Spel som stödjer xbox 360 wireless kontroller på PC.

Permalänk

Spel som stödjer xbox 360 wireless kontroller på PC.

Hej!

Jag köpte idag en xbox 360 trådlös handkontroller för PC. Primärt för att jag ville kontrollera XBMC med den. Upptäckte dock att det var lysande att spela spel som GTA, Red Faction Guerilla, Dirt 2 med den när datorn var kopplad till TV.

Sedan upptäckte jag att det INTE gick att spela Mass Effect 2 med den vilket var lite trist.

Kan ni tipsa om spel som stödjer kontrollern? Jag antar att spel med "Games for Windows" ligger bra till. Men kan ni komma med mer konkreta tips?

Stort tack på förhand!
/M

Permalänk
Medlem

Skulle tro att alla actionorienterade 360-spel som släppts på PC stödjer 360-kontrollern.

Här fanns en lista;
Xbox 360 Controller Support for PC (video game concept) - Giant Bomb

Just Cause 2, Assassins Creed 2, Batman Arkham Asylum, X-Men Origins: Wolverine, Dead Space, Devil May Cry 4, Tomb Raider: Legend är väl exempel på spel som är sköna spela med 360 kontroller.

Permalänk
Medlem

Man får ju så klart inte glömma Resident Evil 5!

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Meshify 2 Compact, Ryzen 7 5700x, MSI MAG B550 Tomahawk, Kingston HyperX Fury 32GB 3600Mhz CL18, Sapphire Radeon RX 5700 Pulse, Kingston A2000 1TB (x2), Seasonic Focus GX 650W, Noctua NH-U14S

NAS: Fractal Design Define R5, Ryzen 3 1200AF, Asus Prime B450M-A, 32GB ECC DDR4 @ 2133Mhz, 5x WD Red 4TB (Raidz2), WD Red 2TB (stripe), TrueNAS 12.0

Permalänk
Medlem

Xpadder och du kan använda kontrollen till allt. Tom slösurfa

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Lirar Flight Simulator X med mina 360-kontroll, dock trådad men det bör väl inte vara någon skillnad.