Amd Phenom II X2 555 Black Edition!

Permalänk
Medlem

Amd Phenom II X2 555 Black Edition!

Nu skall ny prolle köpas in!

Har kollat på Amd Phenom II X2 555 Black Edition, Är denna prossesorn något att ha till gaming ?

Mvh

Visa signatur

Amd Phenom II 965BE | Gigabyte GA-MA770-UD3 | 4GB Corsair|160 GB WD + 500 GB Iomega |NVIDIA GTX 460 OC GDDR5 1GB |

Permalänk
Keeper of the Bamse

En polare till mig köpte just den. Monterade den på ett moderkort som tillät "core unlocking" och gjorden en B55 3.2ghz av den med en inställning i bios. Med ett sjysst grafikkort kan du spela allt det senaste

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk

Om man har tur att alla kärnor fungerar..

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Printscreen:

En polare till mig köpte just den. Monterade den på ett moderkort som tillät "core unlocking" och gjorden en B55 3.2ghz av den med en inställning i bios. Med ett sjysst grafikkort kan du spela allt det senaste

Allt hänger ju på att dom 2 andra kärnonra är stabila, får man inte upp dom stabilt så sitter man där med en DualCore vilket inte är mkt att hänga i trädet nu för tiden!

Jag gillar AMD pga att man kan låsa upp, men T.ex. ASUS och gänget Hypar ju upp det som att alla AMDs CPUer ska gå att låsa upp vilket verkligen inte stämmer!

Ont: lyckas du låsa upp den är det en bra CPU!

MVH

Permalänk
Medlem

För att det ska bli stabilt behöver man höja volten ibland.
Om det funkar att låsa upp direkt behöver man inte höja någonting, men det är ändå viktigt att köra OCCT eller prime95 efteråt.

Permalänk
Medlem

Okey ! Men jag vill ha en prossesor som jag inte behöver låsa upp. kan ni ge mig något tips ? Pris : 1300kr max

Visa signatur

Amd Phenom II 965BE | Gigabyte GA-MA770-UD3 | 4GB Corsair|160 GB WD + 500 GB Iomega |NVIDIA GTX 460 OC GDDR5 1GB |