Permalänk
Medlem

MDPC-X vs Indomo sleeve

Hejsan!
Jag undrar vad som egentligen är skillnaden mellan MDPC-X sleeve och sleeve man kan köpa från Indomo. Är det en fråga om kvalitét eller är det olika material?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

MDPC-X sleeve är av mycket bra kvalité samt ser mycket bättre ut.

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Medlem

Vad jag läst mig till är det svårt att hitta en strumpa som är lika tät som den du hittar hos mdpc-x. Du kommer mao. att kunna se igenom en "vanlig" strumpa men inte om du kör med mdpc-x strumpan.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Har jag en del sån där "billig/vanlig" sleeve i mitt projekt och det ser förjävligt ut om jag ska vara ärlig, genomskinlig och tunn sleeve. Om du kollar mitt projekt så ser du på vilka kablar jag har den "billiga" på. http://www.sweclockers.com/galleri/3682-chieftec-aegis-v2-296 Notera att jag ska byta ut den.

Permalänk

Jag har kört båda samt techflex, och MDPC-x är utan tvekan värt varenda öre tätare, bättre färg och mycket bättre helt enkelt

Permalänk
Medlem

Bättre kvalite på MDPC-x. Och då får man bestämma vilken/vilka storlekar man vill ha på sleevsen.

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Proffsmobbare

Det är slöseri att lägga ned sin tid på något annat än MDPC-X.
Det har blivit bevisat till oändligheten.

Gör dig själv en tjänst och planera ihop en kundvagn till Nils.
Som riktlinje för vilken mängd du behöver brukar man kunna använda "MDPC Sleeve-Kit", och snåla verkligen inte på att beställa krympslang som nybörjare!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laine:

Det är slöseri att lägga ned sin tid på något annat än MDPC-X.
Det har blivit bevisat till oändligheten.

Gör dig själv en tjänst och planera ihop en kundvagn till Nils.
Som riktlinje för vilken mängd du behöver brukar man kunna använda "MDPC Sleeve-Kit", och snåla verkligen inte på att beställa krympslang som nybörjare!

Brukar man faila så hårt med krymslangen?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hehe, jo det är sjukt krångligt och det gäller att ha tålamod. Jag är inte speciellt nöjd med min sleeveing pga. krympslangen:P Är för lat för att göra om det:/

Permalänk
Medlem
Skrivet av flipstah:

Hehe, jo det är sjukt krångligt och det gäller att ha tålamod. Jag är inte speciellt nöjd med min sleeveing pga. krympslangen:P Är för lat för att göra om det:/

Exakt vad är det som kan bli fel?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Skarhed:

Exakt vad är det som kan bli fel?

Kan gissa på att dom inte var lika långa. Det viktiga är inte hur långa dom är utan att dom är lika långa

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

MDPC-X helt klart, kolla mitt galleri (länk i signaturen) för att se hur dom ser ut monterade.
En av bilderna:

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

MDPC har som bekant riktigt bra sleevs men krympslangen är jag mer tveksam över. Kunde inte få min att krympa tillräckligt för att sitta fast tillfredsställande satt utan att använda två lager. beställning nummer 2 var betydligt bättre.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.