störst singelplayer spelglädje, alla kategorier?

Permalänk
Medlem

monkey island 3 eller diablo 2 imo

edit: och mass-effect ofc

Permalänk
Avstängd

Fallout 3

Visa signatur

HAF 932. - OCZ Modxstream-Pro 600W. - Asus P5Q Deluxe. - Q9650 @ 4.0 GHz. - Corsair H50. - Kingston hyperX PC8500 4x2 Gb. @ 1068 Mhz. - HD4890 1Gb. Scythe Musashi VGA cooler. - Intel X25-M G2. - Windows 7 64 bit. - Logitech G15, G9x, Z5500. - Samsung T220.

Permalänk
Medlem

The legend of Zelda: Ocarina of time(N64)
Castlevania: Symphony of the night(PsOne)
MaxPayne(Pc)
Fallout2(Pc)
Star Wars: The Force Unleashed(Ps3)

Top5 Singleplayer från personliga listan, mycket underhållning och intressant story i samtliga spel.
Dessa 5 har spelats om flertalet gånger bara för spelglädjen i dem.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem

Finns många bra SP-spel. Men det är så svårt att jämföra genrer.

MW2 är det enda spelet jag sträckkört till "varvning" pga att man blir så sjukt medtagen i rollen från början till slut (och att spelet, tyvärr är kort)

Ska jag tänka tillbaka i tiden bland spel som kanske inte hade varit lika roliga idag hade jag nämnt Half Life och Unreal som de absolut bästa SP-shooters som gjorts storymässigt och upplevelsemässigt.

På sin tid helt sjukt bra grafikmässigt också.

Ska man ta med Konsollspel räknar jag även med Zelda, Ocarina of Time här. Enda spelet jag nånsin skolkade skolan en gång för att spela när jag var liten grabb:P

För tillfället spelar jag bioshock 2 och jag tycker det är helt ok och underhållande. Helt klart spelvärt.
Mass Effects 1-2 har redan nämnts men jag håller med.

Det är svårt att nämna spel som inte varit uppe redan egentligen. Man får gräva lite längre bak i tiden för det.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Zelda The Wind Waker!

Permalänk
Medlem

Spel jag börjat spela, och inte kunnat lägga ifrån mig:

-Halo (xbox). Grafiken och gameplayet på den tiden var ju bara för häftigt. Flood-banorna är favoriter. Episkt!
-Splinter Cell 3. Allt var förbättrat från föregångarna. Det slog mig direkt och jag var fast.
-RE4 Bästa spelet. Även om det bryter speldesignen från tidigare RE så var det här spelet sjukt medryckande. Storyn är dessutom den bästa utav alla RE (enligt mig är ju alla ganska löjliga egentligen). Försök inte spela på PC bara...
-Gears 1 & 2. Det är löjligt enkel kontroll så det är inget krångel. Man får ett tydligt uppdrag att genomföra serverat på fat, bara att köra, och jag lade inte ner kontrollen förrän jag klarat det. När det är klart så finns det egentligen ingen större anledning att återvända. Jag ser fram emot del tre. Slakt!
-Stalker. Imponerades inte först, men fortsatte spela för att fördriva tid. Sedan var jag fast.
-Rainbow Siv Vegas. Precis som i Gears är det enkelheten som gör att man lätt fastnar framför RSV. Raven Shield är dock mitt favoritspel i serien, men det tar en stund att komma in i.
-Black. Peppra dig igenom några roliga mörka banor. Simpelt och barnsligt kul. Massiv action! Sjukt bra tryck från högtalarna också.
-Crysis. Köptes nytt och jag slaktade koreaner i flera dygn. Jag brydde mig inte direkt om att ta mig vidare. Jag laddade om samma områden för att slakta koreanerna igen på alla möjliga sätt.

Hoppas jag tipsat någon nu.

Visa signatur

åhoj

Permalänk
Medlem

Mass Effect 1 och 2, bra story och gameplay.

System Shock 2 har en underbar atmosfär och jag rekommenderar det starkt.

Freelancer är en av mina personliga favoriter.

Sen förvånas jag över hur du tröttnar på Half Life, grymmaste storyn nånsin ju!

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk

Låna/hyr ett wii och super mario galaxy. Underbart är vad det är.

Permalänk
Medlem

Stalker serien, rätt buggiga spel, men de har patchat de rätt mycket så de är relativt friska nu...
Bästa atmosfären i något spel jag testat, kanske inte de bästa dialogerna eller striderna, och kör man med moddar (ett måste i Shadow of Chernobyl) så kan spelen räcka lääänge.
Call of pripyat har helt klart bäst vanilla upplevelse. En annan sak är att köra på näst svåraste eller svåraste, för att få lite mer "feeling", du måste tänka för att överleva, och vara jävligt försiktig. annars är ju det bara en låtsas värld! Inget kul om man inte blir onehit'ad av en anomality xD

Annars så är Mass Effect 1 o 2 ett givet val, Mest för dialogerna imo, riktigt gripande story!

Permalänk
Medlem

dragon age., assassins creed 2,, och andra som redan har nämnts

Visa signatur

Dator: MSI GeForce GTX 580 Twin Frozr II,corsair 4 GB,WD blue 640GB,C2Q 9550,microsoft intellimouse 3,logitech G15, logitech x-53,Corsair HS1,Samsung 2253BW,Silver Power 750Wm,Silverstone FT02.

"Time lost is time... not spent!" - HuskyStarcraft

Permalänk

Fm, Nwn2, Fear, deus ex, final fantasy vii, Dungeon Keeper, StarCraft, keen, Syndicate, Kotor 2, Duke nukem 3d. Några som jag kommer att tänka på så här på natten

Diablo1,2, Max payne, warcraft 2, sim city, railroad tycoon, Outcast kom jag på i sömnen oxå

Visa signatur

I7 960 | Gig X58A Ud7 | 5970 Be | 6gig Dom 2000mhz | H50 | Intel 80gig SSD | Win 64 oem | Diverse 1tb hdd, externa | SteelSeries Xai Laser |

Permalänk
Medlem

som vanligt säger jag mafia

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk

Glömde att nämna, från back in the day på pc. UFO: Enemy unknown, jäklar va många timmar jag och polarn satt framför det på hans sprillans nya monster 486 dx2 66mhz. Någon annan som lirade detta? Kom en uppföljare sen som jag inte riktigt kommer ihåg namnet på, det var iaf samma spel typ fast alien hade uppstått på havsbotten ist, det sög dock.

Och doom 1/2 över seriekabel, dock inte sp men det va så jäkla revolutionerande att man kunde lira mot varandra och även co-op. Det har onekligen skett vissa framsteg sedan dess

Super mario på nes varvade man väl ganska så många ggr också, har ett gammalt nes liggandes på vinden faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ovard:

fallout 2, färskingar.

+100

Permalänk
Medlem

Duke Nukem, och Deus Ex.

Permalänk
Medlem

Hearts of Iron 2. Har spenderat alldeles för många timmar av mitt liv med det spelet

Visa signatur

l Main PC l QNIX QX2710 | i7 3770K @ 4.5 Ghz | ASUS P8Z68-V PRO/GEN3 | 16GB DDR3 l GTX 1070 Ti l
l Konsoler l NES, SNES, N64, GC, Wii, Wii U, Switch, SMS, MD, SAT, DC, 360, PS2, PS3, PS4, PCE-Duo

Permalänk
Hedersmedlem

Ska vi börja gå ner oss i konsolträsket så är ju t.ex. Zelda: A link to the past och Secret of Mana sköna klassiker (Ocarina of time? pff färskingar )

Permalänk

Monkey Island 2
Zelda: A link to the past
Super Metroid
Metal Gear Solid 1
Morrowind
KOTOR 1 och 2
Vampire the masquerade: Bloodlines
Mass Effect 1 och 2
Uncharted 2

Visa signatur

Gigabyte B550 Aorus Pro V2 / AMD Ryzen 9 5900X / Kingston 3200MHz 4x16GB / Gigabyte GeForce RTX 3060 Gaming Rev2 OC / Fractal Design Edison M 750W / Kingston M.2 960GB / Cooler Master Hyper 212 Black Edition / Corsair 4000D Airflow / Win 10

Permalänk
Medlem

För att nämna ett strategispel, Europa Universalis 2. De två första spelomgångarna är lite tråkiga men jävlar vad kul det blir när man fastnat i det. Konsol-FPS måste ju ändå Metroid Prime ta tronen, även om det har har ett helt annat sätt att spela på än t.ex. MW2, Halo m.m. Egentligen går det ju knappt att sätta det i samma genre. RTS, vad ska det bli där? JAg har aldrig spelat Starcraft särskilt mycket men om man litar på andras omdömen ska SP vara kul(kan pikmin räknas som ett RTS? Då blir det nog mitt favorit rts i SP). Bland plattformare så är ju alla Super Mario spel skitkul.

Visa signatur

AMD 955 BE | Corsair 1600 MHz XMS3 |Gigabyte 890GPA-UD3H | HD5850 PCS+ | Fractal Design Tesla 550 Watt | Fractal Design Define R2 | Samsung Spinpoint F3 1TB

Permalänk

åter igen så finns det allt för många för att kunna göra en favorit lista.
så åter igen så tar jag ett från mängden.

robin hood: prince of thieves till amigan.

spelet börjar med att alla dansar och har kul på slottet,men så kommer sheriffen med sina soldater och förstör den glada stämningen.sheriffen säger att han nu tar slottet och att alla som är där ägs utav honom.
man går surt ut från slottet och sätter sej vid en utav murarna och muttrar att han vill rädda folket från sheriffen.

där börjar spelet.

man får röra sej över en rätt så stor karta som inehåller slottet,ett kloster,3 små byar och 2 st små kojjor på öar.
man får bestämma hur man vill åter ta slotttet och sina vänner,dvs vara ond och ta från dom fattiga och ge till dom rika eller behålla rubbet själv eller tvärtom.

alla dom klassiska figurerna finns med,marion som man ska prata med mycket så att hon får upp intresset för en.
broder tuck som man ska råna då han är på väg från slottet med sheriffens penga bidrag som då blir less och beslutar sej för att gå med robins gäng.
lille john som bor på en utav öarna som man först råkar i gräl med och ska slåss på bron med för att sen bli vän med.
will scarlet som går med i ens gäng då man har hindrat soldaterna från att hänga honom.
sen finns det en stor röd drake(wtf?) som man kan skrämma iväg då han börjar gnaga på byborna,och drar man ut en tagg som sitter i dennes tass,så får man den mest effektivaste saken i spelet,dvs en blixt som man kan stunna soldaterna med(eller vanligt folk).

detta är ett spel som man har fått många skratt utav,inte bara för att det är humoristiskt,utan även för dom kassa dialogerna och händelserna.

detta var ett utav spelen som jag lirade så pass hårt på min amiga så att disketten nöttes ut,nötte ut 4 kopior på spelet innan jag lessnade...detta är ett spel som jag än idag plockar fram för att lira,trotts den kassa grafiken,ladningstiden och segheten i spelet,så är detta ett spel som man känner "vad ska jag göra nu..ond eller god?..vem ska jag döda?vem ska jag låta leva?" då man startar upp det.

det är en klassiker för mej

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Förstår inte varför folk säger Crysis, måste vara det tråkigaste spelet genom tiderna. GTA IV + nya episoderna kan man sitta och spela hur länge som helst

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av edberg24:

Förstår inte varför folk säger Crysis, måste vara det tråkigaste spelet genom tiderna. GTA IV + nya episoderna kan man sitta och spela hur länge som helst

Crysis är ett bra spel om man tar sig igenom det och spelar så som man själv vill, vilket många inte ser och tror att det är ett 'go kill these and then you kill those' när man kan spela igenom det utan att döda någon (exkl 'bossarna' och tank uppdraget)
Och många whinar ju på det pga att dom själva inte kan spela det.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Crysis är ett bra spel om man tar sig igenom det och spelar så som man själv vill, vilket många inte ser och tror att det är ett 'go kill these and then you kill those' när man kan spela igenom det utan att döda någon (exkl 'bossarna' och tank uppdraget)
Och många whinar ju på det pga att dom själva inte kan spela det.

Jag klarar av spelet grafikmässigt alltså, men det är ingen spelkänsla i det tycker jag. Men folk har olika smak, jag är mer för GTA spelen och liknande. Mellansekvenserna måste vara det bästa ever typ

Visa signatur

System: Sabertooth Z77, i7 3770, Corsair H100, Corsair Obsidian 800D, Asus GTX680, 8GB Dominator, BenQ E2420HD, Corsair AX750W, 64GB Corsair Nova.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Första spelet i Half-Life2 serien kan bli lite långtråkig, dock tycker jag att de resterande spelen är underbara. Portal är också något som jag blivit småkär i. Sen tycker jag Call of duty Modern Warfare (1) var riktigt najs. Bad Company 2 mp likaså.

Permalänk

Diablo 2 + expansion
Borderlands
Bioshock

Visa signatur

*🖥️ [i9 12900ks][Corsair Dominator 32gb DDR5 5600MHz] [EVGA 3080ftw Ultra] [Lian Li Galahad SL Edition 360][Lian Li PC-O11 Dynamic EVO Svart][EVGA Supernova G6 1000W}[Alienware AW2723DF + 2x Dell 2715H 27"]
*🎮 Ps5 Digital Edition
*📱 S23 Ultra | 🎧Sony WH-1000XM3|
*📺LG Oled CX48
*noblechairs LEGEND TX Tyg Antracitgrå

Permalänk
Medlem

Half Life. Från början till senaste spel, finns INGET bättre.

Annars Fallout 3. Borderlands. Eller GTA IV Battlefield Bad Company 1 och 2, dock ganska korta.

Permalänk
Medlem

System Shock 2
Deus Ex
Fallout 3

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Några gamla godingar: Settlers III, Heroes III, Age of Empires I, Submarine Titans (tror jag att det hette?), och många fler!

Visa signatur

Speldator: Antec 1200 | i7-930 @ 4.3Ghz+ | GTX 480 | 3x2GB RAM
Kylning: Koolance 360 @ CPU, Koolance VID-GTX480 @ GPU, XPCS RX480x2 Radiatorer, DCP 4,0 mm.
Ljud: Asus Xonar Essence STX + Sennheiser PC 360

Permalänk

Half-Life 1 och 2 är grymt grymma! Half-Life 1 och 2 är ju väldigt långa och därför bör man ej försöka klara allt i ett streck

Opposing Force är min favorit bland expansionerna till HL1 och den andra episoden i HL2 är även den min favorit i HL2-serien.

Annars bland RTS-spel så är Stronghold 1/Crusader och AoE II mina favoriter

Gillar även SC3000 som iofs är ett gammalt skitspel * skamsen *

Edit: Eller vafan jag har fler RTS favoriter än så

Visa signatur

Balle