Kylpasta, ca 1månad utan andvändning

Permalänk
Medlem

Kylpasta, ca 1månad utan andvändning

Vet inte riktigt vart ja ska lägga upp detta men valde här.

Jag har inte så mkt inkomst just nu och håller på att bygga en dator, så ja väntar på pengar till ram och grafik, men de ja undrar är om man kan sätta på processorn och kylaren och låta det stå i ungefär 1 månad utan att den har blivit uppstartad?

Ja är lite pillig av mig och har väldigt tråkigt så tänkte titta hur de skulle fungera medans jag väntar på andra delar.

-Kn3zovic

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk

Du menar att du bara ska sätta på fläkten på processorn utan kylpasta? Det var lite suddigt vad din fråga var.
Det funkar väl sålänge du inte startar upp den, lite onödigt dock eftersom du ändå måste plocka isär sen när du får hem pastan

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Medlem

oj, nej nej glömde tydligen nämna att kylpastan kommer sitta på, har den hemma. Men att den inte kommer startas upp på ungefär en månad, fast kylpastan sitter på

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Medlem

Du skall peta in processorn, på med pasta och sen på med fläkten? Sen låta det stå i en månad? Vad var frågran, om det går bra menar du? Har ingen som helst betydelse. Pastan mår bäst när den fått bränna in lite men att den inte blir vam har ingen som helst betydelse.

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anemic:

Du skall peta in processorn, på med pasta och sen på med fläkten? Sen låta det stå i en månad? Vad var frågran, om det går bra menar du? Har ingen som helst betydelse. Pastan mår bäst när den fått bränna in lite men att den inte blir vam har ingen som helst betydelse.

Okej bra!, fick svar på min fråga. Förlåt för lite lullig ställd fråga

Visa signatur

| AMD Phenom II x4 910e @ 3.45 Ghz | Scythe Grand Kama Cross cooler | ASUS Crosshair formula IV | Corsair VX 550W | Cooler Master HAF 922 | Samsung Spinpoint F3 1TB | Corsair XMS3 4gb 1600mhz | Samsung 22X DL SH-S223C | AMD Radeon 6870 XFX |

Permalänk
Hedersmedlem

När RAM-men kommer sätt i dessa också, om du inte redan satt i mobot i burken, underlättar isättandet

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)