AMD phenom2 X2 550 BE black edition klockning

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

AMD phenom2 X2 550 BE black edition klockning

Hej jag har en AMD phenom2 X2 550 BE black edition Och jag undrar om man kan få upp den till 3.8 Ghz ifrån 3.1 standard ? jag kör med en scyte ninja kylare och volten har jag ändrat i bios så när jag tittar på cpu-z nu så ligger volten på 1.408 är det farligt dvs är det för mycket spänning för processorn ? och min temp på core temp ligger på 42 grader i idle ? vore tacksam om svar fort som möjligt isf om jag måste sänka elelr så Mvh.

behövde ändra lite.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2008

Du använder stockkylaren va? Isåfall kommer du inte högt med det. Har sett att vissa har fått 3,8-3,9Ghz med stockkylaren men då måste man ha fått en bra exemplar.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Lidköping
Registrerad
Maj 2010

Hej!

Nej jag kör med en riktigt bra kylare från scyte ninja. Men är det alldeles för mycket med volt på 1.408. Tempen på core temp ligger på i idle på 43 42 grader. Föresten behöver jag stänga av nått av dessa i bios

Gart error reporting
microcode updation
secure virtual machine
cool `n´ Quiet
C1E configuration.

behövde ändra lite.

Moderkort Asus crosshair V formula 990FX|Shassi Antec twelve hundred|Nätagg XFX 750W 80+ silver|Processor AMD phenom2 x4 970 BE 4.1|Cpu kylare Corsair hydro H80|ram minnen Corsair VENGEANCE 8GB 1600 DDR3|Grafikkort XFX HD 6970 2GB|Grafikkortkylare ARCTIC COOLING ACCELERO XTREME| SSD Corsair force F60|Hårddisk WD green caviar 1TB|Bildskärm ACER G245H LCD HDMI| W7 ultimate 64| Razer Imperator BF3 edition|Ljudkort Asus xonar D2|

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Banhagen
Registrerad
Feb 2009

cool `n´ Quiet ska ju inte vara på om du klockar,CNQ är ett program som bla reglerar fläkthastigheten.
Fast den funktionen kräver i princip ett program som startas via Operativet.
Smart fan disable om du har ett Gigabytekort.
Fläkteriet bör ju gå för fullt eller hur.

Har du inget program som földe med moderkortet för överklockning/stabilitetstest ?
AMD OverDrive. Easy Tune,ASUS TurboV.
Att lalla runt med volten är ju knappast att rekomendera.
Idle tempen är väl inte så intressant, du kan säkert (gör inte det) höja volten mer, utan att Idle tempen rusar i höjden.

Det intresanta är väl temperaturen/stabiliteten när Prollen jobbar.
Har du rätt moderkort vore det väl mer intressant att försöka låsa upp ett par kärnor till.
Chansen verkar vara störst om du har en tidigt tillverkad processor.
3.7 verkar vara max för denna.

AMD Phenom II X2 550 - HDZ550WFK2DGI (HDZ550WFGIBOX)

Sista "Fliken" Comments.

Töm minnet å gör en omstart.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av R.E.L.S.-78:

cool `n´ Quiet ska ju inte vara på om du klockar.

jasså det ska det inte.. konstigt jag som kört min phenom 720 på 3.6 ghz + sen jag köpte datorn med CnQ aktiverat..

det är väl klart att det ska va aktiverat.. vaför ska prollen gå för fullt om man inte använder datorn..
tex om man kollar på film, då klockar min ner sig till ca 1,6 ghz (om jag inte missminner mig helt.)

och vid total idle så sjunker den till 800 mhz (FSB x4) CnQ SKA vara på det är bra för prollen, tempsen, och elräkningen.

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.7 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU MSI GeForce GTX 1080 Ti LIGHTNING Z | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Crucial MX 500Gb | Chassi Phantek P400s TG BW | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Inet fraktfritt