Mixer (Behringer Xenyx 502) & Diverse Kablage funderingar

Permalänk
Medlem

Mixer (Behringer Xenyx 502) & Diverse Kablage funderingar

Hej! Jag har tänkt köpa mig en mixer, lutar åt en Behringer Xenyx 502 och har lite funderingar över kablage, det jag behöver kunna köra är ljud till högtalare och hörlurar samtidigt (eller bara en åt gången, men enkelt byta mellan) och möjligtvis kunna mixa ihop mikrofon med ljud till en ljudström.

Har inte allt för bra koll på hur allt det här funkar, kanske inte räcker med den där mixern heller, sen är funderar jag även över kablar, eftersom allt jag har just nu är 3.5mm kablar (hörlurar, högtalare, mikrofon, ljudkort) eftersom det ser ut som att den mixern jag kollade på använder 6.3mm och RCA kablar så kommer jag behöva adaptrar, ska man köra 3.5mm till RCA sen RCA till 6.3mm? Vill ju behålla Stereo så det jag kollade var o köra såhär:
Output Dator (3.5mm) -> 3.5mm till 2x RCA adapter -> två stycken RCA till 6.3mm -> In på Mixer
Output Mixer (2x 6.3mm) -> 2x 6.3mm till 2x RCA adaptrar -> 2x RCA till 1x 3.5mm adapter -> högtalare
Output Mixer (6.3mm) -> 6.3mm till 3.5mm Adapter -> Hörlurar

Kanske kan skippa RCA på högtalarna? kollade lite men var osäker på om det fanns så jag kunde köra 2x 6.3mm till 1x 3.5mm och stereo funkar som det ska.

Det jag inte riktigt vet om det funkar är med mikrofonen, är lite tveksam att jag kan koppla mic till mixern sen köra det till datorn medans jag har resten ikopplat och sen enkelt kunna byta från att mixa in datorns output med micen input...

Krångligt det här ;D Hoppas nån fattar och har några bra råd... Har säkert glömt nämna nått också så bara fråga om nått verkar oklart

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Hej! Jag har tänkt köpa mig en mixer, lutar åt en Behringer Xenyx 502 och har lite funderingar över kablage, det jag behöver kunna köra är ljud till högtalare och hörlurar samtidigt (eller bara en åt gången, men enkelt byta mellan) och möjligtvis kunna mixa ihop mikrofon med ljud till en ljudström.

Har inte allt för bra koll på hur allt det här funkar, kanske inte räcker med den där mixern heller, sen är funderar jag även över kablar, eftersom allt jag har just nu är 3.5mm kablar (hörlurar, högtalare, mikrofon, ljudkort) eftersom det ser ut som att den mixern jag kollade på använder 6.3mm och RCA kablar så kommer jag behöva adaptrar, ska man köra 3.5mm till RCA sen RCA till 6.3mm? Vill ju behålla Stereo så det jag kollade var o köra såhär:
Output Dator (3.5mm) -> 3.5mm till 2x RCA adapter -> två stycken RCA till 6.3mm -> In på Mixer
Output Mixer (2x 6.3mm) -> 2x 6.3mm till 2x RCA adaptrar -> 2x RCA till 1x 3.5mm adapter -> högtalare

Kanske kan skippa RCA på högtalarna? kollade lite men var osäker på om det fanns så jag kunde köra 2x 6.3mm till 1x 3.5mm och stereo funkar som det ska.

Det jag inte riktigt vet om det funkar är med mikrofonen, är lite tveksam att jag kan koppla mic till mixern sen köra det till datorn medans jag har resten ikopplat och sen enkelt kunna byta från att mixa in datorns output med micen input...

Krångligt det här ;D Hoppas nån fattar och har några bra råd... Har säkert glömt nämna nått också så bara fråga om nått verkar oklart

Då ska vi se
Har använt en ungefär lika dan i skolan fast med mer utgångar, intrycket av den är väl sådär, den fungerar men när jag och en kompis råkade koppla lite fel och sätta utljudet i ingången och det lät lite svagt ifrån högtalarna ändå börjar man ju undra hur kopplingen ser ut

I övrigt fungerar dem, han som jag råkade koppla fel med har en hemma till sin dator och han verkar inte klaga

Citat:

Behövs inte till 6.3, finns RCA input på den mixern, bara man trycker ner en av dedär knapparna där så fungerar det perfekt( CD/Tape och vad det nu står, minns inte riktigt/ser inte )

Citat:

Finns sladdar som är 6.3mm till 3.5mm, Annars så behöver du bara 2st 6.3mm Till RCA

av den typen och köra en RCA/3.5mm sladd, finns överallt iprincip.

Citat:

Stämmer bra finns ju phones uttag, så bara att köra en vanlig adapter man brukar få med lurar in där.

Förstår inte riktigt hur du menar med micken? Har du en XLR mic eller?

Visa signatur

i7 14700k, 32gb ram, massa lagring, Windows 11, Fractal Design North
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Nej jag har en vanlig 3.5mm mic, det jag vill göra är att mixa ihop min mic med resten av ljudet, sen köra det till en input i datorn (detta är för om jag ska streama t.ex. och ha mikrofon ljud tillsammans med windows/spel ljuden

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | Noctua NH-U12A | Gigabyte B650 Aorus Elite AX | Corsair 2x16GB DDR5 6000MHz CL30 Vengeance RGB | Sapphire RX 9070 XT Pure | Fractal Design Torrent Compact | Seasonic Prime GX 1300W | MSI Optix MAG274QRF-QD + HP ZR24w | WD Black SN850X 2TB | Windows 11 Home 64-Bit |

Permalänk
Medlem

Aha men det går perfekt! bara skaffa en till 3.5mm>6.3mm och koppla den i en av Line Ingångarna högst upp, brevid XLR-porten men då ska du ju helst ha en Line In på ditt datorljudkort med. Köra in via Mic Ingången på ljudkortet är nog inte så hett, även om det går

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det jag inte är så säker på dock är om jag kan enkelt byta mellan att mixa ihop ljud/mic strömmarna till att inte mixa ihop det eller kommer det kräva att dra om några kablar? Jag såg även att det finns RCA in och ut gång vid den där CD knappen, vet du om det går att använda alla 3 outputsen? Alltså, Output 1: Högtalare, Output 2: Hörlurar, Output 3: Mic (in i datorns input)

Om jag nu kan använda alla 3 på samma gång så är det najs men jag tvivlar på att jag kan mixa ihop mic/dator ljuden till output 3 och inte skicka ut det till 1 och 2 med? Jag kommer vara tvungen att höra mig själv i högtalarna/hörlurarna tror jag? eller klarar den av att separera varje output så kanske?

I värsta fall om jag inte vill höra mig själv så får jag strunta i att köra hörlurar/högtalare genom mixern då jag vill mixa ihop mic/dator ljudet (köra en splitter från datorn så den går till mixern och till högtalare eller lurarna typ?)

Blir lite omkopplande isåfall, småjobbigt men det kan jag nog leva med om jag slipper lägga ut en massa till på en dyrare mixer som kanske klarar det Tack för bra svar förövrigt

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaidSoft:

Det jag inte är så säker på dock är om jag kan enkelt byta mellan att mixa ihop ljud/mic strömmarna till att inte mixa ihop det eller kommer det kräva att dra om några kablar? Jag såg även att det finns RCA in och ut gång vid den där CD knappen, vet du om det går att använda alla 3 outputsen? Alltså, Output 1: Högtalare, Output 2: Hörlurar, Output 3: Mic (in i datorns input)

Om jag nu kan använda alla 3 på samma gång så är det najs men jag tvivlar på att jag kan mixa ihop mic/dator ljuden till output 3 och inte skicka ut det till 1 och 2 med? Jag kommer vara tvungen att höra mig själv i högtalarna/hörlurarna tror jag? eller klarar den av att separera varje output så kanske?

I värsta fall om jag inte vill höra mig själv så får jag strunta i att köra hörlurar/högtalare genom mixern då jag vill mixa ihop mic/dator ljudet (köra en splitter från datorn så den går till mixern och till högtalare eller lurarna typ?)

Blir lite omkopplande isåfall, småjobbigt men det kan jag nog leva med om jag slipper lägga ut en massa till på en dyrare mixer som kanske klarar det Tack för bra svar förövrigt

Du kan ju enkelt sänka gainen på mickanalen till botten för att slippa använda microfonen om du nu vill det

Att du inte hör dig själv i lurarna kan bli ett problem, Jag kommer på rak arm inte direkt på någon lösning för det utan massa omkopplare som du säger, inann du skickar in signalen till datorn igen

Ska du streama det du gör direkt eller ska du spela in det och vid ett senare tillfälle visa upp det? Alla outputsen går att använda samtidigt ja, men alla kommer ju låta lika dant, du har ingen kontroll att ta bort t.ex micen i hörlurarna och sådär, tyvär.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Då var det som jag trodde då Tippar på att det kostar en del om man ska ha en mixer som klarar av nått sånt? Och nej det är för live streaming och inte recording jag ska göra isåfall. Och jo jag kan sänka mic i botten men då kan jag inte använda micen alls

Hmm om man kör en mikrofon genom en sån där mixer, kan man boosta volymen på den då? Hur blir det jämfört med t.ex. att köra en mic direkt i mic ingången på ljudkortet? vet du? Kvalité osv. tänker jag på..

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo för att kunna köra separata mixar för olika utgångar blir det nog lite mer avancerade grejjer man får skaffa sig

Du kan höja en hel del, sådanna små mickar kräver inte myucket, dock blir kvaliten inte så bra, den blir kanske bättre än i ett ljudkort, eftersom du har mer kontroll över gainen, så kan du se till så det inte slåröver/distar och så. Det absolut bästa hade ju varit och köpt en riktig mic och köra via XLR, men då blir det ju upp till en tusenlapp till ungefär

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jo jag har funderat på en riktigt mic men vet inte vad jag skulle köpa isf som nu känns bekvämt o använda långa stunder medans jag gejmar o så.. Jag har råd o spendera mer men har inte direkt passat nått som verkar prisvärt och skulle fungera bra för mig, måste ju ha nått som e hands free och jag vill inte ha nån super känslig grej heller för jag vill kunna köra voice activation med den t.ex. utan massa random aktiveringar av bakgrunds noise (t.ex. skriva på tangentbordet)

Funderade på att ha en sån på en boom arm thingy eller vad de nu heter, borde kunna funka

edit: funderat lite på detta nu, jag tror att lösningen blir att från output på datorn så kör jag dubbla kabel splitters, alltså så jag får 3 utgångar från min dator, kopplar ena till högtalare, en till hörlurar, en till mixern, då kan jag dra ner volymen på den inputen om jag vill utan att bli av med ljudet i hörlurarna eller högtalarna, behöver ju egentligen inte köra de genom mixern iaf så. Det jag behöver mixern till är att kombinera datorns ljud med mikrofonen.

Visa signatur

Permalänk

Jag förstår inte riktigt hur ni tänker här. Har ett 502 själv. Det har ju bara Input LR, Output LR som litein/utgång. Så var du får output 1,2 och 3 ifrån, tjaa jag fattar inte iaf.

Om du nu bara ska köra din mic vid spelande osv, varför inte bara koppla in den direkt till ljudkortet på datorn?

Sen skulle det vara bra att veta vad högtalarna är för några, alltså hur de kan kopplas in. Är det högtalare med inbyggt slutsteg, datorhögtalare eller förstärkare och sen högtalare?

På det mixerbordet är det separata utgångar för hörlurar och högtalare. Högtalarna kopplar du alltså in på Main Out och hörlurarna på Phones. Sen kan du justera nivåerna på hörlurar och högtalare separat, köra med bara det ena, ja du förstår vad jag menar.

Koppla inte in två splitters så du delar signalen tre gånger. Antingen belastas ljudkortet väldigt mycket för att kunna orka hålla signalnivån uppe, eller så kommer signalnivån att sjunka. Hur som helst blir det fel.

Visa signatur

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!

Permalänk
Medlem

Du har ju 3 utgångar på 502'an? en för headphones, en "main out" som består av L och R kanal sen de där RCA L och R utgångarna med? Det där output 1,2,3 är inte vad de heter på bordet obviously

Anledningen att jag vill ha mikrofonen genom mixern är ju när jag ska streama så jag kan mixa ihop mikrofonens ljud med högtalarnas ljud för streamen (detta skulle gå till en input på datorn)

Oftast så streamar jag ju inte så då kan jag köra direkt i datorn såklart, men inte annars, det finns mjukvarulösningar till att mixa ihop ljudströmmar men jag tycker att det inte räcker tillräckligt för mig. Just nu så kör jag med en billig media hub där jag kan switcha mellan högtalare/hörlurar men jag vill inte använda den längre för den "läcker" mellan källorna, t.ex. mikrofonen plockar upp ljud från hörlurarna vilket är riktigt kasst, finns säkert andra lösningar men anledningen att jag vill ha mixern e mest för att mixa mic och datorljudet som sagt

edit: Det e rätt billiga grejjer jag har och jag har inte speciellt höga krav (är inte nån audiofil) så högtalarna jag kör e Logitech Z-2300 och headsettet är SteelSeries 4H (använder den mikrofonen just nu, vilket jag egentligen vill komma bort ifrån för den e rätt kass) och allt e kopplat med 3.5mm kablar.

edit2: tänkte att det kanske även kan vara bra o veta vilket ljudkort jag kör med, har såklart integrerade ljudkortet men även ett Creative X-Fi Xtreme Audio (PCI) som jag använder mest, inte nått höjdarkort men slår mitt integrerade iaf.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RaidSoft:

Du har ju 3 utgångar på 502'an? en för headphones, en "main out" som består av L och R kanal sen de där RCA L och R utgångarna med? Det där output 1,2,3 är inte vad de heter på bordet obviously

Anledningen att jag vill ha mikrofonen genom mixern är ju när jag ska streama så jag kan mixa ihop mikrofonens ljud med högtalarnas ljud för streamen (detta skulle gå till en input på datorn)

Oftast så streamar jag ju inte så då kan jag köra direkt i datorn såklart, men inte annars, det finns mjukvarulösningar till att mixa ihop ljudströmmar men jag tycker att det inte räcker tillräckligt för mig. Just nu så kör jag med en billig media hub där jag kan switcha mellan högtalare/hörlurar men jag vill inte använda den längre för den "läcker" mellan källorna, t.ex. mikrofonen plockar upp ljud från hörlurarna vilket är riktigt kasst, finns säkert andra lösningar men anledningen att jag vill ha mixern e mest för att mixa mic och datorljudet som sagt

Om man ser det så, så ja. Men egentligen är main out och rca out samma signal.

Men du kan ändå inte koppla så som du säger, det blir rundgång då. Inte rundgång mellan mikrofon och högtalare nu alltså, utan mellan mixerbordet och datorn. Tänk efter själv, du kopplar ljud ut från datorn in till mixerbordet. Du vill även koppla in en mikrofon och mixa tillsammans med ljudet från datorn och skicka tillbaka det till datorn. Men du vill ju höra din mixning också? Alltså skickar datorn vidare in-signalen till mixerbordet och då får du rundgång.

Streaming kan betyda flera saker, men nu när jag hör det inom ljudsammanhang låter det som att det är en snubbe som sitter och kör internet-radio typ.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Om man ser det så, så ja. Men egentligen är main out och rca out samma signal.

Men du kan ändå inte koppla så som du säger, det blir rundgång då. Inte rundgång mellan mikrofon och högtalare nu alltså, utan mellan mixerbordet och datorn. Tänk efter själv, du kopplar ljud ut från datorn in till mixerbordet. Du vill även koppla in en mikrofon och mixa tillsammans med ljudet från datorn och skicka tillbaka det till datorn. Men du vill ju höra din mixning också? Alltså skickar datorn vidare in-signalen till mixerbordet och då får du rundgång.

Streaming kan betyda flera saker, men nu när jag hör det inom ljudsammanhang låter det som att det är en snubbe som sitter och kör internet-radio typ.

Typ, fast jag kör video också, typ på justin.tv t.ex. så jag streamar spel/windows ljud tillsammans med min mikrofon. Och ja jag vet att det är samma signal, är inte headphones också samma signal? Och ja det är ju "rundgång" jag vill ha, nej jag behöver nog inte höra min mixning skulle jag tro, men hur ska jag annars kunna mixa ihop min dators ljud med min mikrofon och sen kunna använda det som "källa" till min stream i datorn? Det är då enda sättet jag kan tänka mig om jag inte löser det med mjukvara vilket jag vill undvika.

edit: Om jag ska vilja höra min mix så skulle sättet jag lyssnar på den inte gå genom datorn iaf utan kopplas direkt från mixern till hörlurarna eller så, inte lyssna på den genom datorn.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av RaidSoft:

Typ, fast jag kör video också, typ på justin.tv t.ex. så jag streamar spel/windows ljud tillsammans med min mikrofon. Och ja jag vet att det är samma signal, är inte headphones också samma signal? Och ja det är ju "rundgång" jag vill ha, nej jag behöver nog inte höra min mixning skulle jag tro, men hur ska jag annars kunna mixa ihop min dators ljud med min mikrofon och sen kunna använda det som "källa" till min stream i datorn? Det är då enda sättet jag kan tänka mig om jag inte löser det med mjukvara vilket jag vill undvika.

Beror på hur man ser på det. Signalen med Main out och rca-out är "klonad" typ, medans headphones har en helt egen separat ljuddel i mixerbordet. Dock så kommer ju samma typ av ljudinformation ut ur det, beroende på hur man ställt in mixerbordet.

Jag är utbildad ljudtekniker och musikskrivare/producent men jag har aldrig sett eller gjort något med sån typ av streaming så jag vet inte riktigt hur de som brukar göra sånt gör. Men jag antar att de gör mixningen via mjukvara, tror detta är enklast också.

Kan du inte göra såhär: strunta i mixer och koppla in micken i ljudkortet och koppla in datornhögtalarna till datorn som vanligt. Sen när du vill ha hörlurarna så kopplar du bara in dessa i den volymkontroll som datorhögtalarna har. Sen väljer du att, i programmet som skickar streaming-informationen, välja att skicka att skicka den ljudsignal som "man hör" alltså den totala ljudsignalen. Ställer du in (i windows egna mjukvarumixer) att du vill höra hörlurarna i högtalarna/hörlurarna så kommer ju då även detta ljud att skickas tillsammans med ljudet som själva spelet/windows gör. Borde inte det fungera? Du får ju trots allt mindre störningar och bättre ljud när du mixar i datorn då inga yttre störningar på något sätt kan tränga in i ljudsignalen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Beror på hur man ser på det. Signalen med Main out och rca-out är "klonad" typ, medans headphones har en helt egen separat ljuddel i mixerbordet. Dock så kommer ju samma typ av ljudinformation ut ur det, beroende på hur man ställt in mixerbordet.

Jag är utbildad ljudtekniker och musikskrivare/producent men jag har aldrig sett eller gjort något med sån typ av streaming så jag vet inte riktigt hur de som brukar göra sånt gör. Men jag antar att de gör mixningen via mjukvara, tror detta är enklast också.

Kan du inte göra såhär: strunta i mixer och koppla in micken i ljudkortet och koppla in datornhögtalarna till datorn som vanligt. Sen när du vill ha hörlurarna så kopplar du bara in dessa i den volymkontroll som datorhögtalarna har. Sen väljer du att, i programmet som skickar streaming-informationen, välja att skicka att skicka den ljudsignal som "man hör" alltså den totala ljudsignalen. Ställer du in (i windows egna mjukvarumixer) att du vill höra hörlurarna i högtalarna/hörlurarna så kommer ju då även detta ljud att skickas tillsammans med ljudet som själva spelet/windows gör. Borde inte det fungera? Du får ju trots allt mindre störningar och bättre ljud när du mixar i datorn då inga yttre störningar på något sätt kan tränga in i ljudsignalen.

Flesta använder mjukvara, problemet är att man måste lyssna på sig själv om man t.ex. använder "listen to" funktionen i Win7, sen blir jag även tvungen att använda mitt inbyggda ljudkort för mitt soundblaster har inte "what u hear" eller StereoMix funktionen vilket är riktigt kasst.

En annan mjukvaru lösning är ett program som heter VAC, problemet är att det introducerar en delay som kan vara märkbar och man får även mycket svårt att hålla bra koll på volymerna med det. Jag har utforskat mjukvaru lösningar men inget tycker jag duger..

Att koppla hörlurarna till högtalarnas utgång ser jag inte som någon lösning, dels så har passar det inte att ha kabeln hängande från där jag har volymkontrollern till högtalarna (skulle väl kunna flytta) men samtidigt så skulle jag inte kunna ha min mic ikopplad för det är ju bara 1 kabel som är delad på slutet... Fast detta kan även vara ett problem om jag kör med mixern inser jag nu, därför jag e sugen o köpa nån ny mikrofon och slippa den här kassa headset mikrofonen men vet inte vad jag skulle köra på då... Plus det är lite dryga störningar i utgången på högtalarnas volymkontroll.

edit: inser nu att det e ju egentligen inget problem, bara skaffa förlängningskablar Men störningarna e inte acceptabla i utgången på högtalarna iaf så.

Visa signatur

Permalänk

Tänkte precis skriva det, skaffa förlängningskablar
Det med störningarna, det är nog bara kvalitén på högtalarna som inte är tillräckligt bra. Alternativt är att skaffa nya högtalare och förlängningskablar ist för ett mixerbord

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av klasvonklas:

Tänkte precis skriva det, skaffa förlängningskablar
Det med störningarna, det är nog bara kvalitén på högtalarna som inte är tillräckligt bra. Alternativt är att skaffa nya högtalare och förlängningskablar ist för ett mixerbord

Jo det stämmer nog, men det blir nog dyrare o köpa nya högtalare då Och det löser fortfarande inte problemet med att jag inte vill mixa ihop det med mjukvara p.ga. lösningar jag inte gillar.. Jag vill undvika att höra mig själv i hörlurarna, alla mjukvaru lösningarna är antingen att höra mig själv eller så introduceras en delay i ljudet vilket gör att det inte är i sync med videon.

Sen så är jag även som sagt sugen o köpa en mikrofon som inte är en kass headset mic, att ha en mixer då blir ju ett måste typ Det jag skulle kunna göra e köpa en splitter så att signalen från ljudkortet delas till 2, ena kör jag till mixern, andra kör jag till en sån här: Clas Ohlson Internetbutik

Sen är det bara att hoppas att den inte introducerar några jobbiga störningar eller annat tjafs Det är ju en liknande grej jag har just nu och den var inte nån höjdare direkt (den jag har har inte nå USB eller så dock)

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

Hinner inte läsa hela tråden sry :S men tänkte bara varna dig för behringers små mixers dem är verkligen inte mycket att ha om du har några högre krav. Ok om man vill testa att spela in lite eller hobby prodda digitalt och sedan lyssna lite men annars nej.

Denna är bra mycket bättre valuta för pengar SOUNDCRAFT NOTEPAD 102 - Svensk International Cyberstore finns även en lite större version som heter 124 som även kan fås med inbyggd effektenhet då heter den 124FX

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av MichaSWE:

Hinner inte läsa hela tråden sry :S men tänkte bara varna dig för behringers små mixers dem är verkligen inte mycket att ha om du har några högre krav. Ok om man vill testa att spela in lite eller hobby prodda digitalt och sedan lyssna lite men annars nej.

Denna är bra mycket bättre valuta för pengar SOUNDCRAFT NOTEPAD 102 - Svensk International Cyberstore finns även en lite större version som heter 124 som även kan fås med inbyggd effektenhet då heter den 124FX

Tack för tipset men eftersom jag inte håller på med nått professionellt utan bara som hobby iprincip och resten av sakerna är rätt billiga grejer så tror jag inte att jag kommer lida speciellt mycket av att det inte är så mycket o hänga i julgranen man får ju det man betalar för och jag tror inte jag skulle uppskatta kvalité ökningen speciellt mycket och priset är typ dubbla så känns inte så värt, men tack iaf Uppskattar alltid bra råd!

Visa signatur