Överföra data mellan ps3 tll ps3.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jul 2010

Överföra data mellan ps3 tll ps3.

Hallåj! Nu har jag en liten fråga men hittar inte någon bra länk till playstation support så vänder mig till er.

Jag har idag ett gammalt playstation 3 som jag har massvist sparat på eftersom alla mina spel osv är sparade där sen de vart relase. Om jag nu köper ett playstation 3 slim och vill överföra tex. min sparad data dit och min användare går det?

Jag vill ialf ha min användare kvar. Går de att logga in på den genom network på det nya bara?

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Jessheim
Registrerad
Jul 2001

Man kan köra med nätverkskabel mellan två tror jag och sen välja transfer i system menyn.

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Härnösand
Registrerad
Jul 2010

Okej! Men de är bara att logga in på network store på det nya ps3 och köra på med min användare som vanligt där? te.x när jag spelar onlinespel?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Aug 2008

Transfer

Skrivet av pmN-:

Hallåj! Nu har jag en liten fråga men hittar inte någon bra länk till playstation support så vänder mig till er.

Jag har idag ett gammalt playstation 3 som jag har massvist sparat på eftersom alla mina spel osv är sparade där sen de vart relase. Om jag nu köper ett playstation 3 slim och vill överföra tex. min sparad data dit och min användare går det?

Jag vill ialf ha min användare kvar. Går de att logga in på den genom network på det nya bara?

Hej, gör som det står i denna guide. Den använde jag mig av när jag flyttade över allt från min 40GB PS3 till min nya 250GB Slim utan några problem alls. (Förutom att det försvann några låtar jag köpt i Singstore, men det står att de inte följer med när man kör denna överföring)

PlayStation-supportguider- Använd dataöverföringsverktyget