräp, fingeravtryck eller repor på skivorna.

Händer samma sak på andra datorer, har tvättat skivorna också så det kan inte vara problemet, inte vidare repigt heller.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009

Om det nu blir samma sak på andra datorer när du använder samma skivor så är det nog dom som är problemet.
Se om du kan låna skivor av någon att ha under installationen, och se om det hjälper.

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB