Permalänk
Medlem

Dator för ~4k

Tjenare forum!

Tänkte redan nu berätta att när det kommer till laptops så kan jag inte mycket när det kommer till vad som är bra och inte, men det är ju därför jag är här!

Jag har en syster som behöver en dator, självklart ska det vara en laptop och som titeln lyder ska den kosta runt Fyra-tusen-kronor. Datorn skall även köpas så snart som möjligt.

Jag har läst Köpguiden av CSM101 och skall försöka leva upp till det som sägs i tråden
Jag tänkte börja med att förklara vad de ska ha datorn till och fortsätta därifrån.

Det spelas definitivt inga spel på datorn mer än något flash spel då och då kanske, så på den fronten finns det inga behov av hög prestanda.
Datorn används huvudsakligen till att betala räkningar/hänga på facebook/lyssna på musik eller kanske kolla på någon film.
--------------------------------------------------
Krav på datorn:
Skärmen får inte vara för stor gärna runt 13-15"
Batteritiden på datorn har jag inte så stor koll på vad som önskas, men jag kan tänka mig att 2 timmar med vanligt surfande låter rimligt.
När det kommer till ren prestanda av datorn så vill man ju självklart ha valuta för pengarna, så man vill ju att datorn är så snabb som möjlit. Finns inga krav på bra inbyggda högtalare, skall man ha sådant får man köpa separat, i mitt tycke.
Lagring 250g och uppåt kan jag tänka mig.
En annan sak är att touchpaden gärna är sträv, de blanka är så osmidiga på något sätt, men det är häller inget krav.

Medans tråden vart uppe i kanske en timme har jag letat lite själv, vilket jag kanske skulle ha gjort först men...

Packard Bell EasyNote TJ66-CU-722NC - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Bärbara datorer verkar som en bra dator, eller jag har fel? jag vet att man inte kan köpa fel dator om man skall ha den till att surfa och kolla youtube, men man vill ha ha prestanda om det behövs.

Som grädden på moset vill hon ha en vit dator, men det är absolut inget krav ^_^

tack på förhand!

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Dustin har tre datorer från 4000 till 4500, två AMD och en Core2.
Jag skulle nog gått på den sista för att få HDMI och dubbelkolla priset på dell.

Men ingen är något speciell och jag hittar inga prisvärda datorer över huvud taget
eftersom jag kollar lite lätt själv, alla är nyligen utbytta till dyra i3-varianter.

Permalänk
Medlem

Elgiganten - Packard Bell EasyNote TJ66-722

Hittar ingenting, hittar inte ens modellnamnet på deras hemsida... Den verkar perfekt dock så vet jag inte hur mycket dyrare det blir i butik, men kan ju alltid åka och kika, inte alltför långt.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkar vara en annan färg på denna:
Notebookcheck: Review Packard Bell EasyNote TJ65 Notebook

Helt OK för priset, främst skärmen som har lite snäv betraktingsvinkel
men "10% prestanda under motsvarande core2duo" knäcker nog atom och celeronvarianter rejält.