Är det nån skillnad bara för det står "Pro" ?

Permalänk
Medlem

Är det nån skillnad bara för det står "Pro" ?

kollat runt på moderkort och fastande på dessa 2 som ja blev sugen på, men vad är de för skillnad mellan dessa ? bara att de står "pro" och ett D innan slutet ?

Asus M4A785D-M PRO - Inet.se

Asus M4A785-M, mATX - Inet.se

Visa signatur
Permalänk
Medlem

PRO har 5 sata och 1 e-sata och 100% solida kodigar över hela mobot.
Icke pro har 6st sata och inga e-sata och har stor del elektrolytkondesatorer. Står dock inte om det är 85C eller 105C men solida är väl att föredra.
Så beror väl på vad som är vicktigast. 6 sata eller solida kondigar. behöver du inte 6st sata så kör på PRO. Elektrolyt ger ofta upp efter 3 år eller så. Så ska burken användas mycket och länge så kan det ju vara smart drag att ta pro.

Sedan undrar jag om du redan har DDR2 minnen annars kostar DDR3 inte mer.
Detta har DDR3 stöd och kommer med 128Mb DDR3 för grafikkoprtet integrerat medans dom du tittar på måste låna från ram minnena medans detta kan du välja själv om det får göra det eller bara använda det intergrerade. Ska du använda integrerad grafik verkar ju detta trevligare. Har ATX versioner av detta självt. Fast lite dyrare men kan fås för 899Kr på komplett i alla fall när jag köpte får några veckoredan.
Också 100% soldia kondigar.
ASUSTeK Computer Inc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pa1983:

PRO har 5 sata och 1 e-sata och 100% solida kodigar över hela mobot.
Icke pro har 6st sata och inga e-sata och har stor del elektrolytkondesatorer. Står dock inte om det är 85C eller 105C men solida är väl att föredra.
Så beror väl på vad som är vicktigast. 6 sata eller solida kondigar. behöver du inte 6st sata så kör på PRO. Elektrolyt ger ofta upp efter 3 år eller så. Så ska burken användas mycket och länge så kan det ju vara smart drag att ta pro.

Sedan undrar jag om du redan har DDR2 minnen annars kostar DDR3 inte mer.
Detta har DDR3 stöd och kommer med 128Mb DDR3 för grafikkoprtet integrerat medans dom du tittar på måste låna från ram minnena medans detta kan du välja själv om det får göra det eller bara använda det intergrerade. Ska du använda integrerad grafik verkar ju detta trevligare. Har ATX versioner av detta självt. Fast lite dyrare men kan fås för 899Kr på komplett i alla fall när jag köpte får några veckoredan.
Också 100% soldia kondigar.
ASUSTeK Computer Inc.

okej, ja har själv 2gb ddr2 667mhz minnen

Visa signatur