störst singelplayer spelglädje, alla kategorier?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

störst singelplayer spelglädje, alla kategorier?

Just nu har jag börjat köra igenom half life 2, men är en bra bit in i spelet nu men börjat tröttna. Ska jag vara ärlig så är det få spel som jag spelat ut utan att ha tröttnat på vägen. Bästa spelen enligt mig hittils är final fantasy 7, farenheit och mafia om man nu ska ge exempel på spel jag inte tröttnat på och från olika kategorier. Viktigt för mig brukar vara en bra story. Tänkte eventuellt testa ett fps spel men vill gärna ha förslag på era absoluta favvoriter när det kommer till spel i singel player läge. Vill inte ha en lista på spel ni tycker är bra, utan bara de absolut mest underhållande spelen. Men är tacksam för alla svar

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007

/Start.
Mass Effect 1 och 2.
BioShock 1 och 2.
/End.

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2009

Om du vill ha lite tankespel så kan du testa Portal.

i7-6700K @ 4.4 -- ASUS Z170-A -- GTX970 -- Kingston 16GB DDR4 2666MHz -- Corsair TX 750W 80+ -- Noctua NH-D14 -- Fractal Design Define R3, Svart -- Totalt ca 3.6TB lagring

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

DRAGON AGE!
/thread

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2009

Bio Shock 1/2 hellt klart, 1:an för story, 2:an för gameplay + story.. hellt underbara spel imo.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
:D
Registrerad
Aug 2006

Fallout 2, färskingar.

4690k 1.25V 4.8 ghz |16 gb Corsair Plat|Slitmoddat 780TI 1250 mhz|Z97x SOC force|Seasonic plat 750W|Evo 850 250 gb.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rättvik
Registrerad
Maj 2008

Fable 2
Call of Duty 4 - Modern Warfare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma hos mig eller Boringville
Registrerad
Dec 2003

Morrowind eller Grim Fandango.

Stoppa våldet mot kvinnor!

http://stopviolence.care2.com/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Krstd
Registrerad
Maj 2008

Borderlands helt klart

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Unit simplex
Registrerad
Jun 2004

Grim Fandango, Monkey Island serien (speciellt 3:an; curse of monkey island), BGII (bäst att förtydliga för gröngölingarna; Baldur's Gate II), Dragon Age (bästa rpg sedan BGII!). Sedan finns det ju lite beroendeframkallande spel som CM osv.

Edit: fallout spelen är ju rätt goa med...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Mar 2007

fallout 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Mar 2010

INGA! jag vet inte om det har med åldern att göra men det verkar som att nu på senare år så tröttnar jag på spel typ efter ett par timmars spel tid.. Har spelat alla spelen som nämns här och tröttnat på alla:( spelen saknar faktiskt story dom verkar vara bra i början men sen blir bara enformigt för man gör samma sak hela tiden och uppdragen är nästan likadana.. men det kanske bara jag som är så:P

Sitter utan dator för tillfället :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2007

Metro 2033. Något kort handling men spännande och framförallt medtagande grafik.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jan 2010

om du ska spela borderlands som en annan sa, dra med någon polare såååå mycket roligare att spela flera på de

Tyckte Mirrors edge va grymt bra, inte många spel som de.

är ifs till ps1 men Command & Conquer: Red Alert, har spelat de sen jag va 9 och det är fortfarande med favorit spel

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004

Half-Life 2 för mig samt alla episoder, finns inget spel med så bra gameplay och djup story.

Ryzen 2700X - Vega 64 LE - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3200 MHz - EVGA G3 850W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2009

Mass effect 2
Metro 2033
Bad company 2
Oblivion (antar dock att du spelat det)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Mar 2010

Crysis?

Resident Evil & Silent Hill (dock ej SH2, det suger)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nynäshamn
Registrerad
Jan 2004
Skrivet av WolfOfVengeance:

Crysis?

Resident Evil & Silent Hill (dock ej SH2, det suger)

Skojar du? Silent Hill 2 är ju den skönaste i serien!

För övrigt så lägger jag min röst på Fallout2.

Du vet att det är måndag när du upptäcker en landmina i din frukost. - Garfield

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jun 2010

Final fantasy 7 - men det hade du visst redan spelat.
Hela FF serien är skitgrym!

Letar du efter annorlunda unika och speciella doppresenter? då kan du gå in på 1doppresent.se och få tips och idéer!
Gör din egen hemsida - Din hemsidehjälp på nätet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2004

Dragon age
Mass effect 1&2
Baldurs gate 2
Vampire bloodlines
Kotor 1&2
Half life
Fallout 2

I den ordning jag kom att tänka på dem.

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Trädvy Permalänk
Inaktiv
Registrerad
Okt 2006

Jag gillade både Bioshock 1 och 2, den sistnämnda framför allt. Men det gillar starkt att sätta sig med tvåan om man spelat igenom det första. Relativt långt spel var för sig och en riktigt schysst atmosfär. Har försökt mig på Mass Effect ett par gånger men aldrig fastnat för det - för mig blev det alldeles för rörigt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008

Jag FATTAR inte hur folk kan rekommendera Bioshock. Serien är ju totalt värdelöst portat, går ju fan inte att spela mer än ett par minuter...

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Draim:

Jag FATTAR inte hur folk kan rekommendera Bioshock. Serien är ju totalt värdelöst portat, går ju fan inte att spela mer än ett par minuter...

Spelen är inte alls värdelöst portade, dom går att spela mer än ett par timmar iallafall. Och har skön story, gameplay och atmosfär.

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av thereal_twisted:

fallout 3

Helt Rätt! Otroligt bra spel, helt fast i det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2005

Monkey Island-serien är bara för härlig, spec 3:an Sedan är Dreamfall - The Longest Journey inte så dumt, har dock några segare partier.

|| GTX 1080 || Marantz | Monitor Audio RS|| Revo BL ||

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Beirut
Registrerad
Apr 2010

Fallout3
Borderlands
Mass effect 1 & 2
S.T.A.L.K.E.R (alla)
Just Cause 1 & 2

Väldigt många tror på den där BLÅsta, BLÅljugande Moderaten... Mytoman, Myglare..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2008
Skrivet av Mupp3n:

Spelen är inte alls värdelöst portade, dom går att spela mer än ett par timmar iallafall. Och har skön story, gameplay och atmosfär.

Tre sensetivity settings varav bara 2 går att använda och ingen möjlighet att stänga av Mouse Acceleration.
Nehepp?

Lian Li PC-Q28 :|: GTX 970 :|: Corsair TX650 :|: Corsair 16GB :|:MSI Z87i :|: i7 4770k :|: Evo Basic 250GB :|: Samsung 2493HM :|: CM Quickfire TK :|: Qpad 5K

Steam ID

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av Draim:

Tre sensetivity settings varav bara 2 går att använda och ingen möjlighet att stänga av Mouse Acceleration.
Nehepp?

Finns massor med fixes för mouse acceleration.
Sensitivity skall gå att ändras i ini fil. Eller så sänker man sin egna mus DPI.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vännäs
Registrerad
Dec 2009

GTA IV!

blir aldrig less

I7 7700K@5.0Ghz|Asus Prime Z270-A|Noctua NH-D14|Samsung 850 1000gb|Zotac GTX 1080Ti AMP Extreme|Corsair Vengeance LPX 3000mhz 16GB|EVGA Supernova 850w|Corsair 650D|Acer XB270HU

Trädvy Permalänk
Frilansskribent
Plats
Boden
Registrerad
Dec 2002

Chrono Trigger, Chrono Cross är två jag listar högt.

“More Human than Human”