Permalänk
Medlem

AMD 785g chipset, bra/dåligt ?

Funderar på ha detta moderkort till mitt nya bygge och undrar, är chipsetet bra ? alltså AMD's 785g och HD4200 ( tänker skaffa ett grafikkort )

Så funkar detta moderkort bra till spel ? eller kommer de att sno ram och div. kanske flaska ner systemet ?

Tänker oxå att slänga in mitt 9500gt tills man lyckats skrapa ihop mer pengar, kommer allt bara säga hejdå och få sämst prestanda ?

Mobo: Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H - Inet.se

Kolla in min andra tråd:

http://www.sweclockers.com/forum/54-amd/935716-amd-phenom2-x2...

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Du kan stänga av grafiken i bios, så att det inte påverkar. Det är ett ok kort, men frågan är om du måste ha inbyggt graffe?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Du kan stänga av grafiken i bios, så att det inte påverkar. Det är ett ok kort, men frågan är om du måste ha inbyggt graffe?

Nej absolut inte, vill få en duglig budget speldator så inbyggd graffe är inte nått man vill ha, har du tips på annat mobo ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Jag såg nu på Inet att det ju inte finns så mycket under 1000:- som kommer utan inbggt graffe, så då är väl det kortet bland de bättre om man vill hålla budget

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Jag såg nu på Inet att det ju inte finns så mycket under 1000:- som kommer utan inbggt graffe, så då är väl det kortet bland de bättre om man vill hålla budget

okej, synd men man kan ju satsa på ett dyrare, kanske mer värt ? isf, Länka på med bra kort !

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

okej, synd men man kan ju satsa på ett dyrare, kanske mer värt ? isf, Länka på med bra kort !

här har du ett ganska så bra kort, Asus M4A79XTD EVO DDR3 - Inet.se
Dock över 1100kr men men, bra saker kostar pengar.

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

här har du ett ganska så bra kort, Asus M4A79XTD EVO DDR3 - Inet.se
Dock över 1100kr men men, bra saker kostar pengar.

såg riktigt bra ut, crossfire, de gillas bra för senare uppgradering

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av ygd3n:

såg riktigt bra ut, crossfire, de gillas bra för senare uppgradering

Och den har 2st 16x PCi-E platser också vilket gillas ännu mer vid körning av crossfire;)

Visa signatur

>HAF 932 | XEON x5650@4GHz | | 12GB RAM@1600MHz | MSI GTX 1070 ARMOR OC@2050MHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 2x1TB F1:s+Intel x25-V 40GB SSD+OCZ Trion 100 | HX850 | Corsair H50<

Laptop | G751JT | 1080P IPS@100Hz | GTX 970m | trasigt batteri.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Pepper:

Och den har 2st 16x PCi-E platser också vilket gillas ännu mer vid körning av crossfire;)

precis men hur dåligt är det med att köra crossfire med inbyggt graffe ? dom som stödjer hybrid lr va de heter ?

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ygd3n:

precis men hur dåligt är det med att köra crossfire med inbyggt graffe ? dom som stödjer hybrid lr va de heter ?

Hybrid CF är inte att rekommendera då du inte kan köra med mer än vissa kort i samma serie som det inbyggda, så satsa på ett "riktigt" CF kort.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Hybrid CF är inte att rekommendera då du inte kan köra med mer än vissa kort i samma serie som det inbyggda, så satsa på ett "riktigt" CF kort.

och med "riktigt" menar du alltså 2x x16 pci-e port platser ?

Visa signatur
Permalänk

Har ett M4A785D-M Pro med just 785G och kan bara säga att det är ett väldigt bra chipset, säkerligen finns det bättre men duger åt mig iaf
Plus är ju att det är ganska nytt också, bara 800-serien som är nyare.

Dock är M4A785D-M Pro ett mATX kort, vilket betyder ingen CF, så ska du köra CF råder jag dig att köpa kortet Dr.Pepper länkade till.

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

Har ett M4A785D-M Pro med just 785G och kan bara säga att det är ett väldigt bra chipset, säkerligen finns det bättre men duger åt mig iaf
Plus är ju att det är ganska nytt också, bara 800-serien som är nyare.

Dock är M4A785D-M Pro ett mATX kort, vilket betyder ingen CF, så ska du köra CF råder jag dig att köpa kortet Dr.Pepper länkade till.

CF spelar nog ingen roll, bara ifall man vill uppgradera senare

Visa signatur