Mystisk smärta från navel ner mot den Käre

Permalänk

Mystisk smärta från navel ner mot den Käre

Tjena!

Jag har så länge jag minns haft en skum återkommande smärta som kanske kommer 1 gång i månaden, max. Det börjar med att jag lutar mig till baka eller ställer mig upp från datorstolen och känner en sjuk smärta från naveln ut i ballen, som om naveln och ballen skulle vara sammankopplade på nått vis och man "drar åt". Det är som en stickade stark smärta i naveln och ut dasen.

Jag har aldrig brytt mig så mycket om problemet då det oftast går bort av sig själv efter 5 minuter.
Men det vore kul att höra om detta är ett vanligt fenomen hos män (Kanske uppkommer hos kvinnor med?)

Är jag den enda som har detta problem? Jag frågade några vänner på MSN om detta, men dom hade aldrig erfarit det, vilket började få mig lite orolig, därav denna tråd.

Nå, ingen som känner igen detta?
LunaSpice?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Medlem
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Tjena!

Jag har så länge jag minns haft en skum återkommande smärta som kanske kommer 1 gång i månaden, max. Det börjar med att jag lutar mig till baka eller ställer mig upp från datorstolen och känner en sjuk smärta från naveln ut i ballen, som om naveln och ballen skulle vara sammankopplade på nått vis och man "drar åt". Det är som en stickade stark smärta i naveln och ut dasen.

Jag har aldrig brytt mig så mycket om problemet då det oftast går bort av sig själv efter 5 minuter.
Men det vore kul att höra om detta är ett vanligt fenomen hos män (Kanske uppkommer hos kvinnor med?)

Är jag den enda som har detta problem? Jag frågade några vänner på MSN om detta, men dom hade aldrig erfarit det, vilket började få mig lite orolig, därav denna tråd.

Nå, ingen som känner igen detta?
LunaSpice?

Ägglossning haha

Nee, men seriöst så vet jag inte. Testikel cancer? Blindtarm grej?
Gå o kolla med läkaren för säkerhetsskull om du orkar o har tid!

Permalänk

Fråga i "SweCare - Folk som jobbar inom sjukvården" eller nåt sånt vid akademiska ämnen. Jag känner igen det där du skriver alltså. Men aldrig riktigt brytt mig, och inte så ofta ^^. Men hade varit kul att veta vad det är.

Edit: Rättat lite stavfel och annat. Var nog inte helt nykter.

Permalänk
Medlem

Haha, jag känner igen det där, brukar hända mig då och då faktiskt. Som du säger så försvinner det ganska snabbt, men det gör verkligen ont.
Fast det känns mer som en "svidande" smärta som sticker till. Har ingen aning om vad det är dock, har aldrig riktigt oroat mig över det då det har
hänt väldigt många gånger innan.

Permalänk

Jo, känner igen detta. Det känns nästan som ett stramt gummiband med ena ändan under naveln och andra mot den nedre regionen. Har försökt att sträcka ut när detta har hänt, men då stramar det ännu mer. Känns nästan som ett sendrag, men kan man verkligen få det där? Det kanske har något med tarmarna att göra för jag brukar alltid få gå på muggen efteråt.

Permalänk

Kan ju vara sammankopplat med pungen. Om du inte drar i din käre då och då helst ofta så kan man faktiskt få smärtor i pungen eller magen Inte så ovanligt att pungrelaterade smärtor känns av i magen och ballen.

Visa signatur

Balle

Permalänk

Blue balls?

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Medlem
Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Haha, trodde jag va ensam om den känslan. Brorsan som e läkare har inte hört om det nämligen. Känns obehagligt när man väl "stretchar" ut det, men efteråt vill man liksom stretcha utan att det går. Alltid lika fundersam när jag drabbas av det. Va ett bra tag sedan sist dock "peppar peppar"

Visa signatur

AMD Phenom II x4 @ 3,42GHz | Gigabyte GA-770TA-UD3 | A-Data DDR3 1333MHz 2x2GB | HD5750 1GB | WD CaviarBlack 640GB | FD Tesla 450W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Den Maskerade Daskaren:

Det börjar med att jag lutar mig till baka eller ställer mig upp från datorstolen

Du har inga hål eller springor under skrivbordet där något skulle kunna fastna?

Permalänk

Vad obehagligt att veta att något i pungen kan dö utan att det är farligt...
Vissa saker är bättre ett inte känna till

Visa signatur

Node 304: MSI Z87-I - Core i5 4670K - 8GB DDR3 1600Mhz Kingston HYPERX - Sapphire RX480 8GB - Crucial MX100 256GB
HTPC: ASRock H67M-GE - Core i3 2130 - 8GB DDR3 1600Mhz Corsair Vengeance - Intel X25-M G2 80GB
Laptop: Xiaomi Mi Notebook Air 13.3″

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anton_mjor:

Blue balls?

hahaha :'D

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem
Skrivet av Haricots:

Du har inga hål eller springor under skrivbordet där något skulle kunna fastna?

Well I lol'd.
Här har man faktiskt passande hålrum/springa nästan i rätt höjd, och det skulle vara jäkligt trångt att få in men det skulle gå. Och sen är det bara att skjuta ut stolen allt man har och skrika högt.
Hmm.. nästan så man måste prova. Vågar någon säga "pics or didnt happen!"?

-------------------
Annars länken senare, pungvred är väl något ihållande och som brukar kännas en bra längre tid och på ett bestämt obehagligt sätt? Inget som har med korta återkommande smärtor av OPs karaktär?

EDIT: Aha, länken var för humorn. Idag är vi trötted.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Keeper of the Bamse

Jag har råkat ut för ljumskbråck och hade liknande symptom. Men vafan gå till läkaren! Sitter du och frågar dina polare på msn istället för att åka in till akuten kan det sluta illa. Det kan 90% av medlemmarna på sweclockers borga för

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Skrivet av Printscreen:

Jag har råkat ut för ljumskbråck och hade liknande symptom. Men vafan gå till läkaren! Sitter du och frågar dina polare på msn istället för att åka in till akuten kan det sluta illa. Det kan 90% av medlemmarna på sweclockers borga för

Grejjen är den att jag har haft såhär hela livet kan man säga, och jag lever ju än? Så jag är inte orolig sådär.
Men, tycker bara det vore intressant och se om fler upplever detta, vilket några gjort här också.

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Hedersmedlem

Boka tid till läkaren. Det är lätt värt det! Jag hade sjuk smärta på nyårsafton, till slut kunde jag inte stå längre och tog taxi ner en kilometer till sjukhuset. Efter fyra främmande män klämt på paketet kunde vi dock konstatera att det inte var livshotande. Skönt att veta.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Skrivet av CCWarlock:

Boka tid till läkaren. Det är lätt värt det! Jag hade sjuk smärta på nyårsafton, till slut kunde jag inte stå längre och tog taxi ner en kilometer till sjukhuset. Efter fyra främmande män klämt på paketet kunde vi dock konstatera att det inte var livshotande. Skönt att veta.

Betalade du 300 spänn för det också?

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem
Skrivet av Printscreen:

Jag har råkat ut för ljumskbråck och hade liknande symptom. Men vafan gå till läkaren! Sitter du och frågar dina polare på msn istället för att åka in till akuten kan det sluta illa. Det kan 90% av medlemmarna på sweclockers borga för

Du tänker på allas vår [-Pale-] va? :/

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

smärta i pungen har man haft.dock började det med att jag trodde det var en magsmärta bara..vart värre o värre en kväll..men så märke man att direkt man rörde vid pungen så gjorde det jäävligt ont..så akuten nästa.fick det som länken tidigare pratade om..testikeln hade vridit sig så dom skar upp o fixa ordning o sydde ihop mig igen

just nu har man en annan smärta..njursten..underbart..elr inte

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk

Penis pain belly button - Sök på Google

Kolla dom 3 första träffarna här. Jag är inte ensam!
Men finns det ingen "officel" diagnos på vad det beror på?

Visa signatur

Snabbare än Bolt på Jolt ⚡

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Martiis:

Betalade du 300 spänn för det också?

Japp. Lätt värt det.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

vad jag har förstått så är det inget farligt. smärtan kan uppstå tex vid åtsittande byxor etc.. Man kan säga att testiklarna hänger i små trådar, och om dom töjs/spänns ut så kan de bli en strålande smärta från pungen upp till buken. Men de är absolut inget farligt. Dock fruktansvärt obehagligt;)

Visa signatur

FRACTAL DESIGN R3|| GIGABYTE GA- Z68X-UD3H|| INTEL 2500K ||GIGABYTE R9 290 WF||OCZ PRO 700W|| CORSAIR H60|| CORSAIR 8GB VENGEANCE 1600MHZ || SAMSUNG spintpoint f3 || CORSAIR SSD 120gb || SAMSUNG dvd || OS win7|| DELL U2311H"
MEDIADATOR:INTEL I3 540|| ASUS P7H55-M LX P55 || HD5450 || DDR3 2GB || FINLUX 47"

Permalänk

Känner verkligen igen mig i detta, sjukt obehagligt, alltid undrat vad fan det är..

Permalänk
Medlem

Annars är ju återkommande urinvägsinfektioner/blåskatarr en möjlighet

Permalänk
Medlem

Låter jättekul att gå till läkaren med. Tio stycken skulle ge 7 olika säkra diagnoser och 3 'Men du handikappas inte, lev med det.'. Kanske rätt, vad vet jag, kul att felsöka människor liksom, men att gå till läkaren om man gjort nåt annat än brutit handleden på fyra ställen känns inte så värt det. (Nej, jag har inte gått till 10 läkare om nåt, eller ens flera, men de gånger jag besökt läkare så har det i 10% av fallen varit ett möte med en människa som inte felsökt mig som jag skulle felsökt en maskin).

Ontopic så känner jag inte igen symptomet.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem

Hade samma och när jag gick till läkare så sa dom att det är förmodligen navelbrock...

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk
Medlem

Känner också igen det och har också haft det av och till så länge jag minns. Borrsan är läkare och undrar vad f-n jag dillar om. Skönt att man inte är ensam.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller" - Super Mario

Permalänk

Phew, skönt att veta att andra också drabbats xD

Både jag och min syrra (som självklart inte har nån pung) har även drabbats av detta. Skulle vara trevligt med en medicinsk förklaring..

Visa signatur

| Ryzen 5900X | 32GB DDR4-3200 | Asus RTX3080 OC | Samsung M2 1TB | 750W 80+Platinum

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig drabbats av detta (tur det) men har varit lite ovän med påsen där nere förut. Det var i slutet av 6:an då jag vaknade en morgon och hade nå jävulskt ont i pungen. Visst, ibland än man lite öm eller har ont helt enkelt men det här var värre och slutade aldrig. Det fortsatt så några dagar och blev värre och värre. Slutade med att jag åkte till sjukhuset (10 mil). Minns hur jag fick sitta extremt bredbent i bilen och varje gupp kändes som om någon sparkade mig mellan benen. Och efter att flera olika män och kvinnor (varför är alla urologer kvinnor?) klämt och jävlats med mig vart jag inskjutsad till ultraljuds-rummet där en annan urolog (ja, en kvinna) rörde runt med sådan där sak och hade på glidmedel osv. Minns att det gjorde förjävla ont. Slutade med att jag fick knarka klamydia medicin på klassresan och ha ont i pungen :S

OnT: Gå till läkaren/ungdomsmottagningen (om du är så pass ung).

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

hehe fick mig att komma ihåg treans undersökning. en kvinna som kände på mina kulor, alla killar i klassen stod i klassrummet bredvid och väntade på sin tur.

jag tyckte det var väldigt obekvämt och undrar nu varför man gick med på det:P
jag stör mig inte på att det var en kvinna, men jag gissar att det inte hade varit så populärt om det var en man som undersökte småtöser. dock tror jag inte tjejerna blev undersökta i underlivet, men har ingen aning.

men man som man var så var kulorna på rätt plats