Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Scythe lanserar pedaler

Permalänk
Melding Plague

Scythe lanserar pedaler

Japanska Scythe har inte bara kylare i sortimentet. Nu lanserar företaget USB-ansluta pedaler.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Känns lite onödigt?

Permalänk

Om mjukvaran är riktigt avancerad så kan jag tänka mig den med 3st, annars så känns priset ungefär som att spela barbies hästskola och stampa på glödande kol samtidigt...... not nice.

Permalänk
Inaktiv

CTRL + ALT + DEL?

Skämt åsido, undrar om det skulle gå att använda dessa för exempelvis roder i flygsimulatorer?

Permalänk
Medlem

Använda pedaler för att kasta handgranater? Det hade ju varit mer logiskt om man kunde styra roder i en flygsimulator.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av anders.149:

CTRL + ALT + DEL?

Det vore ju helt episkt bra!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Den enskilda pedalen är väldigt lik såna som är till symaskiner

Permalänk
Medlem

tar nog ett tag att vänja sig med dom pedalerna men dom kan nog fungera fint

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk

Wow!
Innovativt och bra!

Ser faktiskt en framtid med fler olika sätt att kontrollera datorn på - förvånad över att det inte redan fanns.
Och 400 är inte speciellt mycket... Hmmm:D

Visa signatur

"Don't believe everything you think. Believe you don't think everything. Repeat."

Permalänk
Medlem

Kul idé, kanske fungerar bra rentav. : o

Hade vart fränt om man hade kunnat styra dator-baserade audioeffekt-program också, för dem som använder det. : P

Permalänk

Undrar om de är off-(on), eller om man kan ställa in dem som pedaler till bilspel. Någon som vet?

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Otroligt att man inte tänkt på/marknadsfört det på det sättet tidigare. Riktigt smart måste jag ju säga - lägg till funktioner till fötterna istället för 150 extra knappar till händerna.

Visa signatur

Udda testrigg: Gigabyte A75-UD4H | 3,6GHz AMD A8-3850 | 120GB Intel 520 SSD | En drös hårddiskar | Corsair AX1200 | 8GB Corsair Vengeance.

Permalänk
Medlem

Kan nog va bra för några.
Om man vill ha pedaler till flyg/bil spel så varför köper man då inte det? Har ju funnits länge.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Då kan man lika gärna plocka fram sin gamla ratt och använda de pedalerna istället, då får man ju analogt också.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Skrivet av Nautilus011:

Kan nog va bra för några.
Om man vill ha pedaler till flyg/bil spel så varför köper man då inte det? Har ju funnits länge.

Pedalerna du tänker på är analoga så du kan gasa eller bromsa lagom mycket. De här är bara två knappar av/på som råkar ligga på golvet.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Trevligt och innovativt med lite fokus på själva spelkontrollerna, nu när så många andra hoppat på 3D-tåget. Det känns som att det inte går att göra spel - speciellt då FPS - så mycket mer avancerade innan spelkontrollerna också blir det. Annars kommer vi för evigt vara fast vid att alltid titta dit siktet är och behöva stanna upp för att interagera med objekt. Jag vill kunna kasta en handgranat åt vänster, samtidigt som jag tittar åt höger dit jag slänger mig för att ta skydd, samtidigt som jag skriker ut en varning till mina lagkamrater. Typ.

Att använda fötterna är väl en bra början till ett mer följsamt spelande, istället för 150 knappkombinationer som någon nämnde.

Edit: En uppgradering till "knappar på golvet" skulle ju vara en "fot-joystick". Man borde kunna ha rätt bra kontroll på en sådan. Tänk er en stor tryckkänslig platta, typ Wii balance board. Då kan man förflytta sig med den ena foten. Den andra kan styra en pedal med kanske 3 lägen så man kan hoppa/ducka/krypa.

Det lämnar händerna fria för att använda dubbla möss eller joysticks så att man kan titta och sikta oberoende av varandra. En rad tumknappar och scrollhjul på det och man kommer åt alla vapen och kommandon. *Önskar hårt att någon tillverkar detta åt mig*

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Medlem

Digitala fotpedaler har funnits sen lång tid tillbaks, inget nytt med det.

Visa signatur

| Z790 Formula | 13900KS | 48GB@8000 | 4090 Strix | Corsair AX1600i | O11 Evo XL | Optimus Waterblocks |
| WD SN850X 1TB | WD SN850X 4TB | Keychron Q6 / G Pro Wireless | LG42C2 | Valve Index | Meta Quest 3 |
| Fostex TH-X00, ModMic Wireless | RME ADI-2 DAC FS | Audeze Maxwell | XBX | PS5 | Switch | Steam Deck |
http://steamcommunity.com/id/Kruxarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av el_genius:

Undrar om de är off-(on), eller om man kan ställa in dem som pedaler till bilspel. Någon som vet?

Det går säkert. Problemet är väl bara att det blir lika häftigt som att köra bilspel med enbart musen...

Permalänk
Medlem

Alltså i helvete vad de drar på på priset. Det är ju världens enklaste konstruktion etc etc. En hundring max skulle man behöva betala för något sådant.

Permalänk
Medlem
Skrivet av guth:

Alltså i helvete vad de drar på på priset. Det är ju världens enklaste konstruktion etc etc. En hundring max skulle man behöva betala för något sådant.

Nästan nått man kunde göra själv ja, bara att hitta en brytknapp, lite fjädrar på det, och du har samma grej, för 50 spänn eller nått

Permalänk
Musikälskare

Ja har man galen micro och vill bli ännu värre, go for it xDD

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Skrivet av nikwid:

Trevligt och innovativt med lite fokus på själva spelkontrollerna, nu när så många andra hoppat på 3D-tåget. Det känns som att det inte går att göra spel - speciellt då FPS - så mycket mer avancerade innan spelkontrollerna också blir det. Annars kommer vi för evigt vara fast vid att alltid titta dit siktet är och behöva stanna upp för att interagera med objekt. Jag vill kunna kasta en handgranat åt vänster, samtidigt som jag tittar åt höger dit jag slänger mig för att ta skydd, samtidigt som jag skriker ut en varning till mina lagkamrater. Typ.

Du menar som TrackIR till exempel?

YouTube - TrackIR5 & ArmA2 Premiere (TrackIR 5)
TrackIR 5 :: TrackIR :: Premium head tracking for gaming

Permalänk
Medlem

300kr för en knapp.

Permalänk
Medlem

Hey, den verkar ju cool. Ytterligare en grej att lägga till den ultimata gaming-riggen alltså, kanske tillsammans med OCZ Neural Impulse Actuator.

Visa signatur

Main rig: Z790-P / i5-13600K / 64GB RAM / RX 7900 XT / 42" LG C2

Permalänk
Entusiast
Skrivet av DeToPi:

300kr för en knapp.

I vanlig ordning är det ju mjukvara man betalar för också.
Vem som helst kan ju löda ihop en knapp men att skriva ihop en vettig drivrutin är inte lika lätt.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Känns väldigt onödigt, särskilt när man har en Zboard Fang. har aldrig nått problem med att nå knappar eller att det finns för lite

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Spokig:

Känns väldigt onödigt, särskilt när man har en Zboard Fang. har aldrig nått problem med att nå knappar eller att det finns för lite

Din kommentar om att det skulle vara enklare att flytta fingrarna och fibbla bland knappar på ett tangentbord och att ha foten på en knapp hela tiden känns onödig..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

I vanlig ordning är det ju mjukvara man betalar för också.
Vem som helst kan ju löda ihop en knapp men att skriva ihop en vettig drivrutin är inte lika lätt.

300kr kan få ett spel för. Så det måste vara världens mest avancerad drivrutin för en knapp då eller?

Det är ju princip bara ett förstorat tangentbord med en knapp istället.

Permalänk

Kul idé, bekvämare än att trycka på någon jobbigt åtsittande knapp

Gal1 seriöst dock, tror inte så många kommer köpa denna möjligtvis koreaner

Permalänk
Medlem

Ser nog mer användning för dett i samband med handikapp eller larmkänster. t.ex öppna dörrar och aktivera microfoner med fötterna samtidigt som kan använda händerna till dokumentation eller tryksänsliga golv plattor än slepl. Om programvaran fungerar som de som finns till tangetbord och pedalerna klarar av tillräkligt högt tryck så tror jag det kan änvändas till mycket.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.