Sannolikt kommer DX:HR, bli en besvikelse

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jun 2010

Sannolikt kommer DX:HR, bli en besvikelse

Tyvär lutar det åt att DE:HR kommer bli en besvikelse, varför ?
(jag hoppas att jag inte låter för gnällig, ber om ursäkt isåfall)

1:
dom har tagit bort melee av alla typer, och ersatt melee med cooooooola cutsceenes (man ser dom titt som tätt i videon) vilket skrämmer mig rejält, eftersom det betyder att vi kommer få se en 'rail shooter', om man 'väljer' att köra melee vill säga.

2:
dom har tagit bort multitools och lockpicks.

3:
spelet är tydligt fokuserat på grafik, och inte intelligent level design, variation och ut-forskande.

4:
verkar som det kommer bli thirdperson, vilket effektivt tar bort smyga och planera delen, för ärligt hur svårt är det att stå bakom en låda, och vänta tills en fiende, som du ser men inte ser dig, går ovetandes förbi, som ger dig tillfälle att slå ut fienden.
Visst är Metal Gear serien underbart bra, men poängen är (för mig) att deus ex1 var en riktigt välgjord mix av en massa genres. Inte BARA action, eller SNEAK eller MELEE utan en välgjord mix.

5.
det ska finnas fyra olika alternativ till att lösa en mapp, 'slap me if im wrong' men visst hade DX1 fler alternativ än så?, vilket får mig personligen (man får hoppas att jag har fel) misstänka att det inte kommer att finas många dolda utrymmen. Vilket får mig att yterliggare misstänka att spelet kommer bli kort och enkelt...

6.
Limb damage är borta, för den som inte ha spelat DX1, så betyder det att man kunde bli av med båda benen(!) vilket tvingade en att krypa till närmsta med-bot(as kul när man klarade det!), heller bli av med ena armen(försämrad aim, kunde inte använda alla vapen) eller båda armarna. Vilket i sin tur tvingade en att planera, och inte bara rusa in, med gunz blazing. Men när man klarade av olika svåra nivåer trotts olika hinder, kände man sig ruskigt skicklig!

7.
Med-kits borta, ersatt med health regeneration istället. se 6

Jag hoppas att Edios släpper den hära tragiska 'everything now' mentaliteten och 'only two buttons please!' tanken.

Men man ska ju tänka possitivt!, så vad pekar på att DX:HR kommer att bli bra ?

videon är ju riktigt imponerande, dom verkar ha hittat en riktigt bra miljö och story. Mech upgrades ser bra ut.

Men som jag sa jag hoppas att jag har helt fel förstås, och DX:HR kommer bli bra! och inte en grafik fokuserad hjärndöd action film, oops jag menar 'spel'..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2006

Jag håller med dig, det blir säkert en besvikelse, men:

1:
Närstrid verkar vara skitsvårt att skapa på ett snyggt sätt, jag kan inte komma på ett enda spel på rak arm som lyckats med det speciellt bra.

2:
Jag gillar inte spel som är allt för fokuserade på att man måste leta upp "skitprylar" (multitools & lockpicks t.ex.). Det är inte ett roligt spelmoment och känns inte heroiskt alls.

3:
Jäpp, det ser snyggt ut!

4:
Tredjepersonssmygande funkade oerhört bra i Hitman. Näe, det är inte helt realistiskt, men det är jag personligen helt okej med.

5.
Hellre genomtänkta & vettiga alternativ än en massa småpotatis.

6.
Det här kommer jag inte ens ihåg, men att få kroppsdelar skadeskjutna är verkligen coolt och saknas det är det helt klart en miss.

7.
Automatisk återhämtning tycker jag funkar mycket bättre än med-kits.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Järna
Registrerad
Jun 2010

1:
Visst en poäng till dig därmen borde inte melee ha en annan känsla ?
Det ska ju vara något annat än just 'samma som pistol bara annat skin/animering'

2:
Det var aldrig riktigt nödvändigt och leta up grejor hela tiden, man kunde skita i det, men om man ville så kunde man.

3:
Visst gör det det... men man skulle ju gärna se mer än en 'tryck A för nästa ubersnyggcoola scen' (jag över driver naturligtvis HR kommer bli bättre än så )

4:
Det har du helt rätt i!

5:
tja hellre ett spel som är helgenomtänkt överallt, plus då även en massa småpotatis.

6:
tror jag citerar jänkarna här: Jupp

7:
för visso funkar det bättre, men det tar ju bort planerings element och 'recource management' och DX1 idé var ju just att vara mer än bara action. föresten jag har för mig att det fans en cyberupprade som skapade regeneration 'slap me if wrong'.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sverige
Registrerad
Aug 2005

Nog för att jag gillar thirdperson men resten är skräp. Låter som att kommer bli som tvåan men möjligtvis inte lika dåligt. Aja, man får vänta och se..

Asus Gryphon z97 - Intel i5 4670k 3.4GHz - Gigabyte SOC GTX470 700/1400 - Corsair Vengeance 8GB 1600MHz - Intel 320 2.5" 120GB SSD - Corsair HX650W - Windows 7 64-bit

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2007
Skrivet av sodapop:

Jag håller med dig, det blir säkert en besvikelse, men:

1:
Närstrid verkar vara skitsvårt att skapa på ett snyggt sätt, jag kan inte komma på ett enda spel på rak arm som lyckats med det speciellt bra.
.

Riddick?

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2003

Det blir automatiskt en besvikelse om du:

1) Är inställd på att det ska vara som Deus Ex. Det funkar inte idag, speciellt då spelet är en storproduktion och inriktad på konsoller.

2) Inte kan acceptera att ett spel är kul även om det inte är som orginalet.

Personligen håller jag tummarna att Deus Ex: Human Revolution blir väldigt bra och roligt, men det kommer aldrig bli som Deus Ex.