Gigabyte GA-P55-USB3 monteringshjälp (inga skruvar?!)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Gigabyte GA-P55-USB3 monteringshjälp (inga skruvar?!)

Hej alla på sweclockers! jag och min kompis håller på att montera ihop hans dator i ett fractal design define r2 chassi, men vi har stött på ett problem. När vi har installerat processorn och minnena upptäcker vi att vi inte har fått några skruvar till moderkortet! Vad ska vi ta oss till? Måste man ha skruvar som höjer upp moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Ja man måste ha skruvar aka distanser mellan moderkortet och chassit, annars kommer kretsarna på baksidan av moderkortet att kortsluta mot chassits metall, har du otur så dör moderkortet då!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Makarov:

Ja man måste ha skruvar aka distanser mellan moderkortet och chassit, annars kommer kretsarna på baksidan av moderkortet att kortsluta mot chassits metall, har du otur så dör moderkortet då!

Det var det jag trodde, men följer inte det med moderkortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Distanser följer med chassit, borde ligga i någon plastpåse.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010
Skrivet av Makarov:

Distanser följer med chassit, borde ligga i någon plastpåse.

Ok ska kolla! tacktacktack!!
EDIT: Hittade inga Någon som haft ett R2 och vet isåf var distanserna skulle ligga?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2009

Kolla på denna recensionen, där ser du alla saker som är i paketet.
http://www.sweclockers.com/recension/6197-fractal-design-defi...
Det verkar alltså som att distanserna ska ligga i den svarta papplådan som det är blandade skruvar i.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2010

Found em!

Skrivet av Wilsh:

Ok ska kolla! tacktacktack!!
EDIT: Hittade inga Någon som haft ett R2 och vet isåf var distanserna skulle ligga?

Hittade dem i en svart liten kartong med ett par sladdar och kardborrband, gömda på den mörkaste platsen i chassit haha tack för hjälp!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2005

Har samma kort och låda själv, men får inte fart på usb'n i chassit någon som har någon idé??