Sjukt realistiska custom-texturer till crysis

Permalänk
Medlem

vad är det för team/nisse som gör det här jobbet?

har de nån hemsida eller vill de/den vara hemlig ?

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nirth:

Refresh rate som minimum FPS är bra FPS.

Lägsta hz på min 40" hdtv är 24, så nää, crysis har ju en hz bugg med tv över hdmi eller nått som tvingar till 24hz om man inte kör custom res... på atikort... kan dom aldrig fixa sånt skit.

Ja väldigt skumt detta, folk med liknande datorer har helt olika uppfattningar om prestandan, kanske den ena av dom är den smarte och hanterar datorn bättre, eller att den smarte egentligen är den dumme som tycker sig vara kräsen med att fpsen skall vara över 20 för att det ska flyta?

Permalänk
Sötast

Flyt är personligt.

De flesta hardcore gamers har samma uppfattning om vad som är spelbart och inte.

Medans de som inte spelar mycket nöjer sig med mycket mindre.

Fråga t.ex causal spelare i valfritt MMO, de absolut flesta har alldeles *för låg* fps.

Senast diskussionen var uppe var det en snubbe som hade 15fps i darkfall. Vi försökte övertala honom om vinsten han hade haft från en ny dator.
Men han såg inte problemet, det flöt ju perfekt redan i hans egna värld

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devildoll:

vad är det för team/nisse som gör det här jobbet?

har de nån hemsida eller vill de/den vara hemlig ?

Han har ingen hemsida, han postade några screens på ett tyskt crysis forum och jag frågade angående saken skulle jobba lite till innan han skapade en egen tråd om modden... Så det är bara att vänta och se.

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Man kan inte 'se' skillnaden, man känner av den då musen är mer responsiv och gameplayet känns snabbare då det flyter bättre.

Och för att kunna känna av om musen är mer responsiv och gameplayet går snabbare så det flyter bättre måste man kunna se. Alltså använder man seendet för att kunna känna av

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cope:

Och för att kunna känna av om musen är mer responsiv och gameplayet går snabbare så det flyter bättre måste man kunna se. Alltså använder man seendet för att kunna känna av

Nähä?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cope:

Och för att kunna känna av om musen är mer responsiv och gameplayet går snabbare så det flyter bättre måste man kunna se. Alltså använder man seendet för att kunna känna av

Menade att man inte ser själva FPS, utan rörelserna på musen och input etc.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

Xaves:

Skrivet av cope:

"Jag maxxar crysis"
2000-talets debatt efter folk tröttnat på "jag ser skillnad mellan 60 och 100fps i cs"

Skrivet av Mupp3n:

Man kan inte 'se' skillnaden, man känner av den då musen är mer responsiv och gameplayet känns snabbare då det flyter bättre.

Skrivet av cope:

Och för att kunna känna av om musen är mer responsiv och gameplayet går snabbare så det flyter bättre måste man kunna se. Alltså använder man seendet för att kunna känna av

------------------------------------------------------------------------------------------

Skrivet av Mupp3n:

Menade att man inte ser själva FPS, utan rörelserna på musen och input etc.

Exakt, man ser när man ska avgöra skillnaden skillnaden

edit:

Skrivet av Xaves:

Sluta spela pappasmart

Ehh? Vad jiddrar du om?
Skriver att folk bråkar onödigt mycket om dom maxar eller inte maxar crysis, likadant som att man folk skriver om att dom ser och inte ser skillnad på fps som sen fick en onödig offtopic följd. Du verkade inte koppla mitt inlägg med tidigare inlägg så beskrev det med citat så du skulle förstå

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Avstängd
Skrivet av cope:

Xaves:

------------------------------------------------------------------------------------------

Exakt, man ser när man ska avgöra skillnaden skillnaden

Sluta spela pappasmart

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Jag sade "en processor för ca 600:-" behöver inte vara skit bara för att det är prisvärt.

Du är ute efter att göra mig jävligt förbannad eller? det är fortfarande ett hd4870 ditt klappskaft + att du ändrar dig hela tiden vilken dator du "maxar" ditt äckliga crysis som du har spelat sen releasen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

Du är ute efter att göra mig jävligt förbannad eller? det är fortfarande ett hd4870 ditt klappskaft + att du ändrar dig hela tiden vilken dator du "maxar" ditt äckliga crysis som du har spelat sen releasen.

Citat:

Jag kör crysis på veryhigh inställningar med ett 4870 för 900:- en 600:- processor och 2gb ram.
Jag sade "en processor för ca 600:-" behöver inte vara skit bara för att det är prisvärt.

Är väl allt han sagt? Så han har inte ändrat sig överhuvudtaget.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xaves:

Ja, haha.. Vi har exakt exakt samma grafikkort, du har dubbla gtx 260, jag ett gtx 295 som bygger på dubbla gtx 260 kärnor ditt mén...

Skrivet av Xaves:

Ja, jag kör crysis på Veryhigh med en intel E6300 @3.4ghz-OC 2mb L2C, ett 4870 och 2GB RAM.

Skrivet av Mupp3n:

Är väl allt han sagt? Så han har inte ändrat sig överhuvudtaget.

näh han har ju inte gjort de asså.

lite skillnad på ett gtx295 och ett hd4870 men jag kanske minns helt fel?....

Permalänk
Medlem

Känner att motorn failar lite på skärpedjupet på denna bilden här http://img9.abload.de/img/stones31q58.jpg.

Oskärpan kommer inte stegvis, utan bilden är skarp skarp skarp, tills man kommer så långt bort att den omedelbart blir ordentligt oskarp, o sen ökar inte oskärpan ju längre bort man kommer, utan oskärpan e lika omfattande 4m bort i bild som träden längst bort i bild.

Mer on-topic gällande texturerna e jag ganska imponerad, absolut fotorealistiskt. Främst känner ja de för att vapnet i bild känns så mkt sämre animerat än texturerna att det nästan ser inklippt ut.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

näh han har ju inte gjort de asså.

lite skillnad på ett gtx295 och ett hd4870 men jag kanske minns helt fel?....

Han har ju uppenbart kört på högsta med båda setup..

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Han har ju uppenbart kört på högsta med båda setup..

lycka till med det idi

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

lycka till med det idi

Jag gjorde det med mitt 8800gt så vad är problemet? Dock var det inte flytande, men spelbart.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag gjorde det med mitt 8800gt så vad är problemet? Dock var det inte flytande, men spelbart.

Crysis är inte spelbart när man maxar det på ett 8800 gt. Men du kanske spelar i 1024 x 768.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ceogar:

Crysis är inte spelbart när man maxar det på ett 8800 gt. Men du kanske spelar i 1024 x 768.

Kolla sig innan du skriver.
Körde dessutom då i 1280x1024. Och det var på högsta.
Fast, visst, ska vi börja tala om fantasi upplösningar och allt annat skit nu också?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mupp3n:

Jag gjorde det med mitt 8800gt så vad är problemet? Dock var det inte flytande, men spelbart.

Läs vad du själv skriver.

Flyter inte spelet, maxar du det INTE..

Du kan "maxa" det men få 1 fps men det är totalt ospelbart men ska du faktiskt maxa det måste det vara fullt spelbar och inte hacka..

Permalänk
Medlem

http://img9.abload.de/img/stones31q58.jpg

denna bild ser lite vääl konstig ut??

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tcntad:

Läs vad du själv skriver.

Flyter inte spelet, maxar du det INTE..

Du kan "maxa" det men få 1 fps men det är totalt ospelbart men ska du faktiskt maxa det måste det vara fullt spelbar och inte hacka..

Enligt dig ja.

Skrivet av alexander-52:

http://img9.abload.de/img/stones31q58.jpg

denna bild ser lite vääl konstig ut??

Nej?

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Medlem

lite ontopic kanske?

Marken är väl det största felet i crysis. Det ser grymt ut ända tills man tittar nedåt. Detta ser ju overkligt ut, hoppas han inte jävlas.

Och så till offtopic. Min rig (i sign) ger mig ~45 fps very high 0AA och 1650x1080 när striderna börjar blir det dock en rejäl drop till kanske 25 fps. tror inte ditt 4870 presterar bättre än mitt 4870x2.

Visa signatur

i9-11900F | RTX 3070 ti

Permalänk
Relik 📜

Nu lugnar vi ner oss lite här!
Nedan kommer en graf från SweClockers recension av Geforce GTX 480. Spelet körs med högsta grafikläget och 4xAA vilket bör tillfredställa de flestas definition av att "maxa" något.

Som synes orkar knappt många moderna grafikkort att hosta upp vettiga framerates i höga upplösningar, något som visar på hur otroligt tungdrivet Crysis (Warhead) är. Att definera godkänt-nivå är väldigt personligt, men ett snitt på 30-35 fps och drops som lägst runt 30-nivån känns som ett absolut krav för att med handen på hjärtat kunna deklarera att ett spel "flyter".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Tur att man har GTX 480 SLI..........

Visa signatur

i7-5930K @ 4,3Ghz - H100i - Evga X99 classified - Corsair Vengence LPX 2666Mhz 32Gb - Evga GTX980 SC SLI
Evga Supernova 1300 G2
Laptop: ASUS G55V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mupp3n:

Jag gjorde det med mitt 8800gt så vad är problemet? Dock var det inte flytande, men spelbart.

men ett spel ska gå att spela också, det måste du väl själv tycka? hur kul är det att sitta och spela ett spel i 10 fps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Limo:

tror inte ditt 4870 presterar bättre än mitt 4870x2.

Jo, för att det är just HANS 4870 så presterar det bättre. För DITT 4870x2 är sämre än normalt, bara för att det är DITT. *sarkasm*

Usch på att folk säger "mitt" om saker såhär, som de är långt ifrån ensamma om. Är det någon form av underliggande behov av att vara bättre och/eller att synas? Jante-lagen i sin renaste form.

Lagom OffTopic, men kunde inte hålla mig. Dessutom gäller det för i princip alla inlägg i den här tråden.

Sen borde ni som snackar massa skit om FPS hit och dit lyssna på Lezziter.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Quickzor:

men ett spel ska gå att spela också, det måste du väl själv tycka? hur kul är det att sitta och spela ett spel i 10 fps?

Det var då inga 10 fps, om du nu tror det.
Finns dock folk som klarar av att lira Cod4 i 15-20fps.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Avstängd
Skrivet av emilakered:

Nu lugnar vi ner oss lite här!
Nedan kommer en graf från SweClockers recension av Geforce GTX 480. Spelet körs med högsta grafikläget och 4xAA vilket bör tillfredställa de flestas definition av att "maxa" något.

Som synes orkar knappt många moderna grafikkort att hosta upp vettiga framerates i höga upplösningar, något som visar på hur otroligt tungdrivet Crysis (Warhead) är. Att definera godkänt-nivå är väldigt personligt, men ett snitt på 30-35 fps och drops som lägst runt 30-nivån känns som ett absolut krav för att med handen på hjärtat kunna deklarera att ett spel "flyter".

Tester verkar ju inte stämma, speciellt i spel som Dirt 2, där deras fps oftast är under 60 när min egna är över 60 (i 1920x1200, 4xAA, DX11). Varierar EN HEL DEL PÅ MÅNGA TESTER.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 720 BE @ 3.61 GHz || MSI 790XT-G45 Crossfire || 800MHz 4GB Corsair|| Sapphire HD5850 1GB || Corsair 650W || BENQ G2400W 1920x1200

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Mupp3n:

Tester verkar ju inte stämma, speciellt i spel som Dirt 2, där deras fps oftast är under 60 när min egna är över 60 (i 1920x1200, 4xAA, DX11). Varierar EN HEL DEL PÅ MÅNGA TESTER.

Det är klart det varierar! Resultat beror på övrig hårdvara, drivrutiner, bakgrundsprocesser, operativsystem och säkert flera andra variabler. Drastiskt ökad prestanda i ett spel så "gammalt" som Crysis (Warhead) är dock inte speciellt troligt, snarare handlar det om +/- kanske 10% för personer med liknande konfigurationer.

EDIT: Här är lite äldre benchmarks. Observera att det är olika testtillfällen med varierande hårdvara och drivrutiner. Trenden är dock tydlig, det krävs en hel del för att få spelet att rulla.

OBS! Nedan är vanliga Crysis med aningen sämre prestanda än Warhead.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

Personliga preferenser....

Sålänge FPS:en inte ramlar ner under 30 är jag nöjd. Sen finns det folk som vägrar spela och räknar det som ej spelbart om spelen ligger under 60.
Spelar det någon sån stor roll?

Nej jusste, sluta mata trollen så mycket hela tiden.......

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |