Iphone OS 4 finns nu att ladda ner via Itunes

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derox:

Testat DFU mode?

Provat nu.

Den iphonen som strulat var hemma hos farsan. Inkopplad i deras pc gick det inte att
återställa den, fick bara felmedellande av itunes.

Tog med mig telefonen hem och koppla in den i iMac'en.
Då gick det utan problem att göra en återställning.

Tack så mycket för tipset.

Visa signatur

think different.

Permalänk
Medlem

Hur kan man stänga av en app utom att först klicka home knappen sen dubbel klicka den sedan hålla inne på appen som man vill stänga och sedan trycka på det lilla minuset, har jag fattat fel eller är det det ända sättet att stänga av en app?

Eller är appen avstängd bara att det visas senaste öppna apparna på dubbelklick?

Citera gärna svar

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Jag lyckas inte läsa pdf:er i min Touch. Jag använder iBook och pdf-filerna dyker upp i hyllan och jag kan öppna dem men alla sidor är helt vita uatn text på?!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nfskillen:

Hur kan man stänga av en app utom att först klicka home knappen sen dubbel klicka den sedan hålla inne på appen som man vill stänga och sedan trycka på det lilla minuset, har jag fattat fel eller är det det ända sättet att stänga av en app?

Eller är appen avstängd bara att det visas senaste öppna apparna på dubbelklick?

Citera gärna svar

Beror på vad det är för en app. Dom som stöder iOS4 multitasking stängs ju inte ner helt och hållet. Exempel på dom är ju inställningar, Safari och mejl. Om du dubbelklickar och väljer dom, så går dom in där dom senast var. Men för alla som inte stöder det, är det som en "senast använda" lista och dom är helt stängda.

Är inte svårare än så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Beror på vad det är för en app. Dom som stöder iOS4 multitasking stängs ju inte ner helt och hållet. Exempel på dom är ju inställningar, Safari och mejl. Om du dubbelklickar och väljer dom, så går dom in där dom senast var. Men för alla som inte stöder det, är det som en "senast använda" lista och dom är helt stängda.

Är inte svårare än så.

Okej tack så visas är öpnna medans andra bara är "senaste appen som du stände" typ?

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk

Jag har uppdaterat min iphone 3gs till OS 4, jag uppdaterade den för 2 dagar sen. Sen dess har inte mitt internet funkat... Alltså går jag in på safari och går in i någon länk så laddar det inte och sedan kommer detta fram "KAN INTE ÖPPNA SIDA safari kunde inte öppna sidan eftersom serven slutade svara.". Går man in på Facebook appen så laddar det och laddar men ingenting händer... Jag har provat att återställa den men det hjälpte inte... Vet någon vad kan detta bero på och vad jag ska göra åt saken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrissen:

Jag har uppdaterat min iphone 3gs till OS 4, jag uppdaterade den för 2 dagar sen. Sen dess har inte mitt internet funkat... Alltså går jag in på safari och går in i någon länk så laddar det inte och sedan kommer detta fram "KAN INTE ÖPPNA SIDA safari kunde inte öppna sidan eftersom serven slutade svara.". Går man in på Facebook appen så laddar det och laddar men ingenting händer... Jag har provat att återställa den men det hjälpte inte... Vet någon vad kan detta bero på och vad jag ska göra åt saken?

Är detta på wifi eller 3G?
När man uppgraderar till iOS4 måste man nämligen ställa in för 3G data igen för vissa operatörer (tex halebop)

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av eD@RCP:

Är detta på wifi eller 3G?
När man uppgraderar till iOS4 måste man nämligen ställa in för 3G data igen för vissa operatörer (tex halebop)

3g fungerar inte, dock fungerar wifi.

Permalänk
Medlem

Nu har äntligen Spotify skickat in sin app till Apple för godkännande. Vad var det Steve sa på WWDC, 90% godkända inom 7 dagar? Hoppas det går riktigt snabbt denna gång

Länk: iPhone update submitted, background listening included! - Spotify

Permalänk

betyder detta att man kan nu kan springa i skogen och lyssna musik genom spotify och ha gpsen igång för att se hur långt man springer?

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MIFFo_BEast:

betyder detta att man kan nu kan springa i skogen och lyssna musik genom spotify och ha gpsen igång för att se hur långt man springer?

Ja, det kommer fungera...när de väl får den godkänd.

Permalänk
Medlem

Aaaah va fint! Längtar, sjukt drygt att inte kunna köra det i bakgrunden när man smsar eller har den kopplad till bilstereon

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 3.15GHz | Asus p5b deluxe wifi | 4gb Corsair xms 2 dhx pc6400 | Gecube radeon 3870x2 1gb | 3x 120gb + 160gb HDD | Win7 x64

Permalänk
Medlem

Var är min Jailbrake

Permalänk
Medlem

Såja, nu är äntligen min absolut största irritation med iphonen borta. Spotify körs i bakgrunden medans jag skriver detta! Har kört det ett tag nu och det verkar fungera riktigt fint.

Dessutom la de till en ny flik med ny musik och topplistan bland annat. En riktigt bra uppdatering från Spotify, nu skall de få tillbaka sin 5:a i betyg från mig

Permalänk
Medlem

Installerar, shit vad spännande. Har följt saken ett tag men missade helt att uppdateringen släpptes den 21a. Nåväl, mer godis idag
Personligen är jag sååå entusiastisk över skrivbordsbakgrunder, hör ju till generationen som är för svenniga för att jailbreaka. Wiie, nu får också vi dödliga känna oss piffiga

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag min 3GS känns rappare, och har inga problem so far...

Multitask saken är ju värdelös... Finns det något sätt att inte få Appen att ligga i bakgrunden när man stänger den? Liksom, om man ska sätta på wifi och sedan stänger Inställningar så lägger ju sig inställningar i bakrgunden, jobbigt.

Permalänk
Medlem

Har ett problem efter uppdateringen till 4.0, började med att inställningarna för 3G mobilsurf och MMS försvann. Skrev in dom igen och 3G surfen funkar som det ska, men MMS funktionen är helt borta. Kan inte längre se nått MMS alternativ under Inställningar -> Meddelanden.

Har provat återställning, tagit emot nya operatörsinställningar i iTunes. Någon som har en aning om var felet kan ligga?

Det är en 3GS och jag har Telenor som operatör, har såklart även pratat med dom där men dom verka inte ha någon koll alls.
Fungerade klockrent innan 4.0 uppdateringen.

Permalänk
Medlem

Kör in den som en ny iphone efter återställningen så
Funkar allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av gigimupp:

Kör in den som en ny iphone efter återställningen så
Funkar allt

Tackar, funkade fint! Felet jag gjorde innan var väl att jag återställde backupen efteråt..