Iphone 4 den mest lyckade lanseringen i Apples historia

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Jämfört med sunt förnuft. Allvarligt, hon står i kö för att uppgradera från en äldre Iphone modell till den nyare, endast för att få kamera med blixt samt video samtal! Samt hennes kommentar "Its new modern technology" efter hon nämnt kamera blixt samt video samtal är helt otroligt.

Skrivet av lille7:

Kanske för att hon köar i över 6 timmar för att få en telefon som kan ha videosamtal och blixt till kameran.. Vilket massor med telefoner de senaste 5 åren har haft.

Ni tror enbart att det är just de två sakerna som hon syftar på när hon säger ”it's new modern technology”?
Ni tror inte heller andra saker tas i anspråk än just kamera, blixt och videosamtal? Det kanske exempelvis kan vara så att hon vill ha en telefon som kör iOS (som det ju heter numera) för att hon trivs med det.

Sluta dra förhastade och förenklade slutsatser hela tiden!
Förstår att många här inne inte är så gamla, men man blir onekligen orolig för framtiden när man ser hur skallarna på dagens ungdomar fungerar.

Tolerans, ödmjukhet och tänk i ett större perspektiv – då blir det bättre.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

hahaha, är det inte en bindningstid på 24 månader då också ? 699*24 = 16776 kr!

Föressten klassas den inte fortfarande som en GSM mobil då avsaknaden av "3g" är stooor?

De var väl inte så dyrt. Telefonen får du för 0kr och har obegränsat samtal, sms, mms och mobilsurf. En konkurrerade telefon som tex HTC desire eller liknade blir ju inte billigare om man är behov av ett fastpris abonnemang som detta.

Naturligtvis kommer ju Iphone att släppas med andra abonnemangsformer också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunnis:

De var väl inte så dyrt. Telefonen får du för 0kr och har obegränsat samtal, sms, mms och mobilsurf. En konkurrerade telefon som tex HTC desire eller liknade blir ju inte billigare om man är behov av ett fastpris abonnemang som detta.

Naturligtvis kommer ju Iphone att släppas med andra abonnemangsformer också.

Edit:
Hehe jag håller med dig, men för att göra en liknelse av hur många resonerar så:
Edit/

"Värst var ändå när jag köpte en ny Volvo. Den kostade 285000kr i butik. Efter 5år så kollade jag, biljäveln hade kostat nästan 500000kr !!! Svindyrt. Bara bränslet gick på 130000kr. Vad dyra Volvo är alltså.
Nä jag ska nog kolla på Ford nästa gång."

(jag jag är ironisk och försöker göra poäng mot idiotiskt tänkande ifall nån funderar).

Permalänk
Medlem

Zyntax, du tar det för personligt. Lugna ner dig lite.

Det är klart att det finns folk som lockas till Apple av någon anledning (för mig obegripligt), men du får det att låta som om Apple är en gåva från gudarna.

Löjligt är vad det är.

Visa signatur

i5 4670k 4.2Ghz 1.2v
AMD R9 290
Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Värst var ändå när jag köpte en ny Volvo. Den kostade 285000kr i butik. Efter 5år så kollade jag, biljäveln hade kostat nästan 500000kr !!! Svindyrt. Bara bränslet gick på 130000kr. Vad dyra Volvo är alltså.
Nä jag ska nog kolla på Ford nästa gång.

(jag jag är ironisk och försöker göra poäng mot idiotiskt tänkande ifall nån funderar).

Idiotiskt tänkande av mig? Hänger inte riktigt med.

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara en trevlig telefon med ungefär likartad spec som Samsungs Galaxy S, trist bara att antennproblemet verkar vara så pass vanligt. Att samtalen bryts när man man håller telefonen i vänster hand känns onekligen som en rätt stor miss och det är minst sagt konstigt att det felet kunnat gå obemärkt genom kvalitetskontrollen.
Har personligen mycket svårt att kunna tänka mig att köpa en iPhone men samtidigt har Apple en viss fördel om man jämför med exempelvis Android, ett exempel är tex fragmentering av telefonerna där det på android finns en risk att man kommer få se en större spridning av OS versioner vilket gör att det kan bli svårt med programstöd (detta finns dock givetvis även hos iPhone).
En annan nackdel med Android är att inte Google får tummen ur och lanserar market fullt ut på alla marknader, detta är en sak jag verkligen irriterar mig på (market enabler är ingen vettig lösning).

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valiumballong:

Zyntax, du tar det för personligt. Lugna ner dig lite.

Det är klart att det finns folk som lockas till Apple av någon anledning (för mig obegripligt), men du får det att låta som om Apple är en gåva från gudarna.

Löjligt är vad det är.

Får jag det? Jag skriver bland annat att jag med stor sannolikhet kommer köpa en Android telefon bland annat. Vet inte vilken hyllning till Apple det ger? Det är inte det som är min poäng, min poäng är varför i hela världen ska jag spy galla över något som jag inte vill ha och skriva saker som inte stämmer.
Självklart är det upp till dig om du tycker jag är löjlig, det är jag nog också.

Skrivet av sunnis:

Idiotiskt tänkande av mig? Hänger inte riktigt med.

Haha jag tror jag blir totalt missförstådd/förklarar dåligt... jag höll med dig såklart. Försökte göra poäng på geniet som tyckte att telefonen kostade 16k. Ursäkta missförståndet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

Ni tror enbart att det är just de två sakerna som hon syftar på när hon säger ”it's new modern technology”?
Ni tror inte heller andra saker tas i anspråk än just kamera, blixt och videosamtal? Det kanske exempelvis kan vara så att hon vill ha en telefon som kör iOS (som det ju heter numera) för att hon trivs med det.

Sluta dra förhastade och förenklade slutsatser hela tiden!
Förstår att många här inne inte är så gamla, men man blir onekligen orolig för framtiden när man ser hur skallarna på dagens ungdomar fungerar.

Tolerans, ödmjukhet och tänk i ett större perspektiv – då blir det bättre.

Vad har åldern med saken att göra? Dra förhastade och förenklade slutsatser är ju knappast något som ungdomar är ensamma om, snarare tvärtom. Det flesta äldre damer/herrar är väldigt anti-allt modernt om man bortser från Facebook. Givetvis är det så att kvinnan i filmen syftar på fler funktioner än kamera blixten och videosamtal.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Haha jag tror jag blir totalt missförstådd/förklarar dåligt... jag höll med dig såklart. Försökte göra poäng på geniet som tyckte att telefonen kostade 16k. Ursäkta missförståndet.

Jodu!;) skrev jag att telefonen kostade 16 tusen?

Nej, det gjorde jag inte!:P med det abonnemanget kommer det att kosta 16 tusen kronor att ha en "iphone 4" i två år.

Visst får man gratis surf, sms blablabla.. Men kommer man verkligen att använda det för 16 tusen kronor?
Inte jag iallafall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thompa Bompa:

Effektiviteten mellan iOS och Android är nog marginell, själva hårdvaran har ju ofta ungefär samma verkningsgrad och energiförbrukning (ARM processor, + allehanda externa antenner m.m.). Energisparfunktionerna och optimeringarna i programvaran är även de i stort sett likvärdiga. Om jag inte minns helt fel så brukar dock Android ha mycket bättre standy-tid än iPhone, något som kan tyda till att Android inte är lika tungt att driva som iOS.
Fördelen med Android är att du har riktig multitasking och större kontroll över telefonen och därmed batterianvändningen.

Fördelen också med konkurrenter som kör med Android och Windows mobile är att du själv kan välja vilken storlek, design, prestanda och därigenom även batteritiden.
Att man inte heller kan byta ut batteriet själv på iphone som hos alla andra konkurrenter är ju löjligt. Inte heller får man köpa eget minneskort utan är låst till att köpa apples egna dyra integrerade minne direkt vid köp.

Okej, tänkte mer åt att windows slukar betydligt mer batteri än OSX på en Macbook Pro, men kanske har med bootcamp att göra, vad vet jag. Håller med att det är uselt med inbyggt flashminne, men Apple tjänar ju sjukt bra på att göra det så.

Väntar dock tills man får en Android med bra processor som har batteritid längre än en dag.

Permalänk
Skrivet av Kvickstick:

Vad har åldern med saken att göra? Dra förhastade och förenklade slutsatser är ju knappast något som ungdomar är ensamma om, snarare tvärtom. Det flesta äldre damer/herrar är väldigt anti-allt modernt om man bortser från Facebook. Givetvis är det så att kvinnan i filmen syftar på fler funktioner än kamera blixten och videosamtal.

Klart det inte bara har med åldern att göra, men upplever det som att det är ganska mycket svart-eller-vitt-tänk här på SweClockers och kan tänka mig att ålderssnittet är lägre än på en del andra forum (tänker delvis på IDG).

Sen har man som ungdom ofta ett mindre perspektiv på tillvaron (av naturliga själv) så nog tror jag generellt att yngre är mer inskränkta i sitt tänkande och snabba på att döma. Men självklart är många vuxna det också.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Tänk att du är här och trollar igen, inte helt otippat.
Ok det är alltså din geniala slutsats som du gissat dig till i ditt dravvel som ingen vill lyssna på.
Ge mig en fungerande förklaring på hur Androids "riktiga" multitaskning skulle ge större kontroll över telefonen och ännu löjligare batterianvändningen? Det finns ingen task manager, man vet alltså inte vilka program som är igång eller inte. Enligt recensioner och folk jag känner så säger de själva att de har fått ladda hem olika 3:e parts program som fungerar som task manager så de kan stänga program själva. Eftersom att om man öppnar 8-9 program så blir telefonen sirap och drar batteri enormt snabbt. (helt tvärtemot ditt påstående såklart).

Jag vet att jag kommer ångra detta... men va fan

Öppna settings -> applications -> running services och tryck på de saker som du vill stänga av.

För att kontrollera vad som käkar upp ditt batteri: settings -> About phone -> Battery use.
Genom detta kan du snabbt komma fram till vad du borde göra för att få batteriet att vara längre. Även widgeten som hanterar vilka saker som ska vara påslagna gör det enklare att bespara batteri då man snabbt kan slå på/av saker efter hand som man behöver dem. I mitt fall så lyckas jag få min android att överleva ungefär dubbelt så länge som jag får min iPhone att göra, högst troligt på grund av att jag stänger av saker efter hand som de inte behövs.

Även om det kan ses som klagande och "flame" så handlar det ofta om att man inte förstår varför någon skulle lägga så mycket mer pengar på någonting som inte verkar uppfylla någonting utöver det vanliga(Precis som märkesjeans ). Detta gör att en del drar slutsatsen att "de där applenissarna är inte riktigt kloka". Det är inte lönt att du går upp i eld och lågor och slår mot allt som ifrågasätter varför man någonsin skulle vilja ha en apple-produkt. För innan du kan förklara varför man skulle vilja ha det så på ett sätt som en snål nörd kan förstå, uppfattas du mest som en bitter arg person(om detta stämmer in på dig så ursäktar jag mig och låter dig fortsätta).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Jodu!;) skrev jag att telefonen kostade 16 tusen?

Nej, det gjorde jag inte!:P med det abonnemanget kommer det att kosta 16 tusen kronor att ha en "iphone 4" i två år.

Hos Telenor med det abbonemanget så kostar abbonemanget med en iPhone 4 i två år det ja.

Skrivet av Pewtah:

Visst får man gratis surf, sms blablabla.. Men kommer man verkligen att använda det för 16 tusen kronor?
Inte jag iallafall.

Ok? Då tar du väl ett annat abbonemang isåfall.

Skrivet av peo.b:

Jag vet att jag kommer ångra detta... men va fan

Öppna settings -> applications -> running services och tryck på de saker som du vill stänga av.

För att kontrollera vad som käkar upp ditt batteri: settings -> About phone -> Battery use.
Genom detta kan du snabbt komma fram till vad du borde göra för att få batteriet att vara längre. Även widgeten som hanterar vilka saker som ska vara påslagna gör det enklare att bespara batteri då man snabbt kan slå på/av saker efter hand som man behöver dem. I mitt fall så lyckas jag få min android att överleva ungefär dubbelt så länge som jag får min iPhone att göra, högst troligt på grund av att jag stänger av saker efter hand som de inte behövs.

Även om det kan ses som klagande och "flame" så handlar det ofta om att man inte förstår varför någon skulle lägga så mycket mer pengar på någonting som inte verkar uppfylla någonting utöver det vanliga(Precis som märkesjeans ). Detta gör att en del drar slutsatsen att "de där applenissarna är inte riktigt kloka". Det är inte lönt att du går upp i eld och lågor och slår mot allt som ifrågasätter varför man någonsin skulle vilja ha en apple-produkt. För innan du kan förklara varför man skulle vilja ha det så på ett sätt som en snål nörd kan förstå, uppfattas du mest som en bitter arg person(om detta stämmer in på dig så ursäktar jag mig och låter dig fortsätta).

Hehe seriöst, jag är för all teknik och kör alla operativ och är öppen för alla produkter.
Jag menade inte att klaga på Android i det jag sa med task manager hanteringen. (som förövrigt kommer få en smidig lösning i 2.2 mjukvaran). Utan det var för att visa andra sidan av myntet som "Thompa" känner sig ha nån konstig plikt att klaga på.
Tack för det utförliga tipset hur som helst nu har jag ingen Android själv (än) och som jag skrev att det blir en lång debatt om vi ska gå in på de negativa effekterna av att köra widgets osv som fixar sånt.
Men exempel som att väckarklockan inte fungerar jämt efter man börjat använda såna program kan ju vara lite eländigt... (jag ville undvika att komma in på Android diskussion, det var inte min poäng egentligen utan bara att poängtera att Android inte behöver ha bättre batterihantering för att Thompa rabblar sina åsikter).

Trist om jag uppfattas som Apple nisse. Mer av en princip människa, det ska inte överdrivas åt något håll.
Jag förstår bara inte varför Thompa ska komma in i ALLA Apple trådar och klaga och spy galla. Det han säger är ofta direkt felaktigt och jag ser inte varför han ens bryr sig i en produkt han inte vill ha?

Jag är inte särskilt arg eller bitter, däremot blir jag väldigt uppretad på felaktigheter.

Permalänk

Till folk som gnäller om att det finns bättre och billigare.

Till stor del är det många som redan har en tidigare version av iPhone som köper nästa modell, och nästa efter den, så uppenbarligen finns det folk som är nöjda. Personligen skiter jag ifall det finns tekniskt bättre telefoner, det är helheten jag köper, inget annat.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Finns det ett starkare varumärke just nu? Helt sanslöst hur lojala Apples fans är. Bara att gratulera Apple!

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Hos Telenor med det abbonemanget så kostar abbonemanget med en iPhone 4 i två år det ja.

Ok? Då tar du väl ett annat abbonemang isåfall.

Hehe seriöst, jag är för all teknik och kör alla operativ och är öppen för alla produkter.
Jag menade inte att klaga på Android i det jag sa med task manager hanteringen. (som förövrigt kommer få en smidig lösning i 2.2 mjukvaran). Utan det var för att visa andra sidan av myntet som "Thompa" känner sig ha nån konstig plikt att klaga på.
Tack för det utförliga tipset hur som helst nu har jag ingen Android själv (än) och som jag skrev att det blir en lång debatt om vi ska gå in på de negativa effekterna av att köra widgets osv som fixar sånt.
Men exempel som att väckarklockan inte fungerar jämt efter man börjat använda såna program kan ju vara lite eländigt... (jag ville undvika att komma in på Android diskussion, det var inte min poäng egentligen utan bara att poängtera att Android inte behöver ha bättre batterihantering för att Thompa rabblar sina åsikter).

Trist om jag uppfattas som Apple nisse. Mer av en princip människa, det ska inte överdrivas åt något håll.
Jag förstår bara inte varför Thompa ska komma in i ALLA Apple trådar och klaga och spy galla. Det han säger är ofta direkt felaktigt och jag ser inte varför han ens bryr sig i en produkt han inte vill ha?

Jag är inte särskilt arg eller bitter, däremot blir jag väldigt uppretad på felaktigheter.

Grejen med task killers som jag har fattat det är att de är onödiga. Appar i Android som inte används ligger slumrande och tar således inte upp något minne mer än att de behåller sin allokerade plats. Är det någon annan app som behöver minne stängs någon slumrande app av och med tiden lär sig just ditt Android vilka appar som brukar användas minst och är lämpligast att stänga av.
Android 2.2 kommer för övrigt tydligen öka prestandan med mellan 2 och 5 gånger.

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vintervilan:

Till folk som gnäller om att det finns bättre och billigare.

Till stor del är det många som redan har en tidigare version av iPhone som köper nästa modell, och nästa efter den, så uppenbarligen finns det folk som är nöjda. Personligen skiter jag ifall det finns tekniskt bättre telefoner, det är helheten jag köper, inget annat.

I en alltför aggressiv tråd så är jag vill jag påpeka att jag är vänligt inställd :). Jag äger vare sig Iphone eller Android men funderar på att köpa något av dem. Vilken helhet är det som drar dig till Apple istället för en Android lur? Hoppas att du tar frågan på rätt sätt :).

Visa signatur

Eeeeep

Permalänk
Medlem
Skrivet av star-affinity:

_ _ _, men man blir onekligen orolig för framtiden när man ser hur skallarna på dagens ungdomar fungerar.

Tolerans, ödmjukhet och tänk i ett större perspektiv – då blir det bättre.

Du tycker inte att du snubblar lite över din egen tröskel här eller? Du lyckas förstora ett par ogenomtänkta inlägg (plus eventuella andra egendomligheter du stött på) till dagens ungdomar, framlägger det inte speciellt ödmjukt och visar därmed inte speciellt hög tolerans mot dem.

Det kom väl kanske inte som en chock att Iphone 4-lanseringen skulle vara väldigt lyckad. Iphone känns, för mig i alla fall, som stapeln av Apples sortiment. Mest antagligen för att Mac hamnar lite i skymundan över de omåttligt populära tidigare serierna Iphone men jag har inga siffror så jag vet inte exakt vad det är som säljer för Apple egentligen.

Permalänk
Medlem

När släpps den? Har en bror som jobbar på tre, men han har inte en aning, det är ju sagt att den ska komma i Juli, men det finns ju inte en chans anser jag. Vad tror ni?

Visa signatur

Roses are red, My name's Dave, This poem makes no sense, Microwave.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anti1oop:

Finns det ett starkare varumärke just nu? Helt sanslöst hur lojala Apples fans är. Bara att gratulera Apple!

Alltid kul att det är något negativt att man vill ha en produkt man tycker är bra och att man svarar emot felaktig pajkastning. Gratulerar till alla andra företag som inte lyckats lika bra men som har kunder som inte behöver få skäll. Det är fult som tusan att gilla en produkt från ett framgångsrikt företag. Eller starkt varumärke då. Ingen kan ju ärligt tycka att grejerna är bra.
Hade jag varit Apple hade jag varit överlycklig över all gratis PR som ni hatare fixar istället.

Skrivet av SlarveR:

Grejen med task killers som jag har fattat det är att de är onödiga. Appar i Android som inte används ligger slumrande och tar således inte upp något minne mer än att de behåller sin allokerade plats. Är det någon annan app som behöver minne stängs någon slumrande app av och med tiden lär sig just ditt Android vilka appar som brukar användas minst och är lämpligast att stänga av.
Android 2.2 kommer för övrigt tydligen öka prestandan med mellan 2 och 5 gånger.

Ja det är mitt fel att diskussionen blev som den blev. I grund tanken är task killers "onödiga". Men kör igång för många program och telefonen blir sirap då känns det som en smart grej att installera. Men inte så smart när programmen stänger av lite för mycket ibland. Precis som du säger kommer Android 2.2 och åtgärdar "problemet" om man nu törs kalla det så utan att det blir 20 sidor debatt?
Prestanda mässigt ser 2.2 grymt ut helt klart, jag skulle gärna ha det OSet i min telefon.

re: ontopic.. hittar jag ingen bättre telefon än iPhone 4 så är jag nog ett får tydligen, annars tipsa mig gärna om en värdig ersättare? Seriöst grabbar, kalla alla "apple nördar" för lättledda får är lätt, men visa nått alternativ istället då? Jag vill ha en snygg telefon med bra upplösning, bra batteritid och Android 2.2 isåfall. Shoot. Förmodligen får man väl en uppläxning istället om hur hemsk Apple är och ingenting om vilka verkliga alternativ som finns.

Permalänk
Medlem

Ne, själv tycker jag att iOS är lite tråkigt och stelt. Har dock inte exprementerat så mycket med iphonens UI som jag dagligen gör med min gammla trogna SE Xperia. Största fördelen med iphone är urvalet av appar. Lite ont om det till Win Mobile.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

re: ontopic.. hittar jag ingen bättre telefon än iPhone 4 så är jag nog ett får tydligen, annars tipsa mig gärna om en värdig ersättare? Seriöst grabbar, kalla alla "apple nördar" för lättledda får är lätt, men visa nått alternativ istället då? Jag vill ha en snygg telefon med bra upplösning, bra batteritid och Android 2.2 isåfall. Shoot. Förmodligen får man väl en uppläxning istället om hur hemsk Apple är och ingenting om vilka verkliga alternativ som finns.

Beror självklart på vad man är ute efter, personligen anser jag inte att iPhones snygga utsida är värd så mycket mer pengar. Jag vill ha prestanda och har därför lagt en beställning på en Samsung Galaxy S. Det enda jag kan tänka mig som är bra på iPhone 4 är skärmen. Problemet med den är att 960x640 pixlar på 3.5 tumsskärm känns lite som en förolämpning. Jag sitter och skriver på en 11 tumsskärm med 1366x720 upplösning och kan knappt urskilja pixlar på den. Skulle jag öka upplösningen 4 ggr skulle det antagligen inte göra speciellt stor skillnad. För att inte nämna det uppenbara att Apple är ett helt låst och kontrollerat system.
Open source ftw.
Så det så

Visa signatur

Eternity preceeds us, eternity follows us: Between two infinities, of what account is one poor mortal that the century should inquire about him? -P.J. Proudhon

Permalänk

Har sweclockers blivit ett apple-forum eller?
Jag hade förstått om man hade rapporterat om alla telefoner från alla märken, men bara Apples överhypeade produkter? Jag börjar tycka detta är pinsamt...

Visa signatur

Elektriska komponenter placerade i en stållåda.

Permalänk
Skrivet av ZyntaX:

Hehe seriöst, jag är för all teknik och kör alla operativ och är öppen för alla produkter.
Jag menade inte att klaga på Android i det jag sa med task manager hanteringen. (som förövrigt kommer få en smidig lösning i 2.2 mjukvaran). Utan det var för att visa andra sidan av myntet som "Thompa" känner sig ha nån konstig plikt att klaga på.
Tack för det utförliga tipset hur som helst nu har jag ingen Android själv (än) och som jag skrev att det blir en lång debatt om vi ska gå in på de negativa effekterna av att köra widgets osv som fixar sånt.
Men exempel som att väckarklockan inte fungerar jämt efter man börjat använda såna program kan ju vara lite eländigt... (jag ville undvika att komma in på Android diskussion, det var inte min poäng egentligen utan bara att poängtera att Android inte behöver ha bättre batterihantering för att Thompa rabblar sina åsikter).

Trist om jag uppfattas som Apple nisse. Mer av en princip människa, det ska inte överdrivas åt något håll.
Jag förstår bara inte varför Thompa ska komma in i ALLA Apple trådar och klaga och spy galla. Det han säger är ofta direkt felaktigt och jag ser inte varför han ens bryr sig i en produkt han inte vill ha?

Jag är inte särskilt arg eller bitter, däremot blir jag väldigt uppretad på felaktigheter.

Hehe, tack för att du visar ett så enormt intresse för mina inlägg. Det låter dock som att du fått hela mitt resonemang om bakfoten, och missar helt de argument jag framför pga ren irritation/ilska (?).

Jag vet inte om 2-3 nyhetstrådar på sweclockers räknas som ALLA apple trådar, men låt gå.
Kopplat till nyheten tycker jag det kan vara relevant att ta upp alternativa produkter med likvärdig prestanda och diskussion kring företaget rent allmänt, eftersom jag vet av egen erfarenhet att Apples ständiga inlåsning på mjuk- och hårdvara inte faller alla i smaken.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Karim:

Finns det några värdiga konkurrenter på väg tro?

Vilken androidmobil som helst?

Skrivet av 13th.Marine:

Har sweclockers blivit ett apple-forum eller?
Jag hade förstått om man hade rapporterat om alla telefoner från alla märken, men bara Apples överhypeade produkter? Jag börjar tycka detta är pinsamt...

Kan inte annat än hålla med. Skribenterna på Sweclockers sitter väl med en iphone i handen antar jag.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 13th.Marine:

Har sweclockers blivit ett apple-forum eller?
Jag hade förstått om man hade rapporterat om alla telefoner från alla märken, men bara Apples överhypeade produkter? Jag börjar tycka detta är pinsamt...

vad apple än gör är det en stor händelse, helt cp men det är knappast fel av sweclockers att rapportera det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

re: ontopic.. hittar jag ingen bättre telefon än iPhone 4 så är jag nog ett får tydligen, annars tipsa mig gärna om en värdig ersättare? Seriöst grabbar, kalla alla "apple nördar" för lättledda får är lätt, men visa nått alternativ istället då? Jag vill ha en snygg telefon med bra upplösning, bra batteritid och Android 2.2 isåfall. Shoot. Förmodligen får man väl en uppläxning istället om hur hemsk Apple är och ingenting om vilka verkliga alternativ som finns.

Nu är detta inte Android utan Symbian 3 men iaf:
Nokia N8

Skrivet av 13th.Marine:

Har sweclockers blivit ett apple-forum eller?
Jag hade förstått om man hade rapporterat om alla telefoner från alla märken, men bara Apples överhypeade produkter? Jag börjar tycka detta är pinsamt...

Mjo det börjar jag också att tycka, visst det är en "stor" händelse men detta passar inte Swec.

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Vilken androidmobil som helst?

Kan inte annat än hålla med. Skribenterna på Sweclockers sitter väl med en iphone i handen antar jag.

Va inte så säker på de
YouTube - Apple iPhone runs Android 2.2

iPhone är den mest kompletta mobilen som finns. Det finns Apps för ta mig fan vad som helst

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Skrivet av Gender Bender:

Va inte så säker på de
YouTube - Apple iPhone runs Android 2.2

iPhone är den mest kompletta mobilen som finns. Det finns Apps för ta mig fan vad som helst

Diverse hacks bör ju dock inte blandas ihop med signerade, godkända apps på App store.
Apple och andra tillverkare som kör med slutna system brukar se till att täcka hålen rätt snabbt i uppdateringar, och skrämmas med att göra en Microsoft och banna telefoner som inte kör på orginal programvara osv.
.. poängen är ju att man kanske inte ska lita på att hackare ska knäcka ett system hela tiden, utan i så fall istället supporta andra mer öppna alternativ på marknaden om det går, och passar ens behov. Så tänker åtminstone jag, som väger in saker som etik och moral bakom mina hårdvaruköp *hostharkel*så länge det finns alternativ.

Permalänk
Medlem

Grattis apple! Men jag håller mig nog till min Samsung Galaxy S, visst den känns plastig men den är mer öppen, jag bestämmer vad jag vill göra med den inte apple.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.