Permalänk

Äventyr!

Livet suger typ just nu. Jag har kvar tentor från universitetet, har ett sommarjobb jag vantrivs med, känner ingen motivation att plugga vidare i höst, att jobba kvar på jobbet är helt otänkbart och det känns inte direkt som att man får ett nytt hipp som happ, det vägrar funka med tjejer och allt är bara trögt.

Känner att jag behöver nåt mer just nu, en nytändning eller whatever. Komma bort lite, helst långt bort. Det ultimata vore att flytta härifrån till typ fiji eller hawaii men det går inte. Vad finns för lite mer kluriga och mindre pengakrävande varianter? Är öppen för det mesta som innebär en lite längre frånvaro och en dos spänning. En fet pilgrimsvandring? Cykla i himalaya? Mönstra på nån volontärbåt i afrika? Illegal invandrare i usa?

Nån kanske varit iväg på nån skön resa eller vill åka iväg på nåt kul, TELL ME!

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

Dra en "Into the wild" och se om du överlever? Skippa allt som en vettig människa skulle ha och kör rambo-style med en överdimensionerad kniv bara.

Skulle styrt skorna mot rysslands bush om du vill ha spänning. Kan iofs bli ganska ensamt på sina ställen...

Permalänk
Medlem

Ähh finns tillräckligt med skog i detta avlånga land för något sånt men ska man ut i skogen med minsta möjliga packning så bör man vara påläst.
Jag hade iaf valt skogen det är dessutom bra om man inte vill lägga för mycket pengar

Bra kniv, eldsten, en setup med regntäta kläder sen tuta och köra.

Permalänk
Medlem

Du kan wwoofa ( WWOOF - World Wide Opportunities on Organic Farms ). Har en del vänner som gjorde det förr i Australien. Man bor hos en familj som odlar grönsaker och frukt osv, hjälper dom med odlingen i utbyte mot boende och mat. Du får ingen lön, men det kostar ingenting heller.

Liknande organisationer;
VolunTourism.org Travel and Volunteer Opportunities
Workaway.info the site for free work exchange. Gap year volunteer for food and accommodation whilst travelling abroad.
SE7EN: Free / Low Cost Volunteer Opportunities; Social and Environmental Volunteering

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Bob:

Livet suger typ just nu. Jag har kvar tentor från universitetet, har ett sommarjobb jag vantrivs med, känner ingen motivation att plugga vidare i höst, att jobba kvar på jobbet är helt otänkbart och det känns inte direkt som att man får ett nytt hipp som happ, det vägrar funka med tjejer och allt är bara trögt.

Känner att jag behöver nåt mer just nu, en nytändning eller whatever. Komma bort lite, helst långt bort. Det ultimata vore att flytta härifrån till typ fiji eller hawaii men det går inte. Vad finns för lite mer kluriga och mindre pengakrävande varianter? Är öppen för det mesta som innebär en lite längre frånvaro och en dos spänning. En fet pilgrimsvandring? Cykla i himalaya? Mönstra på nån volontärbåt i afrika? Illegal invandrare i usa?

Nån kanske varit iväg på nån skön resa eller vill åka iväg på nåt kul, TELL ME!

Gift dig. Blir inte mer spännande än så.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Jag tycker - med risk för att låta konservativ - att (då få folk faktiskt tänker på denna möjlighet) du borde se "det stora i det lilla". Dvs. försök att umgås med vänner, sitt och mys i ett gäng en kväll, spela spel, eller sitt ner och prata om "udda" ämnen (läs: ämnen folk sällan pratar om för att man "begränsar sig" genom att bara prata om vanliga saker som FB, iPhone, sex, dejting etc.) som folk idag inte tar upp, filosofi, religion, nåt samhällsproblem, eller en personlig hjärtefråga som någon i gänget vill ta upp (ex. "jag vill bli eremit" eller: "jag är glad/ledsen för att X sak hände) och prata om detta?:)

Sen det här att det "går trögt med tjejer" känns rätt så uttjatat ärligt talat. Känns som att så fort man är på ett forum med många killar så finns det till 99.5% *alltid* en tråd/avdelning som tar upp detta. Come on guys. Det finns väl mer i livet än att ha ett tunnelseendetänkande där man tänker: "jag måste skaffa tjej, jag måste skaffa tjej, jag måste skaffa tjej, jag måste... jag må... jag..."? Jag tycker det är konstigt att man ofta pratar om att "skaffa" en tjej:

a) det är i princip "bara" killar som gnäller om detta
b) tjejer är "alltid" nöjda med sin situation oavsett om de är singlar eller tillsammans med någon
c) det viktigaste av allt enligt mig: man "skaffar" inte en tjej, man blir kär och blir tillsammans om det är ömsesidigt.^^

Jag tycker du kan gå ut i skogen med en kompis, kanske ta med en picknickkorg och bara vara, se på bio, kanske ha kuddkrig, tävla (om du har körkort) med polarna på en avskild plats vem som åker snabbast. Ja finns massor bara man ser det lilla i det stora.:)

Lycka till!

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Musikälskare

Samma sits här, bara att bita ihop tyvärr

Ja eller som nån sa... Dra till skogs

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Gräv ett jävla stort hål någonstans! Sök och du skall finna trådar med info!

Visa signatur

(\__/) RIP [-Pale-]
(O.o) www.icanhascheezburger.com
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Dra på fiskeresa till nya zeeland eller varför inte i sverige. Gå runt i fjällvärden och fiska i 1 månad och lev på fisk och annat som du hittar i naturen.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Skrivet av MacEnkronan:

Jag tycker - med risk för att låta konservativ - att (då få folk faktiskt tänker på denna möjlighet) du borde se "det stora i det lilla". Dvs. försök att umgås med vänner, sitt och mys i ett gäng en kväll, spela spel, eller sitt ner och prata om "udda" ämnen (läs: ämnen folk sällan pratar om för att man "begränsar sig" genom att bara prata om vanliga saker som FB, iPhone, sex, dejting etc.) som folk idag inte tar upp, filosofi, religion, nåt samhällsproblem, eller en personlig hjärtefråga som någon i gänget vill ta upp (ex. "jag vill bli eremit" eller: "jag är glad/ledsen för att X sak hände) och prata om detta?:)

Sen det här att det "går trögt med tjejer" känns rätt så uttjatat ärligt talat. Känns som att så fort man är på ett forum med många killar så finns det till 99.5% *alltid* en tråd/avdelning som tar upp detta. Come on guys. Det finns väl mer i livet än att ha ett tunnelseendetänkande där man tänker: "jag måste skaffa tjej, jag måste skaffa tjej, jag måste skaffa tjej, jag måste... jag må... jag..."? Jag tycker det är konstigt att man ofta pratar om att "skaffa" en tjej:

a) det är i princip "bara" killar som gnäller om detta
b) tjejer är "alltid" nöjda med sin situation oavsett om de är singlar eller tillsammans med någon
c) det viktigaste av allt enligt mig: man "skaffar" inte en tjej, man blir kär och blir tillsammans om det är ömsesidigt.^^

Jag tycker du kan gå ut i skogen med en kompis, kanske ta med en picknickkorg och bara vara, se på bio, kanske ha kuddkrig, tävla (om du har körkort) med polarna på en avskild plats vem som åker snabbast. Ja finns massor bara man ser det lilla i det stora.:)

Lycka till!

Du har en poäng givetvis, men det blir för många kvällar med "gänget" som bara känns som waste of time på nåt vis. Visst man har kul och man garvar och man diskuterar, men det är ihåligt. Kanske bara är som det känns nu, en fas eller nåt, men ändå. Ang brudar så kan man ha 23535442 trådar och ändå inte komma fram till nåt, lämnar det

Visa signatur

My ego is my god. Given authority by the enlightenment of science, the enlightenment of the age of freedom. Freedom - the name in which we legalize all. The name in which we tolerate all.

Permalänk
Medlem

åk till kanada och jaga svartbjörn, bli utkörd i mörkret i skogen ensam och hör alla spännande ljud i den täta skogen med enda belysningen du har är en pannlampa.

Annars är skytte i alla former roligt, lerduvor och öva allt möjligt skytte, allt från roliga jaktstigar till långhållsskytte, pilbågsskytte, luftgevär, pistol osv osv.

Gå en jägarexamenskurs på kvällstid och lär dig om natur/djur man behöver ju inte bli jägare för det, men det kanske ger ett litet annat perspektiv på livet. Gå en flugbindarkurs, knivtillverkning, ta motorcykelkort, börja spela nåt instrument osv osv

Visa signatur

"Bättre att tiga och vara en misstänkt idiot, än att tala och undanröja alla tvivel"
Skriver jag konstigt eller osammanhängande, så beror det på koffeinet.

Permalänk

stjäl en moped, du kommer känna dig som 15 igen! det är underbart!

Visa signatur

i5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pinkspear:

Gräv ett jävla stort hål någonstans! Sök och du skall finna trådar med info!

Ja gräv ett hål! Riktigt ballt och det ger dessutom bra träning. Ut i skogen och reka plats bara, det är en enormt skön känsla när man fått till ett riktigt stort hål!

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk

Förstår hur du känner, allt för väl dessvärre.
Måste finnas något du velat göra men inte gjort då det kostat onödiga pengar eller liknande? Någon resa till något udda ställe, fiska dig genom ryska tundran ect. Annars får du väll hänga med mig och några polare till Burning man i Nevada, känns som att det är ett klart avbrott från vardagen. Sedan kan du ju dra vidare mot Alaska från Nevada.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06