får HD 5870 plats i cooler master scout

Permalänk
Medlem
Skrivet av JoeBlack:

referensdesign utan spelet, icke referensdesign med spelet. Vet inte vilken av dessa som har bäst kylning (oklockade presterar de lika bra) men jag vet att referensdesignen INTE får plats i ett cm storm scout. Jag vet också att det med spel är billigt på komplett.se: Komplett.se - XFX Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Det blir lika "dyrt" som på inet med frakt etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Det blir lika "dyrt" som på inet med frakt etc.

Om han inte kan hämta ut den! Han bor ju i stockholm... Finns hämtbutik...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2:

tänkte köpa på inet ska man satsa på den utan spel? tror att den var billigare

Nä, den är 300 spänn dyrare
Men om du tvunget AVSKYR Alien versus Predator så kan du ju köpa det utan spel...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

skulle då detta funka? (kommer inte att överklocka)

Uppgraderingspaket Intel Core i5

500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ

Fraktfritt Sweclockers vid köp över 500kr

Cooler Master Storm Sniper Mesh version

Corsair TX 650W 80+

Samsung 22X DL SH-S223C, Svart

Windows 7 Home Premium 64-bit Svensk OEM

Byggnation av dator med valfria delar

XFX Radeon HD5870 1GB

allt kommer att köpas från inet.
gillar chassit eftersom man inte behöver köpa till en fläktstyrare (heter det så?)

Permalänk
Medlem

det finns 2 st hd 5870 + alien vs predator, e det samma? ett för 3690kr och ett för 4490kr.

Permalänk
Medlem

På inet finns det 1 HD 5870 med Referenskylare och AVP(den dyra), sen finns det en utan referenskylare och med AVP(den billiga).
Jag skulle råda dig att köpa XFX Radeon HD5870 HDMI DisplayPort Dual-DVI 1GB [HD-587X-ZNFA] - 3.579.45SEK : B-ray.se :: Dator Prispressaren, din Internetbutik Billigaste 5870 i Sverige med referenskylare och så får du med assasin's creed istället för AVP.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

om jag vill få in allt i ett chassi, vilket chassi skulle du rekommendera?
har kollat på cooler master storm sniper och lian li lancool pc-k62 (behövs det extra fläktar och/elr fläktstyrare?)

Permalänk
Medlem

Den enda jag har riktigt researchat om, och även den jag ska skaffa själv, är Cooler Master Storm Sniper. Som sagt det är ett midi-tower med plats för ATX-moderkort och micro ATX-moderkort. Den får plats med alla grafikkort som finns ute just nu och har ett rejält airflow med 3x 200mm och 1x 120mm fläktar. Den har också handtag för förenklad förflyttning + vridknapp för fläkthastighet + på/av knapp för fläkt LED-ljuset.

Eftersom det är Cooler Master så finns det förenklad hårddisk och Optisk enhet montering med verktygslösa lösningar.

Det är vad jag kan säga om Storm Sniper, du får ta och jämföra det med vad andra kan säga om andra chassin =P

EDIT:

Skrivet av Pewtah:

Det blir lika "dyrt" som på inet med frakt etc.

Jo men den på inet är ju inte referensdesign... Referensdesignade kortet på inet kostar 4400kr.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2:

tänkte köpa på inet ska man satsa på den utan spel? tror att den var billigare

Med spel 3690 kr : https://www.inet.se/artikel/5408815/xfx-radeon-hd5870-1gb-ali...
Utan spel 3990 kr: https://www.inet.se/artikel/5408816/xfx-radeon-hd5870-1gb

Så JAG skulle, och har, satsat på den med spel...

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Vad är bäst nåt kort har fläkt i mitten och nåt har på kanten/bakdelen av kortet

Permalänk
Medlem
Skrivet av adam2:

Vad är bäst nåt kort har fläkt i mitten och nåt har på kanten/bakdelen av kortet

Det som har i bakdelen har så kallad "referensdesign" och det är bättre eftersom den kyler bättre och kortet är lättare att överklocka.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Referensdesignen kyler sämre än den nya som har fläkten på mitten. Men som sagt, ska du inte överklocka så kvittar det.

Permalänk
Medlem

ni säger olika e mitten eller bakfläkt bäst?

Permalänk

haha, ja vad jag har läst så är den med fläkten i mitten bättre, och min idlar i 35 grader så det e bra tycker jag i alla fall, tvivlar på att den andra kan få den lägre.

Permalänk
Medlem

På alla forum, inklusive detta, så säger 99% att Referenskylaren kyler bättre och inte blåser in varmluften på fel ställen vilket som gör referenskylaren mycket mer åtrovärd. Men men, lite bevis och jag kommer inte säga emot. =P

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

blir det någon stor skillnad?
och har nåt av korten längra livslängd kanske?

Permalänk
Medlem

om man kollar på komponenterna jag skrev in där uppe, kommer allt passa och rekomenderar ni någon cpu-kylare om jag inte ska klocka processorn?

Permalänk

Läste det i em annos här på sweclockers, men vissa gör ju allt för att sälja så det kan säkert har varit fel däremot ifall någon har idle temp på referensen så skulle det vara roligt att bara veta för att bygga på mitt kunnande

Permalänk
Medlem

Vad läste du i en annons?

Permalänk

Livslängden ska man inte bry sig om, du hinner köpa nytt inann dess (5-10år?) och det jag hade läst i en annons var att icke referens hd5870 kyler bättre än referens, men det e fel antagligen. Ang CPU kylare, ska du inte klocka och inte bryr dig om ljudet så funkar intels orginal för att spara pengar, men annars så kanske du till och med kan köra en passiv kylare, beroende på hur bra flödet i lådan är, kanske en TRUE eller nåt sånt (Corsair H50 e ju annars tyst).

Permalänk
Medlem

Inet sätter på den också antar jag, med kylpastan behöver man byta den nån gång och är det svårt?

Permalänk
Medlem

Det är nog inte så svårt, det jag vet är att man inte ska dra på så mycket dock Tror inte man behöver byta den nej.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

kan man ställa in corsiar h50 om den ska kyla max elr?

Permalänk

Kylpastan behöver inte bytas. Corsair H50 är ju en kylfläns ansluten till en pump, och till den följer det med en fläkt. Men du kan lika gärna använda den 120mm som sitter bak i Sniper. Men corsair fläkten kan man justera hastigheten på med ett program på datorn, den låter ganska mycket om man kör den över halvfart.

Permalänk
Medlem

men du rekommenderar den om man vill ha lite extra kylning?

Permalänk

Japp, den är prisvärd och du slipper ha ett halvt kilo metall hängande ut från processorn.

Permalänk
Medlem

Ska du inte överklocka så slösa inga pengar på en kylare, du kan alltid köpa en senare om du börjar intressera dig för det.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4

Permalänk

Jag tänkte mer om han inte är van med att ha en bikupa bredvid sig (ständigt surrande, intel standardkylare)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyb3rH4Xter:

Jag tänkte mer om han inte är van med att ha en bikupa bredvid sig (ständigt surrande, intel standardkylare)

jag hör inte alls min intel stockkylare. fast det kan vara att mitt 4870 låter som ett kexbox

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

De flesta överdriver... Den låter inte så mycket egentligen, inget man stör sig på.

Visa signatur

i5 3570k 3.4GHz | GTX 780 3GB | Corsair 8GB RAM | Intel 520 120GB SSD | Samsung 840 Pro 512GB SSD | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm | Corsair CX 600W | MSI Z77-GD55 1155 | Fractal Design R4