Permalänk
Medlem

Gigabyte Vattenblock

Hejsan ska köpa ett Gigabyte Ga-x58a-ud7. (Gigabyte GA-X58A-UD7 - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Moderkort) undrar om det är någon som vet om man vågar använda vattenblocket som kommer för monterat och vilken slangstorlek det är. ( JA,har prövat google men fick inte ut något av det )

Edit: Kanske fel Ställe att lägga tråden på.

Permalänk
Medlem

Varför skulle man inte våga använda det förmonterade? Angående måtten är det 7.5mm inre diameter och 10mm yttre diameter på slangen som gäller. Udda storlek kan jag tycka, dock är detta storleken som rekommenderas av Gigabyte.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Varför skulle man inte våga använda den? Angående måtten är det 7.5mm inre diameter och 10mm yttre diameter på slangen som gäller.

tack så mycket vet ej men håller sådana anslutningar tätt ? är det inte bättre med kompritions nipplar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3me00:

tack så mycket vet ej men håller sådana anslutningar tätt ? är det inte bättre med kompritions nipplar?

Smak sak, personligen föredrar jag kompressions nipplar. För att vara säker på att anslutningen är tät kan du använda dig av buntband.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Smak sak, personligen föredrar jag kompressions nipplar. För att vara säker på att anslutningen är tät kan du använda dig av buntband.

ok du vet möjligt vis inte var man hittar slang med måtten 7,5mm/10mm Aquatuneing har bara 8/10 och 8/11. MVH

Permalänk
Medlem
Skrivet av x3me00:

ok du vet möjligt vis inte var man hittar slang med måtten 7,5mm/10mm Aquatuneing har bara 8/10 och 8/11. MVH

Jag har letat runt lite, men jag hittar ingen slang med den diametern. Kolla på Biltema om dom har.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kvickstick:

Jag har letat runt lite, men jag hittar ingen slang med den diametern. Kolla på Biltema om dom har.

ok Tack för infon

Permalänk

jag kör samma, använde 8/10 slang,, säkrat med buntband, funkar utmärkt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Michelangelo:

jag kör samma, använde 8/10 slang,, säkrat med buntband, funkar utmärkt!

Ska fungera, bara man fäster det ordentligt.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Klart Gigabytes egna fungerar. Tror man inte att det är tillräckligt(eller vill göra saker mer komplicerade) så finns EK-FB KIT GA X58 (UD7) - Acetal+Nickel - Full Board Blocks - Motherboard Blocks - Blocks

Permalänk
Medlem

Kör på! Älskar kombinationen av metall och vatten

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

..

Har beställt min vattenkylning nu hittade pvc slangar med 7.5mm/10.3mm ser om de blir bra annars får jag köpa silikonslang med 8/10 men då vet jag det funkar kommer nog upp en bygglogg med såfort sakerna från aquatuning och b-ray kommer

Permalänk
Medlem

Var fick du tag i vattenslangarna som passar UD7:an?

Visa signatur

Mina referenser: http://rec.elmor.se/review.php?user=338
Moderkort: Gigabyte GA-X58A-UD7 v2.0 Intel Core i7 980X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v2.0 Intel Core i7 970X,
Gigabyte GA-X58A-UD5 v1.0 + MSI Big Bang-XPower