Mod: Sileo 500 med vatten m.m.

jahapp, hade då tänkt att modifiera mitt nya sileo 500 chassi så att en gammal vattenkylare får plats med pump för kylning på cpu och gpu och förhoppningsvis 1-2 extra fläktar utöver de 2 120 som redan sitter i
Det är min första mod jag gör så ha lite överseende =). Efter 6 år med en ljudnivå som utklassar dammsugaren så tröttnar man och det är därför jag nu gör något åt det, eller iaf försöker...
Köpte nyligen ett par beg delar som jag monterade i mitt gamla chassi, passivt kylt moderkort med en q9550 processor och 8 gig minne, ljudnivån ligger fortfarande för högt och nu är det dags att gå allin med att blockera ljudet!
Lite saker som kommer användas under bygget:
[ x ] Cooler Master Sileo 500
[ x ] Corsair HX850w + ACE PSU Rubberframe
[ x ] 2x Be quiet! Fulltower
[ x ] 2x Noctua 600-900rpm 120mm
[ x ] 2x fractal silent 140mm
[ x ] 4x gummifästen för fläktar
[ x ] Vattenkylare 4 rader, märke =?
[ x ] EHEIM hpps 12v vattenpump (med inställning på silent)
[ x ] Zaliman CPU och GPU block
[ x ] Vattentank
Saker som är på G:
[ / ] Slang
[ / ] Vattenkopplingar 10/13mm + 8/10mm
[ / ] Nytt block för 5870
Saker som saknas:
[ ] ATI 5870 REF

Började med att borra bort alla nitar som höll i toppdelen och lådorna för cd och hårddisk.
Gick även in med dremeln och kapade 5.25"-hyllan så den bara håller en plats.
Tog även bort ljuddämpningen nertill då det inte höll samma klass som Be quiet materialet.

Test med cd-station, vart mycket mätande och testande innan man vågade bocka plåten =P
Använder mig av underdelen av 5.25"-hyllan så att man fortfarande har lite stil och finess men även funktion till kylarna.

Mycket plats blir det, men nästan allt tas up av kylarna sen.

Delade på kylaren så att den får plats i chassit, tänkte först ha den hel men det vart inte bra hur jag än vred och vände.

Så här var det då tänkt att det skulle se ut, obs att ena kylaren ska vändas.
Vet inte hur pumpen trycker så någon som vet får gärna säga, första gången med vatten

Wall-E!?!

Ljuddämpat upptill och 5.25"-hyllan bockad och klar, bara en sista kontroll innan nitningen

Nitat

Mera nitning

Borrning och nitning av 5.25"-hyllan
Fortsättning följer...
Nuvarande problem: Åt vilket håll pumpar pumpen?