Permalänk
Medlem

Dell Dimension 9200

Hej!

Jag tänkte lägga upp ett litet galleri på min lilla Dell dator.

Spec:
Cpu: Intel C2D 6600 @2.4ghz
Mobo: Dell skit
Hdd: Seagate Barracuda 7200.10 250gb
Gpu: Asus 4850
Psu: 375 noname
2gb ddr2 (512mbx4).

Några smarta finesser finns även i chassit som jag ska försöka visa : )

Kringutrustning:
Roccat Kone
Roccat Sense Adrenaline Blue
Saitek Eclipse II
Steelseries Siberia V.1
LG Flatron W2252tq

Dell Dimension 9200

Permalänk

Loftsäng btw hur känner du om roccat ? hört mycket skit och lite gott om dem

Permalänk
Medlem

Jag har haft två styck. Den första gick sönder på vägen till ett lan. Ingen vet vad det var för fel på den. men jag fick en ny ifrån inet och nu fungerar den som den ska:) Helt klart skönaste Musen jag någonsin haft:)

Permalänk
Medlem

Vad gav du för den datorn egentligen?

Visa signatur

Före sändningsdags hade gruppen instruerats av programledningen att inte sjunga ordet higher i textraden "girl we couldn't get much higher" i TV, utan istället byta ut det mot better. Jim Morrison struntade dock i det.

Permalänk
Medlem

Dell = Man får vad man betalar för. Jävligt bra service! Men dock så är datorn lite dyr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordh:

Dell = Man får vad man betalar för. Jävligt bra service! Men dock så är datorn lite dyr

Tycker dock att delldatorerna är överbetalda med andra generationens hårdvara om man inte pungar ut med mycket deg.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem

Ja servicen går inte att klaga vi hade problem med en likadan och dell skickade all möjlig ny hårdvara och tillslut så löste sig problemet. Det satt i minnena.

Jag vet inte exakt vad datorn kostade eftersom min pappa köpte den genom jobbet, för typ 1 1/2 år sen.

Permalänk

Måste säga att dell har väldigt konstiga moderkorts-layouter. Passa dig bara johan då så att det inte är "felkopplade" ATX-kablar. Dell hade en tendens att vända och röra till det förr, vet inte hur det är nu. Bara så att det inte går sönder något det vore olyckligt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem

Vi har en likadan dell hemma som jag tänkte moddat. Men hade ingen ork Och du får städa datorn osv innan jag betygsätter

Permalänk
Medlem

tänk på att det chassit inte följer ATX standarden. De har egna lösningar och egna fästen mm. Jag tror det kan bli svårt om ens möjligt att få in agget du köpt.

Försök dig inte på en annan cpu kylare sen ifall du gör det. Är endast fästen/hål för deras egna kylare där

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Snaaden + Antzo: Ajdå! Får kolla det när det kommer. Vad kan man göra om det inte passar? Nytt chassi? Fast då kanske inte mobo passar eller?
(Vänta inte på svar för jag kommer att vara borta en vecka nu.)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gsson113:

Snaaden + Antzo: Ajdå! Får kolla det när det kommer. Vad kan man göra om det inte passar? Nytt chassi? Fast då kanske inte mobo passar eller?
(Vänta inte på svar för jag kommer att vara borta en vecka nu.)

Jag hade just en Dimension 9200 dator, dock med annan specifikation men utgår från att chassit är detsamma (ser identiskt ut). Chassit är sådant att det är spegelvänt mot andra vanliga chassin (ATX-standarden) så det är även moderkortet.

Försöker du montera ditt moderkort i ett vanligt chassi så kommer sidan som ska vara mot moderkortsplåten utåt och sidan som ska vara utåt mot moderkortsplåten, cpu-kylare, uttag mm kommer då vara ivägen. Du kommer inte kunna montera det moderkortet i ett vanligt chassi. Jag kom på detta själv när jag försökte byta chassi :P. Dessutom är moderkortet sådant att det är annorlunda format geometriskt sett så det blir knasigt där med. Dessutom kräver cpu-kylaren fästen på moderkortsplåten vilket ett vanligt chassi inte har då Dell's variant är special-special och då moderkortet inte har hål för vanliga kylare så fastnar du där oxå.

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem

Ska du byta andra komponenter eller bara nätagget? Eller vad ska du med 700w till en dator som drar 200-300w?

Permalänk
Skrivet av Skippy:

Ska du byta andra komponenter eller bara nätagget? Eller vad ska du med 700w till en dator som drar 200-300w?

Det var billigt.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.