Jag har inte angripit dig, det problem du har är ju inte att det är ostabilt, det är att skärmen blinkar till när du överklockar, det kan tex bero på att den nya drivrutinern byter klocka till överklock vid en annan tidpunkt.
Du gör inget fel, du installerar i standardklock och konstaterar sen att du inte kan överklocka lika mycket med 10.6, vad du själv får avgöra är om det är värt att behålla 10.6 trots lite lägre klock.
Vad jag blir trött på är folk som sitter med överklock och klagar på att datorn är instabil, den var ju stabil med den gamla drivrutinen, steg ett är att testa med standardklocka för att se om man får stabilitet.
Har även sett människor som byter grafikkort och menar att det är fel på det nya grafikkortet, eftersom det inte går att överklocka CPU:n lika mycket längre, sen skriker dom efter hjälp på forumet, suck.
Kan man inte överklocka, skall man inte ägna sig åt det enligt min uppfattning och dom som inte fattar att allt i en dator hänger ihop och har beroenden till vartannat, dom kan inte heller överklocka riktigtdom saknar grundläggande kunskaper.