Sista flaken Jolt Cola såldes på Dreamhack

Permalänk
Melding Plague

Sista flaken Jolt Cola såldes på Dreamhack

Den kultförklarade drycken Jolt Cola ligger många entusiaster varmt om hjärtat. De sista burkarna auktionerades ut på Dreamhack Summer till imponerande priser.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle aldrig betalat 900 för lite läsk!

Permalänk
Inaktiv

Jag förtstår inte varför ingen köpt upp receptet?!

Permalänk
Medlem

Var det nån som sa nörd???

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk

Hm, har aldrig ens smakat jolt cola.... inte vad jag kommer ihåg iaf, men jag gillar inte läsk så

Permalänk
Medlem

Fy fan va tråkigt, Det var den i särklass godaste colan... mycket på grund av att den inte var lika sliskigt söt som annan cola... RIP

Visa signatur

Antec 900 II | Corsair HX850W | AMD Phenom2 X4 955@3,2Ghz AM3 | Corsair 4GB XMS-2 8500CS | XFX Geforce GTX 295 S-PCB |
ASUS M4N72-E | Samsung TFT 22" 2233RZ |

Permalänk

Sorgligt, minst sagt.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Fan!!! Som Tofu82 sa så var den så god för att den inte var för söt som all annan läsk. Den hade dessutom en egen smak som skilde den rätt rejält från de andra cola klonerna. Synd, synd

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

R.I.P. Jolt

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Personligen har jag alltid druckit Coca-Cola på LAN.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk

Trots att jag aldrig riktigt tyckte om dig, Jolt, så hoppas jag att du får det bra i läskhimmelen . ='(
R.I.P Jolt Cola.
1985-2009

Visa signatur

GA-EP35-DS3 ~ Intel Core 2 Duo E8400 ~ Corsair 2048MB XMS2 EPP ~ Corsair 1000w PSU ~ ATI Sappire HD4850 ~ Western Digital 500GB ~ HP w2207h ~ Vista Home Premium

Permalänk
Medlem

hrm, som crew kan jag säga att budgivningen var lite väl .. öppningspriset var på 200kr, höjdes med 50kr åt gången.
vid 500kr var dom tvugna att visa pengarna, en snubbe bjöd 750kr.

Han verkade lite dragen, så jag frågade honom om han ens visste vad jolt var, och om han verkligen hade pengerna.
Det visade sig att han hade pengar, men hade ingen aning om vad jol var, han trodde det var en påse godis som alla ville ha, då ville ju han såklart också ha den. Men eftersom att han inte ens riktigt visste vet det var så fick han inte bjuda. Tänk om han skulle få medvetendet tillbaka och inse att ham hade lagt närmare 800kr på 24st burkar läsk.

Men, snubben som fick den för 900kr, hyllades och såg enormt stolt ut.
Men de e klart, det allra sista flaket jolt ... bara att kunna säga att man har det

måste tillägga, det såldes jolt för 40kr/burken .. det vill säga han "tjänade" på att köpa ett helt flak.
Rockstar in my hand <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av exmaxinz:

Skulle aldrig betalat 900 för lite läsk!

Det är inte bara en läsk

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Usch vad hemskt!
Som tidigare sagts, den i särklass godaste colan. Varför köper inte någon producent upp receptet med tanke på hur eftertraktad den läsken är?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt hur dem gick i konkurs, det senaste året såg det faktist ut som dem ökade då jag såg det i allt fler affärer, och det såg ut som de handlades ganska mycket,

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av visa:

Förstår inte riktigt hur dem gick i konkurs, det senaste året såg det faktist ut som dem ökade då jag såg det i allt fler affärer, och det såg ut som de handlades ganska mycket,

Om jag har förstått det rätt berodde det på att strax innan finanskrisen™ slog till hade de lagt en jätteorder på plastflaskor. När finanskrisen™ sedan stod ivägen för det mesta i företagsvärlden dalade även Jolts försäljning etc etc, vilket ledde till att de inte hade råd att betala för alla tusentusen plastflaskor. Företaget bestämde sig helt enkelt för att stämma Jolt för kontraktsbrott, vilket gjorde att de gick i putten :3

Permalänk
Medlem

HA!
Den spelföreningen jag är med köpte en pall Jolt för ett par månder sedan, mer än hälften kvar.
Men får väl snart drickas, kolsyran stannar inte för alltid.

Visa signatur

[ Corsair 3500X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 9800X3D ] [ Asus 4080 Super OC ] [ Asus TUF X870-Wifi ]
[ 32GB G.Skill Trident Z5 Neo 6000Mhz DDR5 ] [ Samsung 990 Pro 2TB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ]

Permalänk
Medlem

wikipedia is god

"I slutet av september 2009 ansökte Jolt Co Inc. om konkursskydd, så kallat Chapter 11-förfarande, eftersom de i USA endast köpt in 27 miljoner av de 90 miljoner burkar de lovat att köpa in från burktillverkaren Rexam."

och källan @ wikipedia
Jolt Cola maker files for bankruptcy protection | Reuters

Permalänk

Fan vilken tur man köpte på sig ett lager förra sommaren. Har fortfarande två flak kvar.
Men jag tycker som många andra att Jolten borde komma tillbaka. Försäljningen i sig gick väl inte dåligt utan det var väl nåt trassel med en burktillverkare som fick dom på fall?
edit: svaret serverades när jag skrev inlägget

Visa signatur

Strålskadade grävlingar och lite annat hittar du här: http://elektrofredrik.deviantart.com/

Permalänk

Jag tror Jolt kommer tillbaks under någon typ av skepnad igen. Kanske inte som eget märke utan som en produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vattendroppe:

Om jag har förstått det rätt berodde det på att strax innan finanskrisen™ slog till hade de lagt en jätteorder på plastflaskor. När finanskrisen™ sedan stod ivägen för det mesta i företagsvärlden dalade även Jolts försäljning etc etc, vilket ledde till att de inte hade råd att betala för alla tusentusen plastflaskor. Företaget bestämde sig helt enkelt för att stämma Jolt för kontraktsbrott, vilket gjorde att de gick i putten :3

Varför ™ bakom finanskrisen?

Ang Jolt: jag tycker den var godare i början. Minns när jag drack en
för några år sedan, så tyckte jag den smakade typ surt, eller vääääldigt syrligt.
Inte lika gott som tidigare... :-S

Hoppas Pepsi Co köper receptet.

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD Ryzen 5 9600X :: AMD Radeon RX 9070 16GB :: Kingston FURY Beast 32GB 6000 MT/s CL30 :: Kingston Fury Renegade 1TB :: Kingston Fury Renegade 2TB :: MAG401QR

Permalänk
Medlem

Jo, precis som många säger så borde ju Jolten komma tillbaka. Det finns ju en marknad, inte lika stor som coca colas precis men aningen mer entusiastisk.

Själv har jag hittat två hyfsat bra efterföljare. Den ena är såklart Ubuntu Cola, men det är inte mycket koffein i den, däremot är den väldigt god och rättvisemärkt.

Den andra är Premiers Cola Xtreme, med samma koffeinhalt som jolt tror jag, och lite joltlik smak skullej ag vilja påstå.

Visa signatur

Desktop|i5 3570k(@4,4GHz)|Asus P8Z77-V|AMD 6950|12GB RAM|Crucial BX500 480GB|Manjaro|
Laptop|Lenovo T440s|i7|8GB RAM|Debian Jessie|
Server|Fujitsu Primergy TX1310|G1820|8GB RAM|15TB|Unraid|
Ring, lånad mail

Permalänk
Medlem

Kan nog inte säga att det var sista, finns säkert butiker runt om i landet som fortfarande har kvar på hyllorna.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tosseboll:

Varför ™ bakom finanskrisen?

Ironi Det har tjatats så mycket om den att det lika gärna skulle kunna vara ett varumärke i en reklam, är ju typ ett standardsätt att jävlas med saker man tycker är sjukt tjatiga.

Permalänk
Medlem

R.I.P Jolt.... Du var mitt bästa hjälpmedel på lan...

Permalänk
Medlem

jag o en kompis har 2st jolt kvar

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk

Ingen mer än jag som är förvånad över hur lite det såldes för?

Jag menar... Saker blir mer och mer värdefulla ju äldre de blir... Så ett helt flak oöppnad Jolt-Cola kan nog vara värt en del för nostalgiska datornördar om ett par år!

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem
Skrivet av krilleoh:

Rockstar in my hand <3

Ja jag slår också ett slag för Rockstar Cola den är sjukt god och upppiggande.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockstar_(drink)

Visa signatur

B450-I
Ryzen 3600
1080Ti

Permalänk
Medlem

dom säljer ju fortfarande det i usa och sånt MEN det finns ju Extreme Cola som har 2xkoffein + så säger massa personer att vissa affärer säljer det i deras städer

haha förresten kolla 1:32 någon ropar "e du dum i huvet"

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless