AMD lanserar Catalyst 10.6 WHQL

Permalänk
Melding Plague

AMD lanserar Catalyst 10.6 WHQL

AMD lägger ut en ny version av drivrutinen Catalyst. I ändringsloggen finns förbättrat stöd för Adobe Flash 10.1 och flera prestandaoptimeringar.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Fett nicet =D
men ovanligt tidigt AMD släppte driver denna månad.

Permalänk
Inaktiv

Bra drivrutin.

Men en sak la jag märke till "􀁺 "Battlefield 2: Bad Company" maps no longer takes unusually long to load"

Var inte det redan fixat? Eller var det bara 5000-serien?

Permalänk
Medlem

Hmmmm, verkar inte riktigt fungera för mig. Går jag via länken och väljer operativsystem (Win 7 64-bit) så får jag:

"Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator."

I 3 stycken där jag antar att nedladdningslänkarna finns, fungerar varken i Firefox eller Internet Explorer.
Samma sak om jag går genom Drivers & Software eller väljer ett annat OS.

Permalänk
Medlem

i vänta på hotfix

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkar:

Hmmmm, verkar inte riktigt fungera för mig. Går jag via länken och väljer operativsystem (Win 7 64-bit) så får jag:

"Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator."

I 3 stycken där jag antar att nedladdningslänkarna finns, fungerar varken i Firefox eller Internet Explorer.
Samma sak om jag går genom Drivers & Software eller väljer ett annat OS.

Funkade när jag bytte språk till svenska av nån anledning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chibariku:

Funkade när jag bytte språk till svenska av nån anledning.

Jo de gjorde de. Att jag inte testade de från början.

Permalänk
Medlem

Fungerar klockrent för mig, Sapphire 5770 @ Windows 7 Ultimate 64bit

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Medlem

Installerad och klart. (Catalyst 10.6 i GPU-Z).

Permalänk
Moderator
Moderator

Samma problem, undrar om detta var ett oavsiktligt släpp. Ett misstag och nu har de dragit in den igen? Eller bara ett tillfälligt länkfel?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator. Står det för mig tre gånger på Engelska, men bara en gång på svenska.

Visa signatur

Chassi: Antec Ninehundred Two V3 | Nätaggregat: Cooler Master Silent Pro M (1000 Watt Modulärt) | Moderkort: Asus X79 Deluxe | Cpu: Intel Core i7 4820K (Fläkt Zalman CNPS9900 MAX Blå led) | Ram: Corsair 2 x 8 Gb (1866 mhz) | Grafikkort: Asus 6950 (2 Gb minne) (GDDR5 5000 mhz) | Ljudkort:X-fi Titanium Pro | Hårddisk OCZ Vertex 3 120 GB och Westen 2 TB 7200 RPM | Operativsystem: Windows 7 Ultimate RTM |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lan:

Samma problem, undrar om detta var ett oavsiktligt släpp. Ett misstag och nu har de dragit in den igen? Eller bara ett tillfälligt länkfel?

Byt språk till svenska. Jag fick inte upp nåt fel alls

Permalänk
Moderator
Moderator

Skulle kunna vara ett tillfälligt fel med överlastning av alla som vill ha drivrutinen..

Hjälper inte för min del att byta till svenska.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orkar:

Hmmmm, verkar inte riktigt fungera för mig. Går jag via länken och väljer operativsystem (Win 7 64-bit) så får jag:

"Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator."

I 3 stycken där jag antar att nedladdningslänkarna finns, fungerar varken i Firefox eller Internet Explorer.
Samma sak om jag går genom Drivers & Software eller väljer ett annat OS.

Skrivet av Lan:

Samma problem, undrar om detta var ett oavsiktligt släpp. Ett misstag och nu har de dragit in den igen? Eller bara ett tillfälligt länkfel?

Skrivet av Eke100:

Unable to display this Web Part. To troubleshoot the problem, open this Web page in a Windows SharePoint Services-compatible HTML editor such as Microsoft Office SharePoint Designer. If the problem persists, contact your Web server administrator. Står det för mig tre gånger på Engelska, men bara en gång på svenska.

Skrivet av Lan:

Skulle kunna vara ett tillfälligt fel med överlastning av alla som vill ha drivrutinen..

Hjälper inte för min del att byta till svenska.

det verkar som om drivrutinerna bara ligger upp på vissa sidor för vissa drivers , t.ex xp 64 bit finns endast att nå på den tyska sidan.

jag har dragit ihop en lista på fungerande länkar iaf.

och nja , de har inte råkat släppa drivern av misstag .

i alla fall om man ska lita på en av deras twitterfeeds Twitter / Jay Marsden: New ATI Catalyst 10.6 driv ...

edit : nu funkar allt , så jag tog bort mina länkar

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av siferhumen:

Fett nicet =D
men ovanligt tidigt AMD släppte driver denna månad.

Semester

Permalänk
Medlem

nån som märkt nån prestanda skillnad?

Permalänk

Jaha, jag la in 10.5 för typ 10min sen .....bara fortsätta då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asheileon:

Jaha, jag la in 10.5 för typ 10min sen .....bara fortsätta då

+1, formaterade igår och la in 10.5... Bara till att byta nu då Btw visst ska det gå att bara installera över dom gamla drivisarn? Läste att många gjorde det, jag har aldrig gjort så förut men testar nu bara för att ^^

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

Jag brukar hämta mina här ftp://files.3dnews.ru/pub/drivers/ati/ men dom är inte så snabba med uppdateringarna

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

+1, formaterade igår och la in 10.5... Bara till att byta nu då Btw visst ska det gå att bara installera över dom gamla drivisarn? Läste att många gjorde det, jag har aldrig gjort så förut men testar nu bara för att ^^

Jag körde över 10.5 med 10.6 utan att avinstallera något manuellt. Bara att tutta och köra

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Jaha, har satt ja o bytte till 10.5 för en stund sen.. trodde ju självklart inte dom skulle släppa en ny förns i slutet av månaden som vanligt. Bara göra om

Permalänk

Byte precis till dessa och testade BCBD2, kan inte säga att jag fick prestanda skjuts uppåt snarare neråt....ligger på 30-40 FPS.

kan ju nämna att båda G-korten låg på ca 30% usage enligt MSI afterburner

EDIT: ska ta och ladda ner CrossfireX profiles och se fall det blir någon skilland

Permalänk
Medlem
Skrivet av astrob0y:

Jag körde över 10.5 med 10.6 utan att avinstallera något manuellt. Bara att tutta och köra

Yepp, fungerade bra för mig.

En annan sak, om man som jag har 5970 ska man då installera CF-profilerna? Har alltid gjort det men det kanske är onödigt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Typiskt att man ska ha Vista 64bit då : ((
Jaja de lär vara uppe i en snar framtid...
Låter lovande med prestanda ökning i Crysis Warhead

Känns också dumt, installerade in 10.5 på min syrras dator innan idag... blir väll bara att göra det igen..

Permalänk
Skrivet av aMp:

Yepp, fungerade bra för mig.

En annan sak, om man som jag har 5970 ska man då installera CF-profilerna? Har alltid gjort det men det kanske är onödigt?

Jag har aldrig gjort det och aldrig haft problem (jag har 5970) kör alltid bara den översta grejen med CCC och allt i ett rakt över tidigare versioner

Permalänk

Kan rapportera att dom tröga laddtiderna är borta även på 4650m kort nu.. :):)

Permalänk
Medlem
Skrivet av aMp:

Yepp, fungerade bra för mig.

En annan sak, om man som jag har 5970 ska man då installera CF-profilerna? Har alltid gjort det men det kanske är onödigt?

Jag undrar också, men eftersom jag laddade ner 10.5 via sapphire's sida på vilken man kunde välja om man ville ha 5970 eller 5970 crossfire så antog jag att crossfire endast är nödvändigt för 2 st. 5970.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Najs, slapp installera genom cmd som med de två senaste. (y)

Permalänk
Medlem

Tankar och installerar nu! Ska testa Crysis Warhead

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB