Engångsgrill finns de några som faktiskt fungerar?

Permalänk
Medlem

Engångsgrill finns de några som faktiskt fungerar?

provat några från Ica och de var totalt värdelösa så fnns de några som fungerar isåfall vilket märke är de man ska använda sig av?

Eller är de bästa att slå till på en portabel historia som man vet att de kommer gå att grilla på utan att behöva vänta 45-50min innan köttbiten är klar.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av toker!!!:

provat några från Ica och de var totalt värdelösa så fnns de några som fungerar isåfall vilket märke är de man ska använda sig av?

Eller är de bästa att slå till på en portabel historia som man vet att de kommer gå att grilla på utan att behöva vänta 45-50min innan köttbiten är klar.

Ska du grilla kött ta en riktig grill. Engångsgrillar duger väll till frysta hamburgare eller korv

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tack precis vad jag behövde blir till att testa Lidl varianten!

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem

Det där är mening jag aldrig trodde jag skulle se...

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Hittar ni Solstickans engångsgrill så köp den, hur grym som helst (om man jämför med andra engångsgrillar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Hittar ni Solstickans engångsgrill så köp den, hur grym som helst (om man jämför med andra engångsgrillar).

Den har jag faktiskt köpt, fast har inte provat den ännu
Hittade inget test på den dock.
29:-

Permalänk

Eller varför inte köpa en riktig grill?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Eller varför inte köpa en riktig grill?

Rätt tråkig förfest i parken om man blir tvungen att plocka hem resterande kol, grill, tändvätska ochsåvidare som man annars bara kan slänga i det för ändamålet uppställda sopbingar. Även i annat fall så är det trgt att släpa med sig en massa krafs när man ska på en utflykt nånstans. Tror väldigt få användersig av engångsgrillar på hemmaplan.

Så varför inte tänka till en lite stund innan du skriver inlägg som det där;)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Musikälskare
Skrivet av LightBlizz:

Eller varför inte köpa en riktig grill?

Klotgrill i gjutjärn FTW

Helst från 80-talet då de kunde göra riktiga grejer... ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av flashen:

Klotgrill i gjutjärn FTW

Helst från 80-talet då de kunde göra riktiga grejer... ^^

Eller någon liknande grill... får gärna vara ett hemmabygge av tegelsten också. Men allt som har med el/gasol att göra är usch och fy. Ska man grilla så ska det vara riktigt träkol eller vanlig ved. Annars smakar det inte grillat.

Jag såg någonstans att det fanns små portabla/mobila varianter av gasolgrillar. För de som inte gillar äkta grillat så kan det ju vara ett supersmidigt alternativ.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk

Klotgrill - Biltema

funkar utmärkt att bara ta med i bilen. när man är klar dumpar man bara kolet nånstans där det inte kan börja brinna å slänger in den i bilen igen kallnar på typ 3 min så man kan ta i den efter att man hällt ur kolet

eller nån timme med stängda spjäll och locket på om man inte har möjlighet till kol dumpning

och det går att grilla en riktig flinta stek på den utan problem blir varm som fan.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk

Komplettera med en liten flaska tändvätska så funkar engångsgrillar bra. Jag tycker oftast att man inte får tillräcklig fjutt på dem och då blir det bara lite glöd i mitten.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av LightBlizz:

Eller varför inte köpa en riktig grill?

Finns ju tillfällen där man vill grilla men det är totalt orealistiskt att ta med sig en klotgrill. Det är ju inte så att man lägger upp en klotgrill på axeln och går iväg direkt.

Permalänk
Skrivet av jonazz:

Rätt tråkig förfest i parken om man blir tvungen att plocka hem resterande kol, grill, tändvätska ochsåvidare som man annars bara kan slänga i det för ändamålet uppställda sopbingar. Även i annat fall så är det trgt att släpa med sig en massa krafs när man ska på en utflykt nånstans. Tror väldigt få användersig av engångsgrillar på hemmaplan.

Så varför inte tänka till en lite stund innan du skriver inlägg som det där;)

Men engångsgrillar är ett helvete...

Permalänk
Medlem

Plus gjorde ett test av detta för ett ganska bra sedan. Kanske är värt att leta upp och kolla?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Stackars alla i denna tråd som använder tändvätska, varför vanhelga grillen med detta ondskefulla ting?

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Skrivet av oobum:

Stackars alla i denna tråd som använder tändvätska, varför vanhelga grillen med detta ondskefulla ting?

nä tycker inte heller om tändvätska kör med lite etanol istället funkar bättre tycker jag snackar ju inte litervis nu men ett par dl på så är den färdig med ett poff typ
.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen körde kyckling och köttspett på Gastro grillen i helgen och fungerade ypperligt. 10 min efter vi tänt var det bra glöd som gav värme i typ 45-50 min (+10 min för själva eld till glöd värme). En omgång av spett tog kanske 15-20 min ( så man hinner 2 omgångar).

Dock håller jag med testet om att det var ojämn värme i den men det kan man anpassa sig efter ganska lätt.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem

Har en weber 47cm klotgrill ny i kartong till salu för 400kr. Perfekt för alla er som tröttnat på engångsgrillar

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag använde Skogens engångsgrill (Willys) i fredags. Fungerade ypperligt till två omgångar av fläskfile.
Iofs tog andra omgången relativt lång tid. Men det fungerade ju.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Körde på Lidl grillen i fredags och den var fan sjukt bra.
Kommer nog fortsätta köra på dom.

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Stackars alla i denna tråd som använder tändvätska, varför vanhelga grillen med detta ondskefulla ting?

För att kombinationen av färdigkryddat kött, tändvätska & träkol är episkt gott på sommaren. Gärna öl till också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

nä tycker inte heller om tändvätska kör med lite etanol istället funkar bättre tycker jag snackar ju inte litervis nu men ett par dl på så är den färdig med ett poff typ
.

Jag fick en.. ja vad heter det

Googlade lite, Skorstenständare heter det. Och jag är helt såld. fungerar riktigt bra.

Tändrör (Skorstenständare)

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av getskägg:

För att kombinationen av färdigkryddat kött, tändvätska & träkol är episkt gott på sommaren. Gärna öl till också.

Mmm smaken av tändvätska är obetalbar.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

Jag fick en.. ja vad heter det

Googlade lite, Skorstenständare heter det. Och jag är helt såld. fungerar riktigt bra.

Tändrör (Skorstenständare)

Jag har den från Weber, funkar perfekt
Bara lägga två sidor tidningspapper under och tända på. Blir jämn och fin glöd på alla briketter.

Aldrig mer tändvätska eller annat trams!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Jag har den från Weber, funkar perfekt
Bara lägga två sidor tidningspapper under och tända på. Blir jämn och fin glöd på alla briketter.

Aldrig mer tändvätska eller annat trams!

Ännu en grej som ska ligga och skrota då^^

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Skrivet av oobum:

Stackars alla i denna tråd som använder tändvätska, varför vanhelga grillen med detta ondskefulla ting?

Därför att det inte börjar brinna annars? Notera att vi pratar om engångsgrillar här - jag tror inte att du plockar med dig någon skorstens- eller eltändare när du ska grilla med en sådan. Visst, man kanske kan använda annat brandfarligt medel också men jag antog jag att trådskaparen skulle förstå det själv.

Visa signatur

~ Proud member of Essingeleden Slalom Club ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av fastforward:

Därför att det inte börjar brinna annars? Notera att vi pratar om engångsgrillar här - jag tror inte att du plockar med dig någon skorstens- eller eltändare när du ska grilla med en sådan. Visst, man kanske kan använda annat brandfarligt medel också men jag antog jag att trådskaparen skulle förstå det själv.

De gånger jag använt engångsgrillar har jag faktiskt aldrig haft något problem med att få igång dem. kanske bara jag som har haft tur.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oobum:

De gånger jag använt engångsgrillar har jag faktiskt aldrig haft något problem med att få igång dem. kanske bara jag som har haft tur.

Det är aldrig några problem, men tar förbannad tid att få igång riktig värme.
Det är då man tar fram t-spriten och tänder på

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |