Thermaltake Level 10

Permalänk
Medlem

En grej jag kom att fundera över är varför ni använde halv-påkostad hårdvara i ett påkostat chassi, om man har råd med detta chassi lär man ju också ha råd med ett värstingsystem.

Visa signatur

We are the Microsoft. Resistance is futile. You will be bluescreened!

Permalänk
Medlem

Jag gillar designen men inte för de priset.

Permalänk
Medlem

Bara jag som kommer att tänka på att detta skulle passa tillsammans med diverse Bang & Olufsen prylar? Grym idé men saftigt pris.

Snyggt eller ej, går aldrig att säga. Smaken är trots allt som baken.

Permalänk

Ett av mina absoluta favoritchassin, skulle mer än gärna placera ett på skrivbordet. Prisvärt är det dock inte, men å andra sidan är det knappast meningen med ett designat chassi i den här kalibern.

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 | Intel Core i7 950 | Prolimatech Super Mega | Corsair XMS3 Vengeance 12GB | Asus GeForce GTX 970 Strix DCII | Samsung 830 256GB | Samsung F3 500GB | Corsair AX 1200W | Corsair 800D | Scythe Kaze Master Pro | Windows 10 | Ducky Shine Mech Brown | Logitech G502 Proteus Spectrum | Acer Predator XB241H | Samsung Galaxy S6 Edge 64GB
"Carai an Caldazar! Carai an Ellisande! Al Ellisande!"

Permalänk
Medlem

Desigenen går faktiskt lite åt B&O hållet som Mor5ives säger. Snyggt men njaaa

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Oj oj, första chassit jag sett som faktiskt inte ser fult ut! Väldigt intressant utseende som sticker ut men inte som de här fula fjortis-chassina med sina blinkande dioder och glasväggar och fula loggor...

Visa signatur

Samsung Galaxy Note 10.1

Permalänk
Medlem

Oh shit vad dyrt. Det var inte ens snyggt. Design chassi endast :S

Visa signatur

Dator: Fractal Design XL || Windows 10 || i5 750 || 8 GB RAM || HD 7970 || 120 GB SSD
Server: Fractal Design Core 3000 || ESXi 5.1 || AMD FX-6100 || 20 GB RAM
Foto: 7D || 17-50mm f/2.8 || 50mm f/1.8 || 70mm f/2.8 || 70-200mm f/2.8
Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Mycket bra initiativ att komma med något helt nytt på marknaden designmässigt, men som tidigare nämnts att funktion och estetik i detta fall inte går hand i hand. Skulle gärna betala denna summa för ett så gediget chassi och kvalitet som detta om det hade haft mer ljudämpning och mer hotswaps. Förhoppningsvis lite ''smartare'' ventilerat istället för massa glipor och hål. Borde ha varit mer ''leda luften'' dit du vill att den ska gå.
Annars mycket imponerande chassi. Bra recension

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Medlem

Om det är fult eller inte är nästan en bifråga. Det är definitivt kul att se större tillverkare satsa på exklusivare produkter som av flera anledningar inte kommer hamna på varannan mans skrivbord. Man tänker utanför lådan och gör något som inte följer alla inrutade normer. Skulle jag köpa det? Nej. Det behöver mer jobb, gärna på ljudnivåfronten för min del, 60mm-fläktar? 5k är inget jag är redo att lägga på ett chassi oavsett men det finns defniitivt de som vill ha något som inte vem som helst smäller upp på skrivbordet hemma.
Det behöver göras mer innovativa saker helt enkelt, håll liv i datorerna!

Visa signatur

Gör mitt bästa för att bemöta alla med respekt och vänlighet. Ha det fint!

Permalänk
Medlem

Cool design, men 21kg... stationär jadå!

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

Ren idioti med ett svart designchassi. Snyggt (som jag skrev tidigare), men damm kommer ju vara ett stort problem. Tror att jag skulle störa mig mer på dammet än vad jag skulle uppskatta designen.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Ren idioti med ett svart designchassi. Snyggt (som jag skrev tidigare), men damm kommer ju vara ett stort problem. Tror att jag skulle störa mig mer på dammet än vad jag skulle uppskatta designen.

Men... Jag kör min dator på bordet utan dammfilter, man låter väl knappast ett sånt här chassie stå gömt under skrivbordet så det bör inte vara ett problem?

Tycker det här chassiet är ascoolt, dock på tok för dyrt med tanke på att man inte får någon prestandaboost :P.

Skrivet av Lejo:

En grej jag kom att fundera över är varför ni använde halv-påkostad hårdvara i ett påkostat chassi, om man har råd med detta chassi lär man ju också ha råd med ett värstingsystem.

Förmodligen för att de testat liknande grejer i andra chassien, lite onödigt att köra en i7 980 i 4 GHz vs typ en oklockad Celeron och jämföra lådorna me varann ju.

Visa signatur

E8400@3,97 | GA-EP35-DS3L | 5850 BE @ 805 | Corsair Dominator@1081 4x1 GB | Corsair VX550W
MS Intellimouse 3.0 | Logitech Illuminated<3| Steel QcK+ | Steel 5hv2 | Samsung T220 (pissdålig skräpskärm)
Macbook Pro '10 | iPhone 3GS 16GB

Permalänk
Medlem

Intressan design och lite nytänkande men priset är som sagt på tok för högt. Får ju fetechassit ifrån Mountain Mods för mindre peng...

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lejo:

En grej jag kom att fundera över är varför ni använde halv-påkostad hårdvara i ett påkostat chassi, om man har råd med detta chassi lär man ju också ha råd med ett värstingsystem.

Hur ska man kunna jämföra temps/ljudnivå osv om hårdvaran skiljer menar du?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Medlem

Jag blev väldigt imponerad av temperaturerna! Visst, det var varmare i själva chassit än i de andra, men de andra komponenterna hade ju ungefär samma temperaturer som de andra chassin ni jämförde med. För denna design så måste jag säga att det var mycket imponerande.

Visa signatur

Chassi: Corsair 650D | Processor: Intel Core i5 3570K | Moderkort: Gigabyte GA-Z68XP-UD3P | Minne: Corsair 16 GB | SSD: Corsair Force GT 128 GB | Lagring: 3,5 TB | Grafikkort: HIS HD7870 | Nätaggregat: Corsair AX750W | Tangentbord: Microsoft Sidewinder X4 | Mus: Mionix Naos 5000

Permalänk
Medlem

Riktigt fräckt chassi tycker jag, och jag är inte alls förvånad att det är dyrt, BMW är ju med i bilden

Tycker att det är synd att dom inte har fått till kanalkylningen bättre, så ljudnivån blir lidande.

Bra recension ! ! !

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

betalar man 6k för ett chassi ska det vara 0 db...

Permalänk

tänker uttrycka alla mina känslor och tankar om dethär chassit med ett ord, fail

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pontuz1972:

Mitt chassi står nere på golvet i en hörna, ser framsidan och det är allt. Tror många användare har datorn nere på golvet vid sidan om datorn och kan inte fatta snacket huruvida ett chassi är snyggt eller ej när enda gången du ser detta är när det är nyköpt eller om du skall installera någon ny hårdvara.....

Tror många användare har datorn nere på golvet vid sidan om datorn.....??!!???

Permalänk
Skrivet av Masen666:

Tror många användare har datorn nere på golvet vid sidan om datorn.....??!!???

Tror nog inte det här riktar sig till dem som gör det

Permalänk
Medlem

Tyckte chassit var häftigt. Och jag tycker det är kul med annorlunda lösningar. Jag har personligen inte råd med den men jag har å andra sidan inte råd med en ferrarri heller. Och det betyder inte att ferrarrin är mindre häftig för det.

Så, coolt chassi. Skulle mkt väl kunnat tänka mig att haft en om jag hade råd till den.

Skrivet av RaZman:

Ren idioti med ett svart designchassi. Snyggt (som jag skrev tidigare), men damm kommer ju vara ett stort problem. Tror att jag skulle störa mig mer på dammet än vad jag skulle uppskatta designen.

Dock är ju svart en populär färg att ha på chassin, även bland moddare och de som bygger egna chassin. Så det är väl ingen konstig färg att välja direkt ?

Hade den varit crome/alu-färgad hade ju troligtvis chassit sett ut som en enda stor kylfläns eller nått liknande.

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrenj:

"KONST" ig
poänglös

Haha, dagens!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Asheileon:

Tror nog inte det här riktar sig till dem som gör det

Tror inte du förstod vad han menade....

Och det här chassiet är inte gjort för att vanligt folk ska köpa det, det är väl till för de med för mycket pengar... Det är som att köpa en dator för >30k.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sgart:

Dock är ju svart en populär färg att ha på chassin, även bland moddare och de som bygger egna chassin. Så det är väl ingen konstig färg att välja direkt ?

Hade den varit crome/alu-färgad hade ju troligtvis chassit sett ut som en enda stor kylfläns eller nått liknande.

Jodå, du har givetvis rätt. Jag kommer dock aldrig att förstå denna allmänna fascination över att ha den minst praktiska (och inte nödvändigtvis den snyggaste) färgen. Svart ser bra ut, blanksvart ser bättre ut och mattsvart ser bäst ut. Med ett tunt lager damm över sig (vilket är oundvikligt utan konstant dammande minst 3 gånger om dagen) ser det dock bara hemskt ut.

På mitt nuvarande alu-chassi irriteras jag bara av en detalj och det är en liten plastyta som konstant täcks av damm. Att ha hela datorn sådan skulle driva mig till vansinne. Nu gör ju sig tyvärr inte alu lika bra till flashiga dioder som verkar vara minst lika populärt som svarta chassin, men jag tror nog att detta skulle passa i det.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Skulle vara intressant att se värmeutveckligen om man trycker in en mekanisk hårddisk i varje 3,5"-"behållare".
Tycker att Swec borde ha testat detta, då dessa "behållare" har ju inget annat syfte än att husera en hårddisk.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Jodå, du har givetvis rätt. Jag kommer dock aldrig att förstå denna allmänna fascination över att ha den minst praktiska (och inte nödvändigtvis den snyggaste) färgen. Svart ser bra ut, blanksvart ser bättre ut och mattsvart ser bäst ut. Med ett tunt lager damm över sig (vilket är oundvikligt utan konstant dammande minst 3 gånger om dagen) ser det dock bara hemskt ut.

På mitt nuvarande alu-chassi irriteras jag bara av en detalj och det är en liten plastyta som konstant täcks av damm. Att ha hela datorn sådan skulle driva mig till vansinne. Nu gör ju sig tyvärr inte alu lika bra till flashiga dioder som verkar vara minst lika populärt som svarta chassin, men jag tror nog att detta skulle passa i det.

Precis och egentligen svarar du ju på din egen fråga

Svart ÄR snyggt. Dock ställer det krav på att man dammar ofta. Men det är helt enkelt något man får göra om man vill ha det.

Väldigt många TVskärmar (och datorskärmar/tangentbord mm) är också svarta. Så man kan ju helt enkelt damma av denna BMW-skapelse samtidigt som man tar det andra

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk

Föll inte mig i smaken alls. Tycker hela grejen oavsett vinkel ser ut som en stridsvagn kört över en svartlackerad Volvo V70 med röda julgranslampor på taket.

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirLagsalot:

Föll inte mig i smaken alls. Tycker hela grejen oavsett vinkel ser ut som en stridsvagn kört över en svartlackerad Volvo V70 med röda julgranslampor på taket.

Inte skrattat så på länge! Likheten i ditt resonemang är slående. HAHA

Visa signatur

Corsair TX750W | Asus P6T Deluxe V2 | Intel i7 930 @ 3.895 HT on. 1,25 VCore | Corsair Hydro H50 | Corsair Dominator GT 1866 6GB | Sapphire HD5870 1GB Vapor-X @ 900/1300| MSI NX8800GT HD OC PhysX | LG Flatron Wide T226W 22'' & BenQ 2420 LED 24'' | Logitech G15 | Logitech MX Revolution | Windows 7 64bit

Permalänk
Skrivet av Newklear:

Tror inte du förstod vad han menade....

Och det här chassiet är inte gjort för att vanligt folk ska köpa det, det är väl till för de med för mycket pengar... Det är som att köpa en dator för >30k.

Då tror jag nog att jag förstod exakt rätt, då man inte gömmer nåt man kostat på.... det ligger inte i människans natur att inte skryta

Permalänk
Skrivet av Avuriel:

Inte skrattat så på länge! Likheten i ditt resonemang är slående. HAHA

Tackar

Visa signatur

There's no place like 127.0.0.1