Permalänk
Medlem

GPS program till Symbian OS

Tjena,

Vet nån här om tex Nokias "Ovi Maps" för Symbian OS skulle funka på en Sony-Ericsson Vivaz? Jag behöver ett GPS program som inte tankar ner mängder med data hela tiden. Det inbyggda googlemaps funkar bra men man blir ruinerad utomlands plus att det tömmer batterier inom några timmar.

Är såklart oxå nyfiken på om ni känner till andra Symbian GPS-program som man kanske kan köra på SEs Symbian mobil.

Tacksam för svar!

/mvh Fanten

Permalänk
Keeper of the Bamse

Ovi maps tankar också hem kartorna. Kolla om du kan få hem Tomtom eller Garmin XT istället.

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Ovi maps tankar också hem kartorna. Kolla om du kan få hem Tomtom eller Garmin XT istället.

Med Ovi Maps kan man ladda ner kartorna i datorn och föra över till telefonen. Fungerar jättesmidigt faktiskt, bara att välja region och tanka ner.

Allt via Nokias egna synkmjukvara.

Permalänk
Medlem

Även jag lägger en röst för Garmin XT... Använder det på min Nokia N95 och det fungerar helt klockrent!